|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Jeg må innrømme at i dag så forventer jeg at det meste tåler en runde i oppvaskemaskinen. Det gjør dog ikke vispen til Kitchen Aid.
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid vispen min :(Det står i bruksanvisningen.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid vispen min :(...og der forsvant ønsket om Kitchenaid, gitt. Aldri i verden om det går bra her, med tre barn som baker kaker og fyller oppvaskmaskin.
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid vispen min :(
All smøringen og det blanke på den ble borte. Så nå er det bare hardt stål igjen. Og da glir den ikke inn på låsemekanismen.
|
|
|
|
#6 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid vispen min :(
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Den er blank og glatt er den ikke?
|
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Er den fortsatt glatt inni hullet så går det vel greit. Det er ikke min. Så den sklir ikke lenger inn på plass. Både jeg og mannen prøvde i går med ren makt, men det gikk ikke.
|
|
|
|
#10 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Jeg har vasket vispen min mange gang i oppvaskmaskinen, og opplever ikke noe problem mht. å sette den på. Det er ikke sånn olje på den lenger, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell på min maskin.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Hmm, jeg har alltid kjørt de i maskin uten å merke noe. Men får vel slutte med det da.
|
|
|
#12 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(
Nei, min er ikke blank, mer matt grå liksom. Den er ikke veldig glatt heller. Ingen smurning og når jeg setter den på maskinen skjønner jeg ikke at det skal kunne skje at den ikke skal kunne gå på. Den har god klaring og jeg kan vrikke litt på den helt til jeg trykker den inn, vender og låser mekanismen. Når jeg ser nøye etter er det kanskje litt olje på selve maskinen, men det må da gå an å smøre på ny om den skulle bli borte. Litt symaskinolje eller noe?
|
|
|
#13 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Smør festet på vispen og vask den for hånd heretter. Funker fint som bare det.
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Det står vel i bruksansviningen til Kenwood også at vispen ikke bør vaskes i oppvaskmaskinen? Akkurat som det gjorde på Mum-maskinen min. Delene til mummaskinen vasket jeg i maskinen, men etter ti år så svertet metallet noe fryktelig av.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(
Nei, det står at de kan vaskes i oppvaskmaskinen.
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(En visp som ikke går i oppvaskmaskin!? Jøss. Det ville jeg også gått ut fra at gikk bra ja. Vi vasker alle delene til årgangs Kenwooden i maskinen i allefall. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(Vispen kan da vaskes i maskin? Men ikke eltekroken. Altså de hvite som ser emaljert ut, de vaskes for hånd, mens stålvispen har jeg vasket i maskin mange ganger - burde jeg ikke det?
|
![]() |
|
|