Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tannkrem som lover hvitere tenner?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 09:15   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tannkrem som lover hvitere tenner?

Tror jeg har prøvd samtlige merker som er å oppdrive på markedet, uten synbart resultat. Er det noen som har opplevd at hvithetsskalaen på baksiden av tuben faktisk holder det den lover? I så fall hvilket merke fungerer? Tar gjerne imot gode råd for å få et perfekt smil. (Kaffen kutter jeg dog ikke )

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 09:20   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannkrem som lover hvitere tenner?

Tror du taper kampen om du ikke kutter kaffen. Alle de kaffedrikkerne jeg kjenner har gulere tenner enn ikke-kaffedrikkerne.

Jeg synes tennene mine blir hvitere av slike tannkremer, men det sies at jeg har veldig hvite tenner i utgangspunktet.

Gammel 08-06-11, 09:30   #3
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tror du taper kampen om du ikke kutter kaffen. Alle de kaffedrikkerne jeg kjenner har gulere tenner enn ikke-kaffedrikkerne.

Jeg synes tennene mine blir hvitere av slike tannkremer, men det sies at jeg har veldig hvite tenner i utgangspunktet.

Det er det jeg er redd for, ja - selv om jeg ikke hadde lyst til å høre det. Er det koffeinen som gulner? Mulig det hjelper det å bytte til koffeinfri kaffe? Ikke like godt, men det kan jo være verdt et forsøk om jeg skulle bli desperat nok.

Gammel 08-06-11, 09:40   #4
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes Denivit er den som jeg ser synlig resultat av. Hverken Colgate eller Sensodyne gir meg hvitere tenner i hvertfall.
Men som skikkelig kaffe-kjærring blir ikke mine kritthvite uansett...

Jeg vurderer å bleke hos tannlegen etterhvert, men da må jeg skifte fyllinger i fortenne også, da jeg fikk slått ut biter av disse på ungdomsskolen. Så da er det bare å vente på at lottokupongen skal gå inn...

Gammel 08-06-11, 09:49   #5
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg synes Denivit er den som jeg ser synlig resultat av. Hverken Colgate eller Sensodyne gir meg hvitere tenner i hvertfall.

Jeg vurderer å bleke hos tannlegen etterhvert, men da må jeg skifte fyllinger i fortenne også, da jeg fikk slått ut biter av disse på ungdomsskolen. Så da er det bare å vente på at lottokupongen skal gå inn...

Kritthvite blir nok aldri mine heller, men jeg hadde vært fornøyd med et sted mellom gule og kritthvite. Mulig jeg bør kjøre på en runde til med Denivit. Har også vurdert bleking, men synes det høres skummelt ut å smøre tanngarden inn med hauger av kjemikalier, men det har kanskje kommet nye og mer skånsomme behandlingsmetoder på markedet nå enn når jeg vurderte bleking sist.

Gammel 08-06-11, 10:09   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er neppe koffeinen som er problemet, men fargestoffet som gjør kaffen mørk. Det samme gjelder jo for te og rødvin, og andre matvarer med sterk farge, for eksempel blåbær.

Rembrandt-tannkremene skal gi en viss effekt, men jeg tviler på at de som selges i Norge er særlig effektive. Jeg kjøpte en fra Ebay, som smaker høgg, og som heller ikke er særlig effektiv (nå har jeg ganske hvite tenner i utgangspunktet).

Gammel 08-06-11, 10:11   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker Rembrandt, pleier å hamstre når jeg er i USA. Synes de har en viss effekt, ja.

Gammel 08-06-11, 10:59   #8
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Rembrandt har jeg ikke hørt om, men den skulle jeg gjerne ha prøvd. Har ingen umiddelbare planer om USA tur dessverre. Må jeg virkelig droppe kaffen...

Gammel 08-06-11, 11:04   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Du er klar over at du har fri tannlege når det gjelder fiksing på skader som har skjedd på skolen? Så sant det ble skrevet skademelding den gangen?
Jeg slo ut begge fortennene på ungdomsskolen, i gymtimen. De satte inn plasttenner.
Disse byttet jeg til porselen da jeg ble voksen og betalte ikke en krone for det.

Jeg har også lyst til å bleke tennene mine, men jeg tviler på at blekingen har noen effekt på porselentennene mine, slik at det nok ikke blir noe av det for min del. Jeg har såpass tannlegeskrekk at jeg ikke tør å bytte fortennene i en lysere variant, selv om jeg kan liksom.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 01:43   #10
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Rembrandt har jeg ikke hørt om, men den skulle jeg gjerne ha prøvd. Har ingen umiddelbare planer om USA tur dessverre. Må jeg virkelig droppe kaffen...

Kanskje du kan kjøpe den på nettet? Ellers så selger de den på Vita. Vet ikke om den er like effektiv som den du får i USA.

Gammel 09-06-11, 09:02   #11
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Kanskje du kan kjøpe den på nettet? Ellers så selger de den på Vita. Vet ikke om den er like effektiv som den du får i USA.

Takk - da prøver jeg Vita!

Gammel 18-06-11, 14:35   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Tror jeg har prøvd samtlige merker som er å oppdrive på markedet, uten synbart resultat. Er det noen som har opplevd at hvithetsskalaen på baksiden av tuben faktisk holder det den lover? I så fall hvilket merke fungerer? Tar gjerne imot gode råd for å få et perfekt smil. (Kaffen kutter jeg dog ikke )

Pepsodent sin. Blå tube som kjøpes i en plast-eske. Finnes overalt. Den virker garantert.

Gammel 18-06-11, 14:37   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjemmetannbleking: tannbørste så ta litt kannkrem på,så litt salt opp på der og så bakepulver opp på der.
Sim salabim

Sier min sjef, hun er tysk og er kjemeflink å vet hva hun snakker om

Bare pass på at om dere bleiker så ikke drikk kaffe eller vin før etter et døgn eller så tar tennene opp kaffen og rødvinen og tennene blir røøøde eller svarte

Gammel 18-06-11, 14:37   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Om du skal til England eller USA med det første så kan du kjøpe Crest Whitestrips. De virker også. Kjøpe den som heter maximum strength e.l.

Gammel 18-06-11, 15:28   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

hm, jeg har aldri vurdert å bleke tennene, jeg. Burde jeg det? er jeg sjuske med gule tenner?
Jeg har riktignok porselentenner, de 4 foran, både oppe og nede, så det ville blitt veldig dyrt om de skulle byttes.

Men vi mener ikke at gule tenner er noe man skal jobbe med å akseptere, altså? Det er greit å fikse på?

Gammel 18-06-11, 15:34   #16
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

I tillegg til whitestrips har Crest også en tannkrem - funker som fy! Jeg kjøper min på ebay.

Gammel 18-06-11, 16:07   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Pepsodent sin. Blå tube som kjøpes i en plast-eske. Finnes overalt. Den virker garantert.

Om man har litt "ømtålige" tenner vil man oppleve ising. :erfart: Jeg brukte den i vinter en periode, og måtte gi opp etter et par uker. Hver gang jeg smilte utendørs fikk jeg vondt i tenna.

Men det finnes tannskyll i samme serie. Det iser jeg ikke av. Om det har noen effekt vet jeg ikke helt enda.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 19:30   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Rembrandt funker. Tannlegen jeg går til bemerket at jeg hadde vært hos en annen tannlege og bleket.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:19   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, Rembrandt fra Vita fungerer forbausende godt! Det finnes ihvertfall 2 typer, jeg har forsøkt den som heter Rembrandt Plus og etter en eneste tannpuss så jeg en klar forskjell. Anbefales!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.