Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppussing av jenterommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 13:30   #1
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppussing av jenterommet

Jeg har tenkt å pusse opp rommet til jenta vår i sommer. Det skal være hennes 10 års gave, og jeg skal da gjøre dette alene når de er på ferie med pappaen. Nå leter jeg etter ideer til hva som kan gjøres uten at det blir for omfattende. Men jeg må innrømme at det er mannen som pleier å ta seg av oppussing her i heimen, så her er det en helt nybegynner som skal i ilden.

Tanken er å male en dør og tapetsere eller male en av veggene. Male skal jeg klare (det har jeg gjort før) Men bør jeg gå igang med tapetsering når jeg aldri har gjort det før? Blir det tapetsering, så blir det nok noe med mønster.

Trenger også ideer om hva som kan gjøres. Skal få lagt ut bilder av rommet etterhvert.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:39   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av jenterommet

Jeg hadde aldri tapetsert før i år. Da tapetserte jeg en kommode. Det var vanskelig nok, men ble veldig fint. Ville alliert meg med noen som har gjort det før, det er enklere å tapetsere når man er to også.

Ellers er det jo bare å kjøre på!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:44   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde aldri i verden begitt meg ut på tapetsering alene, uten å ha prøvd det før.
(og: heldige storesøster!)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:35   #4
Sonar

Sonar sin avatar

Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg fått tatt noen bilder. Kunne ikke be datteren om å rydde rommet før jeg tok bilder

tanken er at den veggen hvor skrivepulten står idag, skal enten males i en annen farge eller tapetseres. Sengen skal lages til en sofa på dagtid. Her tenkte jeg å fylle på med puter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg rom.jpg (187,7 KB, 108 visninger)
Filtype: jpg rom2.jpg (193,1 KB, 100 visninger)
Filtype: jpg rom3.jpg (189,7 KB, 98 visninger)
Gammel 09-06-11, 09:12   #5
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Jeg synes denne benken var litt tøff. Men vet ikke helt om den er så praktisk.

Gammel 09-06-11, 12:38   #6
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Jeg synes denne benken var litt tøff. Men vet ikke helt om den er så praktisk.

Ah den var lekker!!! Aner du noe om hvor mye en slik lekker sak koster?

Til HI; sorry for avsporingen!

Gammel 09-06-11, 12:42   #7
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg hadde aldri i verden begitt meg ut på tapetsering alene, uten å ha prøvd det før.
(og: heldige storesøster!)

Enig! Jeg gjorde nemmelig det en gang og det ble ikke bra!

Men det du er sikkert mye flinkere "handyman" enn meg!

Gammel 09-06-11, 13:02   #8
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Ah den var lekker!!! Aner du noe om hvor mye en slik lekker sak koster?

Til HI; sorry for avsporingen!

Fant den på Åhlens, kr 795.

Jeg må tenke litt på tapetsering. Er absolutt ingen handyman Men jeg har så lyst å få det til. Kan nok spørre naboen om litt hjelp også.

Gammel 29-06-11, 22:40   #9
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Har prøvd meg med litt decoupage ikveld. Et gammelt barnebord fra jeg var liten. Har malt det for noen år siden, men det var blitt litt slitt.

Ikke helt bestemt meg om jeg skal fortsette på bena også med servietter. Nå gjenstår å lakke det 2 ganger så det tåler litt.

Planen videre er å slipe ned en hvit liten kommonde og den skal bli hvit. Må begynne på det i helgen om jeg skal klare å bli ferdig i tide. På tirsdag reiser de og da må jeg igang med å male og finne ut helt hvordan det skal bli.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bord.jpg (22,2 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg bord1.jpg (35,6 KB, 55 visninger)
Filtype: jpg bord2.jpg (5,6 KB, 54 visninger)
Gammel 29-06-11, 23:15   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig kjapt og greit å tapetsere hvis man gjør det med en som har gjort det før. Forutsetningen er at veggene er helt glatte og klare til å tapetseres. Hvis det må gjøres masse underlagsarbeid med sparkling o.l. Notsomuch. Tapet blir ikke noe fint hvis det er bulker under.

Jeg vet ikke om jeg ser ordentlig på bildene, kanskje rommet er annerledes enn jeg tror. Er veggen med pult kortvegg i rommet. Vi har alltid bruk for oppbevaring. Lurte på om det kunne være bra med skyvedørsgarderobe over hele den veggen, gjerne med en speildør for popstjernetrening og jåleri, og innredning eller mulighet for innredning over hele veggen inni. Så hun får utnyttet oppbevaringspotensialet. Det koster litt og du trenger en til å gjøre det - det kan kanskje stedet du kjøper det gjøre eller skaffe noen til. Men nå er jeg helt nazi på oppbevaring, da.....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:47   #11
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Her må jeg følge med, liker sånne tråder

Gammel 30-06-11, 08:21   #12
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Charlie: Takk for gode forslag! Det stemmer med huk der som pulten står. Det var garderobe der før, men vi har tatt den bort. Hun ønsket ikke klær på rommet og når vi hadde plass i den nye walk-in garderoben så fikk hun ønsket oppfylt. Aller helst ønsker hun å ha sengen i huket, men det er ikke plass til det. Og spesiallaget seng er ikke et alternativ.

Jeg står over tapetsering. Det er miljøstrie på veggen så det er nok ikke bare bare. Og jeg må nok gjøre det meste selv.

Har bedt henne rydde rommet, men ikke fornøyd med ryddingen. Jeg må nok hjelpe henne litt i helgen under påskudd at det er greit å få det ryddet ordentlig før ferien.

Gammel 30-06-11, 08:52   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på tapeten, kjøper du en ordentlig tapet, med litt tykkelse, kan du gjøre det i blinde.

Lykke til med prosjektet, gleder meg til bilder av resultatet!

Gammel 30-06-11, 10:28   #14
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spennande!

Gammel 15-07-11, 08:52   #15
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Da er dagen kommet til å vise frem rommet til datteren! Rommet er nå avlåst og gardinene trukket for. Tror de kommer hjem før meg idag, og jeg vil ha gleden av å vise henne det

Her er noen bilder tatt før de siste bildene ble hengt opp:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0276.jpg (192,4 KB, 68 visninger)
Filtype: jpg IMAG0277.jpg (191,3 KB, 62 visninger)
Filtype: jpg IMAG0279.jpg (191,2 KB, 62 visninger)
Gammel 15-07-11, 08:54   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint det ble!

Gammel 15-07-11, 09:05   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det ble kjempefint!

Brukte du tapet eller malte du på den veggen med farge? Og hvilken farge er det, jeg kunne tenkt meg å ha den på en vegg på mitt soverom.

Gammel 17-07-11, 18:14   #18
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Så lekkert det ble

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:47   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det rommet ble kjempefint, altså. Plutselig ikke barnerom lengre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 19:05   #20
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Så fint det ble.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.