|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg har forstått at vi har rett på kontantstøtte noen måneder før poden begynner i barnehagen.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er i mot kontantstøtten og så helst at den ble avviklet. Jeg stemmer også på et parti som har dette på sin agenda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg mener kontantstøtte bør gis i tilfeller der man har søkt om, og ikke fått barnehageplass.
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er også på linje med de to over. Jeg synes det er helt fullstendig riv ruskende feil å betale foreldre for å ikke benytte seg av barnehageplass.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Enig med Niobe. Den bør kun være for de som ikke har fått barnehageplass og ikke for de som velger å være hjemme med barna sine.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?da jeg fikk den brukte jeg den til først å være hjemme med snuppa da jeg ikke fikk barnehageplass. Etterhvert så brukte jeg den til betaling av dagmamma.
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg syns den bør avskaffes. Også syns jeg pengene kan brukes til å opprette gratis barnehageplasser til de som trenger det. Vi fikk kontantstøtte i ett år til minste, det ble brukt på dagmamma-betaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Brukte den til å være hjemme med barnet. Enig med SpetakkelRandi at den godt kunne økes og kortes ned til 2 år.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er imot kontantstøtte som ordning, men ville allikevel ikke nølt med å ta den imot hvis vi ikke hadde fått barnehageplass. Vi trenger strengt talt ikke barnebidraget heller, men sier ikke nei takk til pengene.
![]() |
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Helt i mot den. Sikkert preget av stadig å møte fire-femåringer som ikke snakker et kløyva ord norsk til tross for å være født og oppvokst her.
![]() |
#12 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Vi fikk kontantstøtten tl turbo fra mai til september,han startet i bhg sep. Og jeg på skole da, så var hjemme med han.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Gratis dagmamma er det vel neppe snakk om. Her har dagmammapris vært makspris i barnehage + kontantstøtte.
![]() |
![]() |
#14 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg synes ikke den bør avvikles. Synes det er fint om foreldre har mulighet til å være hjemme et par år ekstra. Hadde selv jenta mi hjemme til hun var nesten tre år og jobbet deltid. Jeg personlig er glad jeg slapp å sende henne i barnehagen da hun var ett år gammel. Jeg kan kanskje være enig i at den kunne økes og heller kuttes etter to år.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?
Da kan man jo sette krav om at plassen man får tilbudt skal være i samme bydel eller noe sånt.
![]() |
#16 |
På vei
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Jeg er enig med SpetakkelRandi at den kunne kortes ned til 2 år og økes. Vi har bevisst valgt å få barn på senvinteren/våren, for å forlenge permisjonene noe og være hjemme med barna til de ble nærmere 1,5 år. Og jeg syns faktisk kontantstøtten er en bra ting for å kunne forlenge permisjonen med noen skarve måneder. Beløpet er dog så lite at det for mange utgjør veldig lite, og derfor syns jeg det er bedre å korte ned på tiden og øke beløpet en god del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Vet mange ,rundt om i norge som bare har betalt ca kontantstøtte pris.Kanskje noen lapper mere ,noen ganger akurat ,noen ganger mindre
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Garantert svart, da. Det er vi jo ikke for, uansett.
![]() |
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?Vi betalte også barnehagemakspris+kontantstøtte til dagmammaen, det er helt vanlig her vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
Vi finansierte dagmammaen med kontantstøtten, og satt igjen med 700 kroner i overskudd hver måned. En gave fra den norske stat, som belønning for å bruke svart dagmamma i stedet for offentlig barnehage. Idiotopplegg! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|