Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange håndklær har dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-11, 19:15   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange håndklær har dere?

Altså, jeg har kjøpt håndklær i dag.
Vi hadde et lass fra før, hummer og kanari.
Veldig slitte og usjarmerende håndklær.

Kjøpte i dag fine, grå håndklær. 10x vanlig størrelse til å tørke hender/hår. Og 7x badehåndklær. Ja, og to gjestehåndklær så jeg kan bytte på doen.
Er det egentlig nok eller? Dvs jeg skjønner det er nok, vi er to voksne og et lite barn, men følte liksom det var så lite i forhold til det vi hadde fra før.
Har sikkert det dobbelte av slitte, gamle, stygge håndklær.

Så, hvor mange har dere?
Og hvor ofte kjøper dere nye egentlig?

Gammel 25-05-11, 19:19   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange håndklær har dere?

Vi har langt flere enn det, men overhodet ikke behov for mer enn det du har. Jeg er vaskenazi, så her ligger ikke håndklærne lenge i skittentøyskurven om gangen .

Kjøpte forresten helt nytt sett med håndklær og badehåndklær i fjor, rundt samme antallet som det du har kjøpt. Men de ligger visst ubrukte i skapet på vaskerommet i påvente at jeg skal gidde å bytte ut

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:22   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener det holder. Vi bytter vel håndklær ca to ganger i uka, vasker en gang, så det ville vært greit her.

Gammel 25-05-11, 19:23   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper sjelden nye, vi ønsker oss i julegave innimellom når det trengs utskifting. Problemet er vel at de gamle ikke har blitt fjernet, men fortsatt å rullere i systemet. Nå har jeg nettopp tatt meg på tak og ryddet vekk de verste, moder'n vil gjerne ha til å veve filleryer av. Det ideelle hånkletallet er 15 store og 8 små, for det er det plass til i skapet når alle er rene (inkl ett til hver på knaggene).

Gammel 25-05-11, 19:27   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har flere enn det, tror jeg, men det faller stadig noen fra. Vi har to bad, da, så vi må ha noen på hver. Jeg holder på å bytte ut de slitte, så på det ene badet bor det bare nye. Seks badehåndklær og seks-åtte småhåndklær, tipper jeg. Det er nok der, men det er det badet som brukes minst. På hovedbadet er det ikke skap med glassdør, så derfor oppbevares de slitte der. Og der burde det vært flere.

Jeg bytter ikke håndkle så ofte, men mannen tar et nytt, lite hver dag. Pjotten har to egne badehåndklær og fire småhåndklær, og vi bruker stadig barnehåndklærne fordi det er tomt i skapet for våre. Antakelig bør vi bare vaske oftere.

Gammel 25-05-11, 19:27   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har hummer og kanari, og ingenting matcher, og masse gammelt. Jeg liker nesten gamle, slitte håndkle best jeg. Jeg kjøper så å si aldri håndklær, de fleste har ungene fått, eller jeg fått.
Ungene har vel 3-5 store hver som er "sine", så har vi en del mellomstore til badet, og en haug med kluter. Jeg har vel 5-6 som er "ingen" sine, som jeg bruker. (og et håndkle jeg fikk til konfirmasjonen min faktisk, for over 20 år siden... den er god den. ) Ja, og så bruker vi dusjhåndklær flere ganger før de vaskes, ellers hadde ungene trengt flere som var "sine".

Gammel 25-05-11, 19:38   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Godt å se at de fleste har det som oss da, mye gammelt og litt nytt.
De eldste håndklærne våre hadde vi med oss inn i forholdet, og vi ble sammen i 98. Deilige og myke håndklær, men dessverre så uendelig slitte.

Jeg funderer på om jeg kanskje skulle hatt et par til av hver størrelse sjø, for vi fyller gjerne opp vaskemaskinen om vi vasker, og er det jo kjedelig om det er veldig få igjen.
Og så fyllte jeg ikke opp hylla på badet helt, og når vi flytter får vi jo to bad vi skal fordele dem på. Dessuten var de på halv pris på Kid!

