Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det noe bra alternativ til ull til et skolebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-11, 13:00   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det noe bra alternativ til ull til et skolebarn?

Da tenker jeg syntetisk, f.eks. noen form av sportsundertøy.

Hvilken ull klør minst?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:02   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noe bra alternativ til ull til et skolebarn?

Sjekk utvalget i sportsbutikker. Masse fint av superundertøy og ull som nesten ikke klør / ikke klør i det hele tatt. Devold har mye fint til barn. Kari Traa også, men jeg kan ikke huske å ha sett det til gutt (men det er vel rart om det ikke finnes).

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:05   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes masse superundertøy til gutter, jeg har en gutt som har nektet ull siden treårsalderen og som er mye ute. Jeg kjøper på sportsbutikk eller i jakt/fiskebutikker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:07   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk da skal jeg se der. Det er nesten ikke lov å ikke bruke ull i Norge, om man skal være GodMorTM, føler jeg.

Herremannen har ikke hatt ull på seg de siste to årene foruten noen forsøk når vi har vært i Norge ved juletider og han klør og blir sprø av det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:09   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror HH har endel br superundertøy.

Gammel 03-06-11, 13:10   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å ikke bruke ull. Det finnes andre alternativer til bomullsgensere.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:11   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Devold har silke innerst, forèt på en måte, og ull ytterst.

Gammel 03-06-11, 13:20   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Devold har silke innerst, forèt på en måte, og ull ytterst.

Nei, de har syntetisk superundertøy innerst. HH har også en slik type. Jeg kan bruke de uten å klø, jeg klør av all annen ull.

Hvilken ull som klør minst tror jeg er veldig individuelt. Noen reagerer på lanolin, og da er ubehandlet verst å bruke. Andre reagerer på stive fibre, og da kan det hjelpe med babyull osv. Jeg fikser ikke noen typer ull rett på huden, men variantene med syntetisk innside holder meg god og varm gjennom vinteren.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 19:11   #9
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Devold sin kombinasjon av superundertøy og ull er kjempebra. Og de klør ikke. jeg liker ikke ull som klør, men Devold gjør ikke det!

Dessuten har isbjörn of sweden et superundertøy som er bra. Junior har det! Og det fungerer fint på han. Lønner seg å kjøpe det i Sverige da:-)

Ellers liker jeg Kari traa sitt ulltøy, men det er vel bare ull. Kjøpte i allefall til junior på Byporten i Oslo, sportsbutikken i 2 etg. Og ja, de har til gutter også:-) Veldig fine!

Gammel 03-06-11, 19:13   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta mine nekter å ha ull innerst. Her går det mye i fleece over bomull.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 19:23   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Finnes det noe bra alternativ til ull til et skolebarn?

Prøv devold sine med syntetisk innside før du gir opp ull helt. Selv mannen hos meg takler sånn ull. Ellers fungerer superundertøy også.

Gammel 03-06-11, 19:27   #12
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvis man har lyst til å flotte seg (ja, og hvis man er opptatt av å være en GodMamma[TM]), så har silke mange av de samme egenskapene som ull. Hovedpoenget med ull er jo at det trekker fuktighet bort fra kroppen samtidig som ull ikke blir kaldt selv om det blir fuktig.

Noen reagerer på ull med utslett fordi huden rett og slett blir for tørr, og da vil det sjelden hjelpe å lete etter en "bedre" type ull. Er det "bare" at man holder på å klø seg ihjel, kan det hjelpe å lete etter andre typer ull slik Tallulah beskriver.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 19:38   #13
Tuste
Aktiv

Tuste sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Vi bruker bambus under til vår atopiker feks fra lilleba
http://www.lilleba.no/lilleba/public...ARTICLE_ID=165

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 19:39   #14
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også litt bambus i tillegg til Devold og mye ull/silke. Ingen som klør her.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:45   #15
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk da skal jeg se der. Det er nesten ikke lov å ikke bruke ull i Norge, om man skal være GodMorTM, føler jeg.

Herremannen har ikke hatt ull på seg de siste to årene foruten noen forsøk når vi har vært i Norge ved juletider og han klør og blir sprø av det.

Ikkje lov å bruke ull i Norge?

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:49   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Ikke "lov" å ikke bruke ull.

Gammel 04-06-11, 19:51   #17
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Ikke lov å la vær å bruke ull.

Selv er jeg ikke noe ihugga ull fan. Hovedsaken er at barnet er varmt, og det ha Snuppa klart med andre ting enn ull også. Men merinoull skal vel egentlig ikke klø? *husker ikke helt*

Gammel 04-06-11, 19:51   #18
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ikke "lov" å ikke bruke ull.

der ser du, håpløs å lese tydeligvis! Skylder på ammetåka

Gammel 04-06-11, 20:23   #19
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Guttungen her nekter også å bruke ull. Men godtar superundertøy fra Devold og Bavac.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:57   #20
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Standard

Her er en nettbutikk med klær i bambus forresten:
https://www.bamboosa.com/store/cart.php

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.