|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Overnatting i NordlandVi skal kjøre fra Vesterålen til Trøndelag i sommer og trenger overnattingstips på veien. Planlegger bare en overnatting, så den bør være sånn midt på. Må ha plass til fem personer og en vofs. Noen tips? |
|
|
|
#2 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overnatting i NordlandHvis dere kjører kystriksveien ihvertfall deler av turen, kan dere jo overnatte på campingen på Nesna. De har hytter av ulik størrelse og standard. Og motell, ser jeg nå.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Overnatting i NordlandDet er en ren transportetappe, så vi kjører straka vegen. Det blir E6 det, blir det ikke? |
|
|
|
#5 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overnatting i NordlandE6 er raskeste vei ja. Overnatting på campingplass i Mosjøen? Da er du vel sånn omtrent halvveis. Om jeg ikke tar feil, så er det et lite utendørsbasseng der
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overnatting i NordlandVi har kjørt til og fra Vesterålen. Nordover stoppen vi i Trondheim (altså omtrentlig hos dere, vil jeg tro) og i Mo i Rana. I Mo sov vi bare på første og beste hotell.
|
|
|
|
#7 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Overnatting i NordlandNamskogan Familiepark er utmerket som bestikkelse til ungene på turen ja! Etappen fra Vesterålen til Namskogan blir kanskje litt lang. Overnatter du i Mosjøen og starter tidlig derfra neste morgen, så er du framme på Namskogan etter et par timer. Noen timer i parken sammen med ulv og bjørn og dere er klare for siste etappe til Trondheim. Det er vel ca 25 mil fra Trones (der parken ligger) til Trondheim
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Overnatting i NordlandFra Andøya til Namsskogan på en dag? Det blir for langt. Jeg synes Mo i Rana også er i lengste laget, og skal prøve å stoppe så på midten som mulig. Fauske? Jeg skal fly nordover med ungene for at de skal få slippe to lange turer, mens Alberto tar vofsen med seg i bilen. |
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overnatting i NordlandVi kjørte fra Mo i Rana til Andøya på en dag med 1,5-åring i bilen. Men vi valgte ikke den billigste veien. Vi tok hurtigruta fra Bodø til Stamsund. Så fikk vi et fint avbrekk den dagen også (det kostet mye mindre enn vi hadde fryktet å ta bilen med på Hurtigruta).
|
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Overnatting i NordlandFauske er ikke på midten. Når jeg tar utgangspunkt i kjøretempoet mitt tar det roughly 5 t fra Sortland til Fauske (inkl ferge og tid i fergekø i Lødingen samt barnevennlige pauser) og roughly 9 t med lite pauser fra Fauske til Trondheim - mer hvis man skal kjøre barnevennlig.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Overnatting i NordlandNei. Jeg ville prøvd å komme meg over Saltfjellet på dag 1.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Overnatting i NordlandHm. Vanskelig. |
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overnatting i NordlandVi gjorde stopp ved Polarsirkelsenteret eller noe sånt. Der kan man kjøpe en vaffel og legge en stein på røysa som ligger akkurat på polarsirkelen.
|
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Overnatting i NordlandEvt campingplass i Junkerdal? Nærmest mulig Saltfjellet, i hvert fall.
|
|
|
#16 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Overnatting i NordlandDu må bare bestemme deg for om du skal over Saltfjellet på dag en eller ikke. Campingen på Rognan kan være grei om dere bestemmer dere for å overnatte før og på Mo er det jo flere greie overnattingssteder.
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Overnatting i NordlandNår vi har kjørt fra Andøya så har vi overnattet på Mo, og deretter i Trondheim. Tror kanskje vi en gang overnattet på Fauske, men da kjørte vi ganske sent fra Andenes.
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overnatting i NordlandPolarjenta: jeg skal visst ikke i år heller. Det er bare mannen og ungene som skal oppover, men jeg skal på husmorferie (eller heter det jobbkonferanse?) i California!
|
|
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overnatting i NordlandJeg hadde nok kjørt i allefall til Mo. Mo- Trondheim er i grunnen langt nok å kjøre på en dag, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Overnatting i Nordland
Det var jo, ehh, synd, men jeg har ingen flytteplaner, så det kommer vel flere muligheter
|
|
![]() |
|
|