|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Torgersen-sakenNå har jeg lest tabloidgjennomgang av saken, denne gangen vinklet negativt. Jeg har fulgt halvveis med før også. Hva er det som er greia her - kan en eller annen forklare meg hvorfor så mange mener det er sannsynlig at så mange skal ha gått inn i en felles konspirasjon for å få denne mannen dømt dengang da? Og hvordan mener man at en så omfattende konspirasjon ikke på noe tidspunkt skal ha blitt avdekket hverken da eller seinere? |
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: TorgergsensakenNå har jeg bare skummet gjennom deler av artikkelen (den var lang!). Men det som kan skje i slike saker, er at politiet/etterforskerne jobber etter en teori som de finner helt sansynlig, og så på ett eller annet vis blir så oppslukt i den teorien at de bøyer bevisene i alle retninger for å få dem til å stemme med teorien sin, - som de er overbevist om at stemmer.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Torgergsensaken
Jo - det er jeg helt med på. Men om man skal feste lit til Torgersen så føler jeg at det blir så og si umulig når alt som finnes av bevis skal forkastes fordi det er plantet og planlagt av en lang, lang rekke politifolk og at han dessuten i dag i 2011 nekter å avlevere hårprøve av seg selv, som etter hva jeg kan forstå kan løse hele saken, fordi han mener at politiet fremdeles den dag i dag er ute etter ham og kommer til å jukse med prøvene? |
|
|
|
#4 |
|
*_*
|
Sv: Torgersen-sakenJeg har sett en dokumentar om denne saken, det er en god stund siden og jeg husker ikke så mye, men den legitimerte Torgersens uskyld i større grad enn denne artikkelen. Der lagde de blant annet nye bittprøver basert på hans gamle tannavtrykk (basert på tannlegebilder fra den gang, mener jeg å huske) som ikke matchet bitemerkene på offeret. Når det gjelder hårprøven er han vel redd for at politiet manipulerte beviset i den opprinnelige etteforskningen, vel, ikke at de i dag vil tukle med det?
|
|
![]() |
|
|