Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Wilmastek

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-11, 12:02   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Wilmastek

Jeg antar at det er en variant av flintsteken. Svinekjøtt, marinert, og vakumpakket. De hadde dem på tibud på Icaen her, til tyve kroner kiloen, og med den fine 50%-lappen på, så fikk jeg to stykker for atten kroner.

Men hvordan kan jeg tilberede den uten grill? Og hva kan jeg servere til? Typisk potetsalat eller bakt potet, eller finnes det noe annet snadder?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:11   #2
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Wilmastek

Helt klart best på grill da! Men du kan grille i stekovnen, steke omtrent som svinestek, gjerne med termometer for å få riktig kjernetemperatur om du er usikker, ev som du ville gjort med koteletter (bare tenk at det er en forvokst kotelett)

Hvis eg har skjønt wilmasteken riktig, så er den av forbeinet til grisen mens flintsteken er fra bakbenet. Så største forskjellen er litt mer bein i forhold til kjøtt på wilmaen.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:27   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wilmastek

Ok, takk. Jeg får be kokkemannen ta ansvar for kjøttet, så kan jeg ta resten.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.