|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
London-detaljerJeg og frøkna på fem skal til London tidlig på høsten og nå er billettene straks i boks. Noen spørsmål til dere som har vært der før:
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: LondondetaljerDu kan ikke bruke Oyster card på toget, nei, men ellers er det jo genialt å ha og supert om det kan kjøpes på forhånd. (jeg har hatt mitt siden 2006). Det kan være greit å bestille togbillettene på forhånd, så slipper du å stå i kø siden du har med jenten din. Southern er forøvrig billigere og tar marginalt lenger tid, men det er jo opp til deg.
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: LondondetaljerHvor får man kjøpt billetter t-r. Gatwick og oystercard på forhånd? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: LondondetaljerFortnum and Mason kan du vel gå innom og reservere bord til den dagen dere vil, ellers har jeg aldri bestilt bord heller, jeg. Det kan være man må vente litt på bord, om det er veldig travelt.
|
|
|
#5 |
|
Fartsfantom
|
Sv: LondondetaljerVi var i London i påsken som var med unger fra 8-15 år. Vi var på både science museum og natural history museum, men ikke på samme dag. Det er litt mye. Møt opp tidlig, for det kan bli lange køer utover dagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
stressmonster
Sv: Londondetaljer
Her kan man få kjøpt billetter til det meste. Veldig greit.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Takk for tips. Vi må kanskje velge ett av museumene ja...
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
Southern? Er det vanlig tog?
|
|
|
#10 |
|
stressmonster
Takk, det ser faktisk ut til å bli en god del billigere.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: London-detaljerDet er overraskende mye turister på tidspunkter en ikke skulle tro at det er det, så noen steder vil det være kø nesten uansett. F.eks. London Eye, så jeg ville i hvert fall prøvd å ta det på en av ukedagene. Ellers synes jeg det høres ut som om du har en god plan! Og ja, Southern er en del billigere og tar som sagt 5-10 min. lenger hvis du passer på å ta et av togene med få stopp.
|
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: London-detaljerDu kan forhåndbestille express billett til London dyr også tror jeg. Mener å huske det fra vi var der før jul når jeg sjekket opp om diverse billetter. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: London-detaljerIfølge Kløver var tyrannosauren på Natural History Musem vanvittig skummel (den lager lyd og beveger seg), og i følge Langøre var det ingen mulighet å unnslippe den når de først hadde begynt å gå akkurat den runden, fordi det var så fullt av folk. Så hvis 5-åringen er litt pysete, kan det være noe å tenke på.
|
|
|
#14 |
|
stressmonster
Sv: London-detaljer
Femåringen er ikke så pysete, men skal forberede henne godt. Takk. Vi blir nok å gå for Natural history museum denne gangen og gjemme vitenskapsmuseumet til neste gang.
|
|
|
#15 |
|
stressmonster
Sv: London-detaljer
Tenker du på London eye?
|
|
|
#16 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London-detaljerJeg vil anbefale å kjøpe alt av billetter på forhånd. Da slipper du billettkøene og det blir billigere. Reiste i høst som var. Kjøpte ikke noe på forhånd. Alt var MYE dyrere ved kjøp i billettautomatene enn prisene på nettet. Kjøp også tur-returbillett til Gatwick på nettet!
|
![]() |
|
|