Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor ofte burde man gå til frisøren?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 11:35   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ofte burde man gå til frisøren?

Ja, sånn for å opprettholde et sunt og fint hår og ta ettervekst. Nå klippet jeg meg en god del og stripet håret 7. mai, og jeg kan ikke se noe umiddelbart behov for å dra igjen, men når kommer jeg til å merke det?

Jeg har bestemt meg for å bli flink med håret mitt, nemlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:38   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte burde man gå til frisøren?

Jeg burde gå hver 6. uke. Går det 7 uker begynner jeg å se særdeles rufsete ut, etter 8 uker er det full krise. Jeg har kort hår og rask hårvekst. Har man langt hår kan det kanskje vente litt til?

Gammel 26-05-11, 11:38   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ganske kort hår nå, men ingen farge, og skal i teorien klippe meg hver sjette til åttende uke. Jeg tror det er omtrent det som er vanlig hos min frisør, i alle fall. For min del blir det mye sjeldnere på høsten, da tar det litt tid før jeg får oversikt over jobbhverdagen, og i stresseperioder. Ellers i året prøver jeg å få satt opp ny time før jeg går derfra, og da greier jeg det. Hver sjette, altså.

Gammel 26-05-11, 11:39   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt lenger enn skulderlangt nå, og sparer.

minibolle mai 2012
Gammel 26-05-11, 11:39   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang er en rev?

Jeg må til frisøren hver 6. eller senest hver 8. uke, men jeg har kort, tykt, farget hår, som krever langt mer vedlikehold enn for eksempel langt hår med naturlig farge.

Skal håret bare stusses for slitt hår og ikke klipes i fasong, trengs ikke nødvendigvis mer enn et par ganger i året.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:41   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Etter at jeg begynte på klippe meg ca. hver 6.uke ser håret mitt mye bedre og sunnerer ut.
Så ca. hver 6-7 uke kanskje.
Det spørs jo hvor fort håret ditt vokser også med tanke på ettervekst. Jeg får ettervekst veldig fort og bør vel strengt tatt farge det like ofte som jeg klipper det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:42   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri.

Gammel 26-05-11, 11:42   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg går ein til to gonger i året. Håret mitt er langt og tjukt.

Gammel 26-05-11, 11:42   #9
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Litt oftere enn hvert andre år

Jeg har langt hår, uten farge eller striper, og frisøren sier jeg bør gå 1-2 ganger i halvåret.

Gammel 26-05-11, 11:43   #10
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Det sies vel at du "må" til frisøren etter 4-6 uker for å holde frisyre og farge fin, litt avhengig av hårvekst. Selv burde jeg gå til frisøren hver 4./5.uke for å beholde sveisen. Skriver burde siden jeg av en eller annen grunn ikke klarer å komme meg til frisøren før det har gått 2 -3 mnd

Gammel 26-05-11, 11:45   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Interessant. Jeg hadde tenkt til å sette av tid og penger til det annenhver måned og det ser jo ut til å kunne være et ok intervall.

minibolle mai 2012
Gammel 26-05-11, 11:47   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg klipper stort sett en gang pr. mnd, og farger annenhver eller noe sånt. Men jeg har helt kort nakke, hvor etterveksten synes veldig godt. Håret mitt vokser dessuten litt rart, så for å ha det fint bak må jeg klippe det så ofte.

Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:09   #13
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leste i avisen her en dag at man burde gå til frisøren hver 6. uke. Spesielt på barn. Følte meg nesten som en barnemishandler, fordi Minsta ikke hadde vært hos frisøren på godt over ett år. Tok henne sporenstreks til frisøren, jeg, altså!

Jeg burde gått hver 6. uke, men det har jeg hverken råd eller ork til. Så når jeg ikke ser klart lenger (luggen i øya), så tasser jeg avgårde. Blir vel en gang annenhver måned eller noe.

Gammel 26-05-11, 12:12   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Maggie: Stod det noe om hvorfor?

minibolle mai 2012
Gammel 26-05-11, 12:14   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ca. hver sjette uke, og synes langt flere burde gått oftere enn de gjør.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:25   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var sikkert frisørene som syntes det.

Jeg går til frisøren med ca. 2 måneders mellomrom, noen ganger går det litt mer. Det ideelle hadde sikkert vært hver 6. uke, men jeg syns det blir dyrt nok.
Har blondt hår med litt striper, og bob i varierende lengde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:54   #17
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg leste i avisen her en dag at man burde gå til frisøren hver 6. uke. Spesielt på barn. Følte meg nesten som en barnemishandler, fordi Minsta ikke hadde vært hos frisøren på godt over ett år. Tok henne sporenstreks til frisøren, jeg, altså!

Jeg leste det samme og skjønner at jeg er helt ute å kjøre i forhold til frisørintervall for ungene. På en annen side de fikk jo en klipp etter jul en gang.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:03   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hver 6.-8. uke tenker jeg, alt etter hvor fort håret ditt vokser, hva slags frisyre du har og evt. kontrast av ettervekst.

Jeg var selv til frisøren 16. april eller noe, har time igjen 8. juni. Det er i overkant slik håret mitt er nå, men samtidig holder håret seg fint. Er vel helst etterveksten som plager meg.

Gammel 26-05-11, 14:27   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For meg er hver 8. uke perfekt intervall.

Som student må jeg spare penger og drøyer derfor litt ekstra, så for tiden går jeg hver 3. måned. Da er jeg VELDIG klar for nytt frisørbesøk for å si det mildt.

Jeg har langt hår med lyse striper. I sommerhalvåret blir håret mitt veldig solbleket så da er ikke etterveksten særlig fremtredende, heldigvis.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:45   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har langt, sentvoksende hår som holder seg fint og tåler en del, så jeg klipper meg ganske sjelden. Det er farget bittelitt mørkere enn det normalt er, og etterveksten fikser jeg fint selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.