Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 09:50   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi lurer på å kjøpe ny sofa. Gamle er i svart skinn, har en vedkubbe under ene foten pga knekt. Armlendet er også knekt (selv om ingen ser det) så ergo går det ikke å ha sofaen helt inntil veggen.
Nå pusser vi opp hele stuen og da vurderer vi en i stoff. Digger grå.

Hva er din favoritt sofa? Legg gjerne inn bilde av den du har hvis det er det som er favoritten.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 09:53   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi har en gigantisk sofa som spiser det meste av stua vår. Alle 4 familiemedlemmer kan ligge slengt i sofaen samtidig uten å ligge oppå hverandre. Vi elsker den sofaen.

Dog er det komplett umulig å sitte pent i den, så den egner seg ikke til fine selskaper. Vi har ikke fine selskaper særlig ofte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 09:59   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

En lys i skinnsofa tror jeg nok, har en sort nå og støvet vises så godt.

Stoffsofa orker jeg ikke mer jaffal.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:02   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi har en diger grå stoffsofa og er godt fornøyd med den. Det er en hjørnesofa med sjeselong-del fra Living.

Jeg har ikke lyst til å bytte ut sofaen nå.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:05   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi er eiere av denne sofaen i stuen. Perfekt stoff hvor lite søl vises og den er takknemlig å tørke av og vaske.



Om jeg skulle valgt igjen ville jeg valgt noe lignende stoff hvertfall. Mellom lyst og mørkt og litt melert. Vi hadde koksgrå ullsofa og på den vistes ALT. Ble sprø av den sofaen.

På loftsstua har vi en sovesofa med sjeselong som faktisk er utrolig god å sitte i. Den er beige, men overraskende enkel å vaske av. :tusjtegnende sønn: Her kan du se sofaen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:18   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi kjøpte ny sofa for et halvt års tid siden, en modulsofa fra Brunstad. Expo, heter den vel. God både å sitte og ligge i, enkel å vedlikeholde så langt. Stoffet er et brunt, melert et som nesten ingenting synes på, det er vi kjempefornøyde med! Verken mannen eller jeg er særlig glad i skinnsofaer, så det var aldri aktuelt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 08-06-11 kl 10:28.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:27   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi har denne; setup Easy fra Bohus. I lyst stoff som vist her. 3+2,5seter.
Får den i hjørnesofa også. Og i mange farge - og stoffkombinasjoner. Også skinn.
Den holder seg utrolig fin i formen, ingen nedsunkne puter. Velidg fornøyd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:39   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi har en gedigen modulsak fra Brunstad, tror den heter Fantasy. Kunne godt tenkt meg samme igjen, men i en annen farge, gjerne grå. Den er farlig god, umulig å komme seg opp av, og samme problemet som Tjorven. Men det er plass til mange, så den egner seg godt til litt mer rølpete selskaper.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:42   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Jeg har lyst på modulsofa fra Boconcept, 3+3, og i glatt skinn. Jeg vet ikke helt farge, men enten svart eller mørk brun?

Inntil da må vi leve med den halvkjipe koksgrå stoffsofaen som det er umulig å fjerne yoghurtflekker fra pga. stoffstrukturen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:51   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Modulsofa fra hjellegjerdet. Var netopp å tegnet opp en, men den endte på 50000 så den er foreløbig uaktuell

Bolia har også flere fine modeller. Bla har de 50% på Sevilla ut denne uken.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:23   #11
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Jeg skal ta meg en tur innom Bolia iløpet av uken ja. :sleve:

Kokos: Hvor er sofaen din kjøpt? Den du har i stuen. Takk for titten btw.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:28   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg skal ta meg en tur innom Bolia iløpet av uken ja. :sleve:

Kokos: Hvor er sofaen din kjøpt? Den du har i stuen. Takk for titten btw.

Den i stuen er fra Ikea. Karlstad. Fås i mange varianter.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:40   #13
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi har en gedigen sak i sort skinn - i et barneselskap satt det sytten tiåringer på en gang i den! Aner ikke hva slags merke det er, vi fikk den av en slektning som fikk seg ny. Jeg liker skinn, det er lett å tørke av og tåler mye pryl. Og når ingen ser kan jeg ha hunden oppi

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:41   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Pga. denne tråden tok vi oss en tur innom Bolia i går ettermiddag, og har bestemt oss for denne kombinasjonen:

3-seter:


2,5-seter med åpen avslutning:


Vi gikk for mørk brunt skinn, variant Montana, og fargen kaffe. Prisen blir vel rundt 16000 samlet. Halv pris er ikke så dumt! Da får man ny sofa i hus enda det ikke helt var planlagt. Mannen klarer aldri å la et godt kjøp gå forbi.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:44   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi skal kjøpe oss ny i løpet av sommeren, og da blir det enten Jane:



Eller Nina:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:15   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi skal bytte ut sofaen vår snart, og skal ha den samme som kokos. Med puff, for da blir det jo nesten som sjeselong. Jeg vil ha normalt sofabord, derfor kjøper jeg ikke sofa med sjeselongdel på.

  Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:52   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi kjøpte dette sofabordet i høst, og har tenkt å bruke det videre. Det passer perfekt inn med spisebordet i massiv eik som vi hadde fra før.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:11   #18
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Vi skal ha skinnsofa, det vet vi.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:13   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Om jeg skulle valgt igjen ville jeg valgt noe lignende stoff hvertfall. Mellom lyst og mørkt og litt melert.



Vi har en mellomgrå sofa som er litt melert i stoffet og er bare utrolig fornøyd med fargen!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:20   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa hadde du valgt hvis du skulle kjøpt ny i dag?

Hadde jeg hatt ubegrenset med penger hadde jeg kjøpt denne i oransj:


Men om jeg får denne i annen farge, kan det bli den i stedet:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no