Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skravling på konsert

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 12:04   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Sint!

Skravling på konsert

Jeg var på konsert i går, og Nik Kershaw ga et fantastisk show med masse gromlåter fra både ny og gammel tid, lyden var upåklagelig - beste lyden jeg noensinne har opplevd på Rockefeller! - og vi koste oss etter beste evne.

Men: Hva i alle dager er det med mennesker som betaler seg inn på konsert for å stå og skravle!?

I går måtte vi faktisk flytte oss fra kremplassen bak miksebordet, fordi det sto to kvinnfolk rett ved som snakket konstant. Og siden de var på konsert, måtte de jo snakke høyt for å høre hverandre ... Makan til skjærende stemme på den ene av dem, jeg ble pissesur etter godt og vel halve konserten og gikk fremover i lokalet. Mer engasjert publikum der, men dårligere lyd. Og de var ikke de eneste, bak i lokalet var det rene pubstemningen med masse småprating som forstyrret de roligere låtene og gjorde at det var vanskelig å få med seg det Nik sa fra scenen.

Det er ikke første gang. Jean Michel Jarre-konserten ble litt ødelagt for mannen og meg. Til gjengjeld fikk vi vite alt om samlivsproblemene til damen bak oss og hadde full kontroll på hvilken stor dust eksen hennes var ... Som om ikke det var nok: Foran oss sto det to tøffinger som drakk seg fullere og fullere og slo kjempemorsomme vitser om Jarre og musikken hans.

For ikke å snakke om han som var "kjempefan av Queensrÿche" og endte opp med å henge over skuldra på meg og fortelle meg hvor fantastisk jeg var. Mens jeg var opptatt med å prøve å få med meg hva Tate sa om "American Soldier".

Herregud, finn dere en pub! Det er mye billigere for dere, og så får vi som er genuint interessert i musikken nyte konserten i fred!

Hva er greia?
Er jeg sur og snerpete, eller er skravling på konsert en like stor uting som skravling på kino?
Må man bare forvente å få høre alt om eksen eller de nye felgen på bilen til de som står rundt en?
Og ikke minst: Hvorfor betaler noen flere hundre kroner for en konsert når de ikke er det minste interessert i det som foregår på scenen?

Enlighten me ...

Gammel 04-06-11, 12:07   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skraving på konsert

Det skal selvfølgelig stå "skravLing" i overskriften.

Gammel 04-06-11, 12:14   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

skræving, leste jeg...

Men ja det er rett og slett ufint å holde på sånn på konsert.. Jeg har selv gjort det EN gang, men jeg ble så brisen og klarte ikke holde kjeft.. ble hysjet på, og det hadde jeg godt av..

Men jeg har aldri gjort det siden!!

Du skulle hysjet....

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:15   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Ja, jeg var på nære nippet til å si noe, men jeg følte at jeg kunne komme til å bli ufin, så jeg flyttet meg selv istedet.

Gammel 04-06-11, 12:33   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel det at folk har ulik motivasjon for å gå på konsert. Noen er blodfans, andre tar det som et vorspiel og andre igjen blir kanskje overtalt av andre til å bli med til tross for at det ikke er favorittartisten deres, og derfor ikke vier sin fulle oppmerksomhet mot scenen.
På typisk rockekonserter gjør slik skravling meg ingen ting, blir det for plagsomt stikker jeg bare et sted der det ikke forstyrres.
Verre er det på stillferdige konserter, da kan jeg bli såpass sur på slikt at jeg sier fra.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:54   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skravlet meg igjennom Lissiekonserten i høst. Jeg syntes hun er bra, men dro dit mest som et alternativ for å dra på en eller annen pub uten livemusikk. Kan tenkes meg at jeg var irriterende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:54   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt hysjet på idag, på en spinningtime,1 min inn i første oppvarmingssang: "timen er begynt, jeg hører ikke musikken"

Så jeg syns du var en tålmodig sjel på konserten igår!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:17   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skravling på konsert

