|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Amme-BH - noen tips?Vet ikke om denne passer i mote-eller gravidforumet, men det går vel bra.
|
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amme-BH - noen tips?Det spørs vel litt hvor store puppene dine er, hvilket behov du har for støtte.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Ta en titt på hva de har hos Bravissimo, det pleier å være en god pekepinn på hva som er gode merker. Så kan du finne de tilsvarende på ebay (ebay.co.uk) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Amme-BH - noen tips?Noe du kan være obs på er om du klarer å betjene hekten med en hånd. Det kan være veldig greit. Sannsynligheten for at babyen ligger på den andre hånden er stor
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Ikke bøyler!!! Tette melkeganger er vondt! Ja, og sjekk om du klarer å åpne OG lukke hekta med venstre hånd (om du er høyrehendt).
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg har brukt Anita sine med bøyle, eneste som holdt F-cup puppene mine på plass. Bøyle eller ikke må du prøve deg fram til. Jeg fikk ikke tette melkenganger av bøylene i alle fall. God lukking på dem også.
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg kjøper alle mine på mammatrend.no, det er det eneste stedet jeg har funnet noen som sitter godt. Liker best de fra Hot Milk, men Cake fungerer også. De har ikke bøyle, men støtter godt opp likevel, og er både pene og praktiske. Til gjengjeld koster de litt. Jeg bruker 65/70B/C til vanlig (blir vel 70B igjen etter denne ammerunden, tenker jeg), men 70G med ammepupper. Da har ikke Anita og en del andre merker størrelser som passer eller sitter godt, rett og slett.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg har kjøpt noen rimelige på Sparkjøp og syns de funker veldig fint. Med bøyler faktisk.
|
|
|
#9 |
|
Tatt på
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Vent med å kjøpe skikkelig amme-BH til melken har kommet siden størrelsen og formen ofte endres. Triumph sine amme-BHer tjente sin hensikt veldig bra synes jeg.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg fikk tette melkeganger bare av å prøve en bøyle-bh på.
|
|
|
#11 |
|
Lett rørt
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Bøyler gikk fin begge ammeperiodene mine, men da var det svært avgjørdene at bøylene gikk utenfor hele puppen, ikke litt oppå kanten av brystvevet.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Takk for svar! Jeg er vel 85 C nå tenker jeg, men jeg vet jo ikke helt hva som skjer når det kommer melk og sånt, da... Får kjøpe en eller to nå og vente med flere til jeg ser utviklingen, kanskje? Mammatrend.no ser bra ut, Matilda, jeg synes det er like greit å kjøpe fra norske sider ofte, særlig siden jeg trenger disse ganske snart.
|
|
|
|
#13 |
|
Hvor: østfold
Sv: Amme-BH - noen tips?Det kommer ann på deg og puppene. Jeg har feks ingen bruk for en bh uten bøyle fordi det rett og slett ikke holder. Men nå har jeg pupper
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg kjøpte en til å ha med på barsel - den passet ikke videre godt etter fødsel, nei, selv om jeg trodde jeg tok i.
|
|
|
|
#15 |
|
Audacious
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg ville ikke ha kjøpt amme-bh de to første ukene etter fødsel, de to første ukene med Storesøster var brystene mine skikkelig store, og så normaliserte de seg litt mer etterpå. Jeg hadde verdens slakkeste mykeste ammebh'er til de første ukene og til bruk nattestid, i økologisk bomull fra Nøstebarn med knytesnor foran (som aldri ble knyttet
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Takk igjen! Da går jeg for komfortable, løse greier nå og ser det an etterhvert. Komfort er uansett høyere prioritert i denne sammenhengen enn hvor bra puppene ser ut, altså.
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Amme-BH - noen tips?Jeg for min del brukte samme størrelse etter graviditeten som før, så jeg kan faktisk enda bruke ammebhene i krisetilfeller
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Amme-BH - noen tips?
Ammesingletene fra HM er supre, brukte kun disse de første 3-4 ukene, de holder ammeinnlegg og pupper (C-cup) på plass. Og det er mye enklere å legge til en liten baby når man har minst mulig tekstil/tøy å bale med.
|
![]() |
|
|