|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skravling på konsertJeg var på konsert i går, og Nik Kershaw ga et fantastisk show med masse gromlåter fra både ny og gammel tid, lyden var upåklagelig - beste lyden jeg noensinne har opplevd på Rockefeller! - og vi koste oss etter beste evne.
![]() |
![]() |
#2 |
Gullfisk
![]() Sv: Skraving på konsertDet skal selvfølgelig stå "skravLing" i overskriften.
![]() |
![]() |
#3 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Skraving på konsertskræving, leste jeg...
![]() |
#4 |
Gullfisk
![]() Sv: Skraving på konsertJa, jeg var på nære nippet til å si noe, men jeg følte at jeg kunne komme til å bli ufin, så jeg flyttet meg selv istedet.
![]() |
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Skraving på konsertDet er vel det at folk har ulik motivasjon for å gå på konsert. Noen er blodfans, andre tar det som et vorspiel og andre igjen blir kanskje overtalt av andre til å bli med til tross for at det ikke er favorittartisten deres, og derfor ikke vier sin fulle oppmerksomhet mot scenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Skraving på konsertJeg skravlet meg igjennom Lissiekonserten i høst. Jeg syntes hun er bra, men dro dit mest som et alternativ for å dra på en eller annen pub uten livemusikk. Kan tenkes meg at jeg var irriterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Skraving på konsertJeg har blitt hysjet på idag, på en spinningtime,1 min inn i første oppvarmingssang: "timen er begynt, jeg hører ikke musikken" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skravling på konsertOmrådet mellom baren og miksebordet kalles "bransjehjørnet", og her står folk som er fra plateselskapet, inviterte gjester osv som ikke nødvendigvis er blodfans, i tillegg til folk som er for fulle til å digge. Da blir det litt skravling. Men ja, det kan være irriterende på rolige konserter. Men jeg syns folk som regel er flinke til å skjerpe seg da, bortsett fra noen fulle folk. Jeg opplevde på Diamanda Galas at to par foran meg drakk, klinte, røyket ( til tross for at Galas selv ikke ønsket røyk i lokalet) og skravlet på tvers av både kjønn og par. I tillegg hadde de tydligvis hatt sex alle sammen og ikke dusjet før de gikk ut. :stink:
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Skravling på konsertJeg har opplevd det flere ganger, og jeg fatter ikke at folk kan være så respektløse. Jeg tror det må være folk med gratisbilletter som bruker lokalet som en tilfeldig hang-out.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Skravling på konsertSkavvise, jeg er litt delt. Om jeg faktisk er der fordi jeg har kjempelyst og vil fokusere kun på bandet/musikken, står jeg helst lenger fremme og snakker ikke med andre på en forstyrrende måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skravling på konsertDet som er litt dumt på Rockefeller er at området med best lyd (rett bak miksepulten), også er det området hvor det er mest trafikk mellom trapp, do, bar og utgang, så da trekker man seg gjerne litt til høyre, men havner da i "friområdet" rundt baren, hvor det på et vis er tillatt med skravling på konsert.
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Skravling på konsertHaha, en liten digresjon; Jeg er ganske høy, og har flere ganger fått tilsnakk fra publikum bak meg om at jeg stenger for utsikten, om jeg kan være så snill å flytte meg Sist redigert av Nextlife : 04-06-11 kl 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Skravling på konsertJeg bryr meg ikke noe om at folk skravler på konsert. De konsertene jeg bruker å være på er det vel umulig å høre på at andre skraver. Hører bare musikken jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skravling på konsertNextlife: det er utrolig irriterende når man er liten og har funnet en liten glippe hvor man ser, også kommer det en eller annen gigant som kan se hvor som helst i fra og stiller seg rett foran. Når man er liten og skal se på konsert må man ha litt luft mellom seg selv og personen foran. Jeg syns godt høye kan ta litt hensyn.
Sist redigert av Tallulah : 04-06-11 kl 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Skravling på konsert
Det synes altså ikke jeg. Det kunne ikke falle meg inn å gå på en plass med dårligere lyd eller utsikt for å gi godt utsyn til de lave bak meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|