Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bugaboo Cameleon

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 19:35   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Spørsmål

Bugaboo Cameleon

Vi snuser på å kjøpe en brukt Bugaboo for å ha en ungen-mot-meg-vogn i tillegg til Mountain Buggyen. (Men mannen hater vogna og kaller den for rakkelverk )
Men - hvordan er den ifht trapper? Vi har fire trappetrinn fra gata og til inngangsdøra vår. Tåler den sånn? Det blir jo daglig opp-ned til gata.
Det er mulig vi får kjøpt en brukt av en bruker her, men da må den sendes fra vestland til innland, går det som regel greit å sende sånn vogn?
Eller er det noen andre her som skal selge sin? Vi skal til Oslo-området i helga, så rop ut om noen har en superbillig vogn å selge.
Er ikke interessert i knallfarger, Paul Frank eller camomønster - men gjerne mørkegrå base + vinterhjul.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:38   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bugaboo Cameleon

Ikke noe problem med trapper. Jeg synes vogna er så lett i seg selv at jeg har bare løftet hele vogna med ungen i.

Ang mannens meninger. Kan ikke han bare bruke MB'en da? Også kan du kose deg med buggisen

Gammel 24-05-11, 19:43   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Ang mannens meninger. Kan ikke han bare bruke MB'en da? Også kan du kose deg med buggisen

Joda, men det er jo en vogn vi skal bruke når babyen er for liten for MB`en. Vi trilla snuppa i den fra 8 mnds alder og har så veldig savnet den kontakten man har når man har dem mot seg.
Fint at trapp funker.

Gammel 24-05-11, 19:56   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min funker også fint i trapper, og jeg er lykkelig over hvor lett den er hver gang jeg drar den opp. Mannen min var også veldig misfornøyd da det ble byttet ( ) fra Brio Go til Bugaboo, men nå liker han den så godt at han planlegger en unge nr 2 sånn at han kan kjøpe Donkey...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:57   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Wow, dette høres positivt ut.

Har fått høre litt ymse om hvordan den er å trille, men det vet jeg ikke før jeg får prøvd den skikkelig. Får ikke helt feelingen ved å trille den såvidt i butikk.

Gammel 24-05-11, 20:01   #6
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det for meg at du bor litt nord for meg, så om dere kjører forbi på vei til Oslo, får du komme innom og ta en trilletur.

Jeg synes den er god å trille, dog ikke i skauen. Men jeg skjønner godt at ikke alle liker den, den er litt "uvant". Jeg triller stort sett bare med én hånd, det går ikke med mange andre vogner.

Gammel 24-05-11, 23:43   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Har egntlig ikke mer å si enn at jeg ELSKER den vogna!!

Kjøpte selv brukt av noen her inne. Den kom med bussen fra langt oppi landet. Det gikk supert, i alle fall.
I trapper går den så fint. I værstefall tar du bare å løfter hele vogna (med ungen i), lett som en plett.
Lett å trille, min kan trekke litt mot den ene siden, men ikke så det blir plagsomt.
Mannen her bryr seg ikke så mye om vognere og slikt. Den vi har har grå base og nå, rosa trekk til kalesje, synes ganske godt for å si det sånn. Manne triller i vei og liker vogna.
Og så tar den jo SÅ liten plass i bilen. Jeg slår den ikke sammen til vanlig, men er det nødvendig, ja så er det enkelt som bare det!!
Jeg tror aldri du angrer om du kjøper en. :buggiselsker:

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:46   #8
Input

Input sin avatar

Standard

Men det er litt teit at man må ta den fra hverandre for å slå den sammen selv med sportsdelen da.

Pga. den bøylen er den helt utrolig enkel å bære opp trappene også. Hvis man ikke har superkorte armer sånn som meg.

Gammel 25-05-11, 09:06   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Pga. den bøylen er den helt utrolig enkel å bære opp trappene også. Hvis man ikke har superkorte armer sånn som meg.

Man skal aldri løfte vognen etter bøylen om barnet sitter i. Den er ikke konstruert for å tåle så stor belastning. Kjipt om den skulle briste og vogn med barn skulle ramle ned trappen.

Gammel 25-05-11, 09:25   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over å være såpass fornøyd med Bugaboo. Jeg synes fremdeles ikke den er god å se på, men den er overraskende grei å trille. Selv i skauen, med de store hjulene foran. Jeg har fremdeles ikke funnet en vogn som jeg mener dekker behovet i babyperioden/bakovervendt-sportsvognperioden, og jeg tror faktisk jeg kommer til å savne den litt når vi går over til MB'en. Vi har forresten MB liggende klar i esken, men minsten er litt liten enda.

