|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
TaxfreeNår dere skal til syden og har mulighet til å innom taxfree, handler dere på utreise eller hjemreise? Bestiller dere på nett og får det i flysetet eller hvordan gjør dere dette med taxfree? Og hva handler dere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: taxfreeHvis jeg har tenkt å fortolle noe, handler jeg på tur ut/bestiller/handler på destinasjon.
|
|
|
#3 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: taxfreeOm det er noe jeg er helt tom for av sminke eller kremer, så handler jeg på utreise, ellers på hjemreise. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: taxfreeJeg tenkte automatisk på alkohol o.l.
|
|
|
#5 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: taxfree
Når vi handler alkohol så blir det ved hjemreise ja. I div sydenland så er, eller det var iallefall mye alkohol som var billigere der enn på taxfree. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: taxfreeHandler på flyplassen jeg kommer hjem til når jeg skal ha Taxfree. Gidder ikke å dra på det unødvendig. Har bestandig nok annet å dra på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: TaxfreeHvis jeg kjøper kremer, parfyme o.l så er det litt tilfeldig om jeg kjøper det på flyplassen på utreise eller når vi kommer tilbake. Vinkvoten blir alltid kjøpt på taxfree på Værnes (evt Gardermoen o.l hvis vi ikke kommer hjem med direktefly)
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: TaxfreeDet er litt avhengig av hvor jeg skal, og hva som er tilgjengelig på flyplassen jeg reiser hjem igjen fra. Eller tenkte du bare på syden-destinasjoner, og ikke reise generelt? Ang. syden så vet jeg ikke.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: TaxfreeJeg handler stort sett kun kosmetikk og det gjør jeg på nedturen for å være sikker på at jeg får gjort det. Sjelden jeg kjøper med alkohol eller andre ting med mindre jeg må ha en gave i full fart eller noe.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: TaxfreeDersom jeg flyr rutefly, så handler jeg ved ankomst OSL. Dersom jeg flyr charterfly, så forhåndsbestiller jeg varer som leveres ombord på hjemreisen.
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: TaxfreeBestiller på nett og får det i flysetet på hjemreisen + at jeg må innom på OSL og glane litt mer..
|
|
|
|
#13 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: TaxfreeJeg reiser en del med jobb, og tar stort sett alltid med meg 4 flasker vin/boblevann når jeg lander på Gardermoen. Har jeg hatt tid/mulighet/lyst til å kjøpe vin lokalt der jeg har vært så går det av den kvoten. (Jeg har aldri fortollet en flaske vin i mitt liv). Jeg handler kosmetikk ol. på Gardermoen som regel ved utreise. Jeg handler sjelden på flyet. Har ikke reist charter på åresvis så jeg vet ikke hvordan det funker. Det skulle vært voldsomt gode tilbud for at jeg skulle orket å kjøpe noe tror jeg. Innbiller meg at vi vil ha nok å dra på hvis vi skulle på charter med barna, og da hadde jeg ikke orket ekstra håndbagasje. Og siden samboer også reiser minst en gang hver tredje uke så har vi god tilgang på taxfree varer. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: TaxfreeJeg reiser alltid bare med håndbagasje, så handler ikke på vei ut. På vei hjem er det litt avhengig av om jeg gidder, har tid, om det er ok utvalg, osv. Handler kanskje på OSL om jeg har mistet et flytog og det er god tid til neste (som i dag. Pokker 20-minuttersruter!).
|
|
|
#15 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TaxfreeDet kommer helt ann på. Er det noe spesielt jeg skal ha på Tax-free, som sminke, deo, parfyme etc. så handler jeg på utreise. Det hender jeg kjøper med ett par flasker vin også, for å ha litt på hotellrommet.
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: TaxfreeVi kom akkurat tilbake fra en chartertur, og siden utvalget i katalogene til selskapet ikke imponerte, og vareutvalget på duty free på reisemålet heller ikke var til å hoppe i taket etter, valgte vi å kjøpe litt cognac og vin (champagne, Sancerre) ved hjemkomst.
|
![]() |
|
|