Gammel 25-05-11, 19:51   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

For noen år siden kjøpte jeg 10 hvite badelaken, og 10 vanlige store håndklær og 5-6 gjestehåndklær og la de gamle utslitte og hullete i en "bruk og kast"-dunk. Sånne vi tar med på ferie og kaster når ferien er over, feks.
I utgangspunktet burde det holde i massevis, da jeg vasker en hvitvask hver dag og rullerer håndklær hele tiden. Ungene har fått litt badelaken her og der, så plutselig hadde vi 5-6 håndklær som ikke var hvite, men det er jo greit å ha til bassengbesøk og sånt.
Og i fjor fikk vi hele 25 håndklær til jul, og nå tyter det over i alle hyller og skap, så jeg trenger ikke kjøpe sånt på mange år.
Men det er innmari greit å ha alle i en farge og å skifte ut hele beholdningen nå de begynner å bli slitt og rufsete altså. For da kan man jo skifte ut håndklær etter behov, hvis man er sånn fargekoordinert opphengt som meg. Jeg kan finne på å irritere meg over et turkis badelaken hengende midt i den fine hvite rekka på badet nemlig, og vasker det kanskje før det egentlig var nøødvendig bare for å få det bort.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:54   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har håndklær både herfra og derfra. Noe jeg fikk med meg hjemmefra da jeg flytta for meg selv. Det er 16 år siden. Noe er fått i gave og noe er kjøpt selv. Mix and match as you please, tenker jeg håndkleskapet mitt sier. Jeg kommer aldri til å matche på håndklefronten.

Sånn i det daglige tenker jeg at jeg har altfor mange håndklær. Men så kommer sommeren med bading enten i basseng eller i sjø og dusjing hver dag. Eller vi får spysyka på visitt. Eller vi får huset fullt av gjester som også vil bade i sjøen og dusje hver dag. Da er jeg veldig glad for at jeg har mange håndklær. Eneste jeg savner er en tørketrommel.

Gammel 25-05-11, 19:55   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg skal vaske dem: Altfor mange.
Når jeg skal bruke: Altfor få.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:57   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Vi har tørketrommel da, men jeg har en plan om å bli flinkere til å henge dem ute til tørk i vinden, for naturlig mykgjøring. :hater harde håndklær:

Tror også jeg må ta vare på en del av de gamle som holder sammen enda, sånn til bruk på stranda osv osv.
Ja, og til tørking av vår bikkje.

Gammel 25-05-11, 20:00   #12
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Av og til tenker jeg at vi har alt for mange håndklær og at jeg skal kvitte meg med de som er gamle og ikke ser så fine ut lengre, men så kommer plutselig en spyrunde og vips så har man et vanvittig forbruk igjen.
Så alt i alt har vi noen fine håndklær som vi bruker til vanlig så har vi en hel haug i skapet til neste sykdomsrunde.
Jeg regner selvsagt med at når ungene blir så store at de klarer å spy i bøtte og ikke i senga - da skal jeg kaste håndklær!

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:00   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke. Og har ikke så voldsomt stor motivasjon for å finne det ut.

Nok i alle fall. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte, vi får vel i gave innimellom.

Jeg gir veldig, veldig blaffen i å ha fargekoordinerte håndklær som matcher interiøret.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:21   #14
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi har tørketrommel da, men jeg har en plan om å bli flinkere til å henge dem ute til tørk i vinden, for naturlig mykgjøring. :hater harde håndklær:

Jeg kan egentlig ikke fordra tørketrommelmyke håndklær, så en tørketrommel hadde jeg nok bare brukt til kluter, sokker og truser likevel. Håndklær er ikke den verste vasken å henge opp - undertøy derimot. Gah.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg gir veldig, veldig blaffen i å ha fargekoordinerte håndklær som matcher interiøret.

Jeg også. Det er mye annet jeg må koordinere i forhold til både farger og stil før jeg gir meg i kast med håndklærne. Og pga interessen kan jeg trygt fastslå at da skjer det aldri.

Gammel 25-05-11, 20:21   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ihvertfall rette dagen å spørre.

Jeg har nok håndklær. De er jo det mest nyttige man kan ha.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:31   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Letteste måten å fargekoordinere håndklærne på er å bare kjøpe hvite.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:34   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har turkise, brune og limegrønne. Ca 10 stk av hver, alle ganske nye. Det er plenty til 2 personer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:38   #18
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpte nye hvite for noen år siden. 7 badehåndklær og 7 vanlige. Det holder fint. Har i tillegg noen til trening og 3 til kjøkkenet.

Gammel 25-05-11, 20:46   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde en helt stabel med håndklær, jeg har nylig kastet sikkert 15 stk om ikke enda mer.
Har ikke mange igjen, men det holder lenge. Jeg vasker jo ikke bare en gang i måneden heller...
Når vi flytter kommer jeg til å kaste enda flere håndklær. Ser for meg at 7 badehåndklær holder. Vi er 5 i huset. Vi vasker stort sett klær hver dag.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:48   #20
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har altfor, altfor mange. 2/3 blir aldri brukt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.