Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mer om Dubrovnik

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 11:37   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Mer om Dubrovnik

Jeg henger litt til her inne, lite reisevandt som jeg er. Hvilke penger burker de der? Eller valuta heter det kanskje...Bør man veksle i Norge? I gamle dager brukte vi reisesjekker :KNIRK: men jeg antar at det ikke er aktuelt lenger. Finnes der vekslekontor eller minibanker over alt? Bør vi ha med oss masse kontanter?

Og ellers, hva er viktig å huske på å ta med? Dette er badeferie for meg og mannen i 5 dager.

Gammel 08-06-11, 11:46   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om Dubrovnik

Jeg veksler aldri før vi reiser noe sted. Tar ut en passe sum i minibank på flyplassen etter landing. Med mindre man reiser til ett svært eksotisk reisemål er dette en grei løsning.
Sist jeg var i Kroatia (sommeren 2002) var det iallfall intet problem med minibanktilgang. De hadde/har sin egen valuta som heter Korona.

Gammel 08-06-11, 12:31   #3
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er minibanker overalt i Dubrovnik ja, og de har sin egen valuta.
Vi dro via Gardermoen, og tok ut noe der så vi hadde litt å starte med når vi kom fram.

Kos dere på tur
Det er greit å drikke vannet der, forresten - smaker litt "renset", men gikk helt fint.

Gammel 08-06-11, 14:03   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ok, takk. Korona høres ut som en eksotisk valuta Hvordan regner man den om til nkr?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.