|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Er du utmeldt av statskirken (se her!)Min mann er ikke døpt eller konfirmert og ikke medlem av statskirken. Han har aldri vært det. Ikke er foreldrene hans det heller. Han er medlem av Human Etisk Forbund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg skal ikke være medlem, ut fra hva jeg vet selv, men har aldri sjekket.
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Er det mulig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg har meldt meg ut opp til flere ganger, og stod allikevel i fjor oppført både i statskirken, den katolske kirke og Human Etisk Forbund.. Skulle være i orden nå, men får fremdeles medlemsblad fra Den katolske kirke i posten..
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg har meldt meg ut selv, og har attest på dette (ble døpt i utgangspunktet), da er det gjerne sikrere enn dersom man aldri ble døpt.
![]() |
#8 |
Stolt trebarnsmor :)
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Har hørt om dette via media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Alle barn som ikke tilhører et annet trossamfunn (som det opplyses om fra foreldrene), blir automatisk innmeldt i Statskirken enten de døpes eller ikke. Mange som ikke er klar over dette og tror at det bare er å la være å døpe barna! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Det er helt sykt det der - Jeg tror det var for noen år siden at alle som ikke var registrert i noe annet trossamfunn ble registrert som medlemmer i DNK - trur eg. Kanskje det var når alt skulle legge på pc eller noe sånn?
![]() |
#13 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg er ikke døpt og ikke komfirmert og jeg antok jeg ikke var medlem |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg fikk, som Cilen, beskjed i vår om at jeg sto som medlem i Statskirken, den katolske kirke og HEF. Barna sto også som medlem i både den norske og den katolske kirke. Jeg håper endelig at det er i orden nå, hadde en ekstra runde med katolske kirka i høst fordi jeg oppdaget at gutta fortsatt sto oppført som medlem, til tross for at jeg ga grundig beskjed om at dette var en feil etter å ha fått det brevet på våren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() |
#17 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Det er så utrolig drøyt. Første gang jeg hørte om dette var midt på 1990-tallet, tror jeg. Jeg tok kontakt med mitt lokale menighetskontor, og det viste seg at jeg hadde stått i statskirken hele livet. Dette til tross for at jeg ikke er døpt, og det er heller ingen av mine foreldre. Jeg fikk en beklagelse, og de sa det var skjedd en feil. Det pussige er at den samme "feilen" hadde skjedd da min bror ble født fire år etter meg. Og jaggu: Da min attpåklattbror ble født 18 år senere, ble også han innmeldt i statskirken. "Feiltakelse" det også.
![]() |
#19 |
Nå også i farger
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Jeg mener alle barn er meldt inn der, uansett om de ikke er døpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)Der fikk jeg svar:
![]() |
|
|