Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny gang

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 23:11   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Ny gang

Jøje meg, det ser ut til at vi hiver oss inn i det store pusse-opp-segmentet.

Huset er heldigvis fint å bo i, men etter et halvt års tid ser vi stadig mer som kunne/burde vært forbedret for å få bedre orden og inspirere til å ha det fint rundt oss.

De rommene som skal tas først tror jeg er entreen, med åpent kleskott og bodrommet nede i kjelleren (som i dag er et kaosrom uten like).

Gangen er liten, noe som gjør at det lett oppstår kaos av sko, jakker, sekker og annet som slenges rundt. Og den er veldig kald, ettersom vi har ei gammel verandadør mot øst og gangen er åpnet mot en uisolert innebod.

Plan:
* Nytt gulv med varmekabler, fliser eller en slags industrilaminat. Jeg er svak for sånn plastgulv med store knotter, som man kan få i alle slags farger. Mannen vil være streit å ha fliser på gulvet.
* Ny dør mot verandaen.

Ønsker:
* Bedre oppbevaring av sko, jakker, klær og sekker som brukes daglig
* Maling blir vel fort påkrevd når vi først setter i gang med arbeidet
* Ny, fin og effektiv dørmatte

I et anfall av realisme har jeg vedtatt at deler av ferien (og feriepengene) vår skal gå med til litt skikkelig husarbeid. Så det blir nok ikke action før i midten av juli, men planlegging er aldri dumt - eller hva?

Nå skal jeg snoke etter dører og fliser, og fundere på hvor dyrt det kommer til å bli.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:14   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gang

Vi er i gang hos oss, og det går treegt, snekkeren tok ferie og mannens fritid per dag er sånn cirka 4 minutter, så hvis det blir ferdig til jul, blir jeg fornøyd. Og det koster flesk. Dører er DYRT, vi har forleøpig kjøpt 3, inkludert en skyvedør, mangler fortsatt 2.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:16   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Skoskap.
Og masse hyller, kroker til oppbevaring der det er mulig. Utnytte mest mulig veggplass som ellers ikke har noen funksjon.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:21   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Innerst i bodkottet - som mange omtaler som walk-in, er det høyt under taket, svært høyt. Det er fristende å sette inn hyller, hvor vi kan plassere bokser med ullgensere og ekstra turtøy og annet som ellers ikke er så lett å plassere.

I dag står det et litt slitent garderobeskap (halvannen bredde), knaggrekke som barna ikke når opp til og en hvitmalt 70-tallsløsning med hattehylle og store knotter i ulike høyder. Vi har også to av de aller, aller billigste skohyllene fra IKEA, de har flyttet med oss i 10 år og jeg har limt dem etter diverse falle-frahverandre frustrasjoner.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:23   #5
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny gang

Her må jeg følge med. Vi skal også pusse opp gangen etterhvert. Ting tar bare så lang tid.
Vi ser gjerne før og etter-bilder, tink.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:25   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gang

Sånne IKEA-hyller med trådkurver, slik at du kan se hva som er i dem selv om kurvene er høyere enn deg, synes jeg er veldig praktisk.

Antonius-systemet, noe sånt som dette:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:26   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny gang

Nå har jeg bare vært borte i to typer skoskap. Ene fra Ikea, andre husker jeg ikke. Begge hadde svakheten at ikke alle sko går inn/passer. Vær observant på størrelsen og ikke tro gangen blir gullende skofri bare fordi man har skoskap. Våte sko f.eks? Mer for skap, jeg. Skap med skohylle nederst.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:30   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Vi må nok ha en plass for av-og-på-skoene, de skoene som ungene (og kanskje også vi voksne) bruker hver dag. En plass der disse kan tørke, derfor varmekabler. I dag er det bare badet som har varmekabler, og ingenting tørker i gangen.

Er det råflott å ønske seg skyvedørsgarderobe i en sånn gang?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:30   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Innerst i bodkottet - som mange omtaler som walk-in, er det høyt under taket, svært høyt. Det er fristende å sette inn hyller, hvor vi kan plassere bokser med ullgensere og ekstra turtøy og annet som ellers ikke er så lett å plassere.

Lurt! Vi har uante mengder med gjennomsiktige plaskasser fra IKEA. De er geniale til oppbevaring av hva det måtte være. Lette å stable, og lett å se hva som er inni.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:31   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Inspirasjon

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:31   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gang

Vi har et sånt skoskap:



Bygger bare 17 cm og plass til å henge opp 12 par sko, men jeg stabler litt barnesko oppå voksenskoa i tillegg da. Vi har liten gang, så da var det kjekt og få speil og skoskap i ett og på en plass som det var vanskelig å utnytte til noe som var noe dypere enn 18 cm.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:34   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gang

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vi må nok ha en plass for av-og-på-skoene, de skoene som ungene (og kanskje også vi voksne) bruker hver dag. En plass der disse kan tørke, derfor varmekabler. I dag er det bare badet som har varmekabler, og ingenting tørker i gangen.

Er det råflott å ønske seg skyvedørsgarderobe i en sånn gang?

Neh, jeg synes i alle fall ikke det. Vi planlegger skyvedørsgarderobe i gangen til høsten, for vi har strengt tatt ikke plass til skap med vanlige dører. Og nå har vi så mange par sko og utedresser og regnjakker og barnehagesekker og luer og votter og bærenett at vi rett og slett må ha en skikkelig skapløsning. Jeg har planlagt at hvert barn skal ha hver sin del av skapet, med plass til å henge opp og sette i fra seg sine ting på. Og passe høyt for dem, selvfølgelig.

Vi har varmekabler i ganggulvet, det er veldig kjekt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:38   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

http://www.dorogvindu.no/bilder%20av%20Lurs/sjotorp.jpg

Her var det noen fine dører. Tror vi må holde oss i nedre prissjikt, men jeg vil gjerne ha ei lys dør som slipper inn en del lys gjennom noe åpent glass. Ekeby er fin, men Sjøtorp er nok mest realistisk.

Ytterdøra er ganske ny, så den trenger vi ikke bytte. Det ser ut som en Ekerø, men i svart.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:40   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny gang

Det var et fint skap!

Mannen har lenge vært skeptisk tilskoskap, fordi han ikke får plass til sine sko der. Men han får jo plass til flere av sine sko, dersom mine og barnas forsvinner inn i et skap.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:44   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny gang

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det var et fint skap!

Mannen har lenge vært skeptisk tilskoskap, fordi han ikke får plass til sine sko der. Men han får jo plass til flere av sine sko, dersom mine og barnas forsvinner inn i et skap.

Hvis du mener det jeg la ut, så får i alle fall mannen min plass til sine sko i det. Men han har ikke veldig store sko da. Og det finnes i flere farger.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no