|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
med mange baller i lufta
|
Trenger fjellturtips!Jeg har planer om å gi en fjelltur for to til min kjære mann i 40-års gave. Planen er å gi ham et medlemsskap i Turistforeningen, og samtidig planlegge en tur i august. Barnevakt er ordnet. Har vel mulighet til å være borte 2-3 netter tenker jeg.
|
|
|
#3 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Trenger fjellturtips!Jeg har gått fra Gjevilvasshytta til Jøldalshytta, over Geithetta (mener jeg det het) til Trollheimshytta. Begge disse etappene står som 6 timers turer og er veldig fine. Området rundt Trollheimshytta var aldeles nydelig.
|
|
|
#4 |
|
rakkarpus
|
Sv: Trenger fjellturtips!Trekanten er veldig fin, utrolig natur. Tror vi overnattet både på Jøldalshytta, Trollhiemshytta og Gjevilvasshytta. KOm til Jøldalshytta på kvelden, og begynte turen neste morgen. Kom til Gjevilvasshytta seint seint på kvelden etter overnatting på Trolleimshytta.
|
|
|
#5 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Trenger fjellturtips!Vi er ikke så veldig fjellvante, men jeg er i rimelig god form. Det er vel kanskje lange turer med sekk som er min utfordring. Og eventuelt gnagsår.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Trenger fjellturtips!
|
|
|
#8 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Trenger fjellturtips!jada, har sett på UT.no, men synes ikke det står så mye. Tror dette kan være noe, men tar gjerne imot tips på andre turer også.
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Sv: Trenger fjellturtips!
Gnagsår må man regne med ja. Kjøp inn mye gnagsårplaster!
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 27-05-11 kl 17:13. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Curlingkone
|
Sv: Trenger fjellturtips!Du kan høre med brosjan. De var i fjellet og gikk i fjor sommer noen dager. Fra hytte til hytte, og hadde det visst knallfint! Husker ikke hvor de var, men han kan helt sikkert gi noen tips.
|
|
|
#11 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger fjellturtips!Trekanten er en flott tur. Ellers går det jo an å ha base på en hytte og gå dagsturer også, om dere er usikre på formen. Gjevilvasshytta er kjempekoselig.
|
|
|
#12 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Trenger fjellturtips!Takk for tips! Skulle stikke innom Turistforeningens lokale kontor i morges, men fikk ikke tid. Nå har jeg sendt en mail. Mulig det blir en forenklet versjon av trekanten kanskje?
|
|
|
#13 |
|
guru advisor
|
Sv: Trenger fjellturtips!Anbefaler Rondane. Nydelig terreng!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
guru advisor
|
Sv: Trenger fjellturtips!Hva med Sylene da? Nedalshytta, Schultzhytta og Storerikvollen er betjente hytter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Trenger fjellturtips!Takk for tips Cille! Har vært i Rondane ja, og det blir bittelitt langt unna også.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger fjellturtips!Fjellene i Lofoten er fantastiske. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger fjellturtips!Har du tenkt på Innerdalen? Har ikke vært der sjøl, turen vi planla dit ble det ikke noe av, men skal visst være fantastisk fint, og man har mulighet til å gå litt kortere dagsetapper. Trekanten har visst fryktelig lange etapper... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Trenger fjellturtips!Innerdalen har jeg ikke tenkt på nei.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger fjellturtips!Tur over Folgefonna med overnatting på Fonnabu eller Breiablikk?
|
|
![]() |
|
|