Det at den må deles for å legges sammen er et minus, men den er så lett å ta i fra hverandre at det ikke plager meg særlig. Og delene er veldig lette.

Gammel 25-05-11, 09:36   #11
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Man skal aldri løfte vognen etter bøylen om barnet sitter i. Den er ikke konstruert for å tåle så stor belastning. Kjipt om den skulle briste og vogn med barn skulle ramle ned trappen.

Jeg mente ikke vognen, men bagen. Så det for meg at man kanskje setter igjen understellet nede når man bor 4 trappetrinn opp.. (Men så nå at det var fra gata, da gjør man kanskje ikke det.)

Niobe: Mener du at du har de små hjulene bak og de store forran når du triller i skogen, eller vinterhjul? Jeg har prøvd med vinterhjul, synes det var ganske kjipt fordi den blir verre å trille enn en Simo.

Gammel 25-05-11, 09:39   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg mente ikke vognen, men bagen. Så det for meg at man kanskje setter igjen understellet nede når man bor 4 trappetrinn opp..

Niobe: Mener du at du har de små hjulene bak og de store forran når du triller i skogen, eller vinterhjul? Jeg har prøvd med vinterhjul, synes det var ganske kjipt fordi den blir verre å trille enn en Simo.

Jepp. Jeg vipper styret over, og da går det fint an trille i skogen her. Det fungerte også veldig bra på stranden. Vinterhjul har jeg ikke hatt bruk for. På snø i vinter fungerte det også med store hjul foran, og vognen er så lett at den uansett blir grei å manøvrere.

Gammel 25-05-11, 09:41   #13
Input

Input sin avatar

Standard

Kanskje jeg skal prøve det da. Synes den er tungvind å "trille" på terrassen med de store hjulene foran, men da er det fordi det er så trangt. Blir sikkert annerledes når man skal trille fremover.

Gammel 25-05-11, 09:42   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Det er lettere på underlag med litt svikt, faktisk.

Gammel 25-05-11, 10:06   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var innom mange vogner før jeg landet på bugaboo til nr. 3. Jeg elsker den! Besteste vogna, og det er nesten så jeg går for nr. 5 slik at vi kan få brukt den mer.

Jeg skal selge min, men den er rød da.

Gammel 25-05-11, 11:08   #16
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

LilleRosin: Er vogna di helt rød? Som i hele vogna? Pris? Årsmodell?

Jeg skal få med mannen for å se den i butikk. Er det stor forskjell på den som selges nå ifht de tidligere modellene? Er den blitt utbedret på noe vis?

Kjenner jeg er litt kritisk, vi skal ikke ha annet enn en billig vogn som mellomvogn noen måneder. Men jeg orker ikke kjøpe en Emmaljunga på 18 kg når jeg er vant til en 10 kgs MB. Derfor passer Bugaboo oss perfekt ifht vekt.

Gammel 25-05-11, 11:12   #17
Input

Input sin avatar

Standard

Nope, den er ikke forandret siden 07. Og det som ble forandret da, var hvordan man justerte styret.

Gammel 25-05-11, 12:46   #18
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Helt klart Bugaboo fremfor Emmaljunga!
Btdt!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:52   #19
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg var innom mange vogner før jeg landet på bugaboo til nr. 3. Jeg elsker den! Besteste vogna, og det er nesten så jeg går for nr. 5 slik at vi kan få brukt den mer.

.

Ja det synes jeg du ska gjøre

Gammel 25-05-11, 13:37   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

LilleRosin: Er vogna di helt rød? Som i hele vogna? Pris? Årsmodell?

Jeg skal få med mannen for å se den i butikk. Er det stor forskjell på den som selges nå ifht de tidligere modellene? Er den blitt utbedret på noe vis?

Kjenner jeg er litt kritisk, vi skal ikke ha annet enn en billig vogn som mellomvogn noen måneder. Men jeg orker ikke kjøpe en Emmaljunga på 18 kg når jeg er vant til en 10 kgs MB. Derfor passer Bugaboo oss perfekt ifht vekt.

Det er vel noe grått på basen, men kalesjen og handleposen under og sånt er i hvert fall rød. Kombinasjonen er rød-rød. Jeg har ikke fått gått skikkelig over vogna, men i hodet mtt har jeg sånn ca 3500. Da følger rød fleecepose, ubrukte fremhjul og en ubrukt transportbag med (ca 900 ny, om jeg ikke husker feil).

Den er kjøpt i 2005, tror ikke de er så annerledes nå.

Men alvorlig talt - man kjøper ikke bugaboo for å ha den noen måneder. Man må få brukt den nok!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.