Betale?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:25   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Området mellom baren og miksebordet kalles "bransjehjørnet", og her står folk som er fra plateselskapet, inviterte gjester osv som ikke nødvendigvis er blodfans, i tillegg til folk som er for fulle til å digge. Da blir det litt skravling. Men ja, det kan være irriterende på rolige konserter. Men jeg syns folk som regel er flinke til å skjerpe seg da, bortsett fra noen fulle folk. Jeg opplevde på Diamanda Galas at to par foran meg drakk, klinte, røyket ( til tross for at Galas selv ikke ønsket røyk i lokalet) og skravlet på tvers av både kjønn og par. I tillegg hadde de tydligvis hatt sex alle sammen og ikke dusjet før de gikk ut. :stink:

Jeg tror konserter med åttitallshelter ofte blir brukt som vorspiel, slik at man kan synge med på hits, og skravle og drikke resten av tiden. Det måtte søte Cyndi Lauper erfare også, masse fulle damer på 40+ som egentlig ikke var interessert i musikken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:26   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd det flere ganger, og jeg fatter ikke at folk kan være så respektløse. Jeg tror det må være folk med gratisbilletter som bruker lokalet som en tilfeldig hang-out.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:31   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skavvise, jeg er litt delt. Om jeg faktisk er der fordi jeg har kjempelyst og vil fokusere kun på bandet/musikken, står jeg helst lenger fremme og snakker ikke med andre på en forstyrrende måte.

Om jeg er der litt fordi jeg må eller noe sånt, står jeg langt bak i nærheten av nærmeste bar, og har ikke nødvendigvis full fokus på konserten, nei. Dialoger med de som er grunnen til at jeg er der skjer forholdsvis ofte.

Irriterende skravling på lavmælte konserter (Konserthuset, Operaen, sittende show på Sentrum eller Rockefeller) er kjipt, men jeg synes det er forskjell på en stående Green Day-konsert på Spektrum og kino.

Gammel 04-06-11, 14:04   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er litt dumt på Rockefeller er at området med best lyd (rett bak miksepulten), også er det området hvor det er mest trafikk mellom trapp, do, bar og utgang, så da trekker man seg gjerne litt til høyre, men havner da i "friområdet" rundt baren, hvor det på et vis er tillatt med skravling på konsert.

Er jeg der for å virkelig høre og se foretrekker jeg galleriet, ellers syns jeg det er helt ok å stå med ståbordet rett til høyre for trappa, ved baren. På min type konserter er gjerne lyden såpass høy at litt skravling ikke gjør så mye. Det er verre med dem som synger med også når de ikke er bedt om det! :skingrestemme:

Gammel 04-06-11, 14:27   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det beste stedet på Rockefeller er vel rett til høyre rett foran mix sett mot scenen.

Gammel 04-06-11, 14:28   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, for der ser ikke en pygme som meg.

Gammel 04-06-11, 14:31   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Stylter!

Gammel 04-06-11, 15:30   #16
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, en liten digresjon; Jeg er ganske høy, og har flere ganger fått tilsnakk fra publikum bak meg om at jeg stenger for utsikten, om jeg kan være så snill å flytte meg

Sist redigert av Nextlife : 04-06-11 kl 15:40.
Gammel 04-06-11, 15:37   #17
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bryr meg ikke noe om at folk skravler på konsert. De konsertene jeg bruker å være på er det vel umulig å høre på at andre skraver. Hører bare musikken jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:40   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på Rockefeller. :deltar:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:58   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nextlife: det er utrolig irriterende når man er liten og har funnet en liten glippe hvor man ser, også kommer det en eller annen gigant som kan se hvor som helst i fra og stiller seg rett foran. Når man er liten og skal se på konsert må man ha litt luft mellom seg selv og personen foran. Jeg syns godt høye kan ta litt hensyn.

Sist redigert av Tallulah : 04-06-11 kl 16:04.
Gammel 04-06-11, 16:00   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nextlife: det er utrolig irriterende når man er liten og har funnet en liten glippe hvor man ser, også kommer det en eller annen gigant som kan se hvor som helst i fra og stiller seg rett foran. Når man er liten og skal se på konsert må msn ha litt luft mellom seg selv og personen foran. Jeg syns godt høye kan ta litt hensyn.

Det synes altså ikke jeg. Det kunne ikke falle meg inn å gå på en plass med dårligere lyd eller utsikt for å gi godt utsyn til de lave bak meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.