Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Amme-BH - noen tips?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 17:35   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Amme-BH - noen tips?

Vet ikke om denne passer i mote-eller gravidforumet, men det går vel bra.

Det nærmer seg babytid, og jeg må ut på BH-jakt. Har tenkt på å bli målt på LaLina og kjøpe én derfra, og så heller kjøre billigere varianter utenom. Er det noen merker som er særlig gode eller dårlige? Noe jeg bør være ekstra obs på?

Gammel 04-06-11, 19:20   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amme-BH - noen tips?

Det spørs vel litt hvor store puppene dine er, hvilket behov du har for støtte.
Jeg har F cup, så støttebehovet var definitivt tilstede.

Jeg var veldig fornøyd med mine fra Anita, kjøpt fra Bravissimo. Hadde også en lekker blondesak fra Hot Milk ( ).

Gammel 04-06-11, 19:21   #3
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta en titt på hva de har hos Bravissimo, det pleier å være en god pekepinn på hva som er gode merker. Så kan du finne de tilsvarende på ebay (ebay.co.uk)

(uten at jeg aner noenting om din cupstr eller ammebh-er)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:21   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Noe du kan være obs på er om du klarer å betjene hekten med en hånd. Det kan være veldig greit. Sannsynligheten for at babyen ligger på den andre hånden er stor

Gammel 04-06-11, 19:55   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bøyler!!! Tette melkeganger er vondt! Ja, og sjekk om du klarer å åpne OG lukke hekta med venstre hånd (om du er høyrehendt).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:02   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt Anita sine med bøyle, eneste som holdt F-cup puppene mine på plass. Bøyle eller ikke må du prøve deg fram til. Jeg fikk ikke tette melkenganger av bøylene i alle fall. God lukking på dem også.

Gammel 04-06-11, 20:08   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper alle mine på mammatrend.no, det er det eneste stedet jeg har funnet noen som sitter godt. Liker best de fra Hot Milk, men Cake fungerer også. De har ikke bøyle, men støtter godt opp likevel, og er både pene og praktiske. Til gjengjeld koster de litt. Jeg bruker 65/70B/C til vanlig (blir vel 70B igjen etter denne ammerunden, tenker jeg), men 70G med ammepupper. Da har ikke Anita og en del andre merker størrelser som passer eller sitter godt, rett og slett.

Jeg har blant annet denne, den sitter godt på meg:

Det er sikkert mulig å få tak i de samme merkene på ebay og sånt også, jeg handler ikke der.

Gammel 04-06-11, 20:14   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt noen rimelige på Sparkjøp og syns de funker veldig fint. Med bøyler faktisk.

Gammel 04-06-11, 20:27   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vent med å kjøpe skikkelig amme-BH til melken har kommet siden størrelsen og formen ofte endres. Triumph sine amme-BHer tjente sin hensikt veldig bra synes jeg.

Gammel 04-06-11, 20:56   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk tette melkeganger bare av å prøve en bøyle-bh på.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:59   #11
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bøyler gikk fin begge ammeperiodene mine, men da var det svært avgjørdene at bøylene gikk utenfor hele puppen, ikke litt oppå kanten av brystvevet.

Gammel 04-06-11, 21:03   #12
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar! Jeg er vel 85 C nå tenker jeg, men jeg vet jo ikke helt hva som skjer når det kommer melk og sånt, da... Får kjøpe en eller to nå og vente med flere til jeg ser utviklingen, kanskje? Mammatrend.no ser bra ut, Matilda, jeg synes det er like greit å kjøpe fra norske sider ofte, særlig siden jeg trenger disse ganske snart. Må studere landskapet litt mer og prøve litt, skjønner jeg. Mener å ha lest at det er greit å kjøpe rundt uke 38? Der er jeg snart, jommen.

Gammel 04-06-11, 21:18   #13
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det kommer ann på deg og puppene. Jeg har feks ingen bruk for en bh uten bøyle fordi det rett og slett ikke holder. Men nå har jeg pupper
på str med belgia. Den første tia er ofte puppene tre ganger då store som resten av ammeperjoden så en sportssak eller to til første ukene har vært et must for meg.

Gammel 04-06-11, 21:23   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en til å ha med på barsel - den passet ikke videre godt etter fødsel, nei, selv om jeg trodde jeg tok i. Det var ikke bomkjøp likevel, jeg fikk brukt den mot slutten av ammeperioden, når puppene ikke var like massive. (Og så bruker jeg den nå, om jeg skulle kjøpe vanlige bh-er som passet til en hver tid gjennom graviditeten, så måtte jeg hatt en ny i måneden, tror jeg.)

Gammel 04-06-11, 21:34   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke ha kjøpt amme-bh de to første ukene etter fødsel, de to første ukene med Storesøster var brystene mine skikkelig store, og så normaliserte de seg litt mer etterpå. Jeg hadde verdens slakkeste mykeste ammebh'er til de første ukene og til bruk nattestid, i økologisk bomull fra Nøstebarn med knytesnor foran (som aldri ble knyttet ), men de selges ikke mere. Jeg ville kjøpt et par rimelige og litt store ut fra funksjon og mykhet og komfort og ikke ut fra hvor fin fasong du har i dem, og så supplert med finere etterhvert.

Gammel 04-06-11, 21:41   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Acsa sitt råd høres lurt ut.

Gammel 04-06-11, 21:46   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holdt meg til ammetopper fra HM. Helt grei støtte, selv til mine 100E/F, og så dekker man magen i samme slengen.

Gammel 04-06-11, 21:59   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Takk igjen! Da går jeg for komfortable, løse greier nå og ser det an etterhvert. Komfort er uansett høyere prioritert i denne sammenhengen enn hvor bra puppene ser ut, altså. Gajamor: jeg har kjøpt en sånn topp som virker veldig bra, så det kan godt bli flere av dem.

Matilda: kjenner til det der med endret BH-størrelse i graviditeten, ja... Jeg har klart meg helt til nå (fra uke tjuenoe) med noen jeg kjøpte på Mamas and Papas, men har måttet supplere med forlengere fra Lindex nå mot slutten. Funker ganske greit!

Gammel 04-06-11, 22:06   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg for min del brukte samme størrelse etter graviditeten som før, så jeg kan faktisk enda bruke ammebhene i krisetilfeller

Gammel 04-06-11, 22:32   #20
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg holdt meg til ammetopper fra HM. Helt grei støtte, selv til mine 100E/F, og så dekker man magen i samme slengen.

Ammesingletene fra HM er supre, brukte kun disse de første 3-4 ukene, de holder ammeinnlegg og pupper (C-cup) på plass. Og det er mye enklere å legge til en liten baby når man har minst mulig tekstil/tøy å bale med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.