Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaringer med å være ballbingenabo?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 20:33   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Erfaringer med å være ballbingenabo?

Jeg fikk brev fra kommunen i dag, med tegninger der en ballbinge er plassert ca. 40 meter fra tomten min. De andre naboene har klaget skrekkelig og mener ballbane=nabodød, med verdiforringelse, bråk og hvavetjeg. De har sikkert rett, men er det noen av dere som har erfaring? Forslag til tiltak å foreslå for kommunen? Jeg tenker i første omgang å forsøke meg på å få satt opp støyskjerming, erfaringer med det hadde også vært gull.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:37   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med å være ballbingenabo?

Jeg leste "ballongbimbo".

Ingen erfaring med noen av delene, dessverre.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:39   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ingen erfaring, desverre for vi prøver å få tilskudd til en 50 meter nedi veien her. Jeg kan tenke meg det blir litt bråk, men ellers kan jeg ikke se for meg de helt store problemene?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:55   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ballbingenaboer, og jeg synes det er problemfritt. Ikke noe jeg tenker over i hverdagen.

Gammel 04-06-11, 21:09   #5
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor rett ved ballbinge + kunstgressbane. Det er alltid fotballyder her, og som sommeren spiller barn og voksne til sent på kveld. Det er ikke noe vi tenker på i hverdagen.

Gammel 04-06-11, 21:16   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Litt lengre bort i gaten her er det en ballbinge. Vi verken ser eller hører den, men de som bor nærmest har visst klaget flere ganger etter at den kom opp. De klaget også når det sto en skaterampe der, den bråker vel ganske mye når den er i bruk. Den ble flyttet.

Nå ble huset solgt, til 400 000 over takst, så noen verdiforringelse har det ikke vært i deres tilfelle i alle fall.

Gammel 04-06-11, 21:25   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en grusbane rett nedenfor huset vårt, og det er uproblematisk for oss, men det blir kanskje ikke det samme?

Gammel 04-06-11, 21:26   #8
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Unger som spiller fotball bråker forresten ikke noe særlig. Menn derimot, de brøler ganske mye.

Gammel 04-06-11, 21:28   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne ønske meg en ballbinge førti meter pluss fra huset. Så lenge den ikke er klosd oppi så er det vel greit. Er nok litt mer tolerant når vi har 4 potensielle brukere i hus.

Gammel 04-06-11, 21:58   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Erfaringen her er få barn eller tomt på dagen/ettermiddagen, voksne menn som kan bråke litt av og til på kvelden. I den grad folk som driver fysisk fostring kan bråke så det må klages på. Vi klager ikke.

Gammel 04-06-11, 22:02   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var ugreit med voknse folk som bråkte til langt på kveld/natt i sommerhalvåret. Særlig når jeg hadde barn som skulle sove. Jeg tror kanskje avstanden vi hadde var under 20 meter, så kanskje det ikke blir like mye lyd hos dere?

Hadde den blitt låst om kvelden hadde jeg ikke hatt innvendinger i det hele tatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.