Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flaut å kjøpe brukt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 22:59   #1
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Flaut å kjøpe brukt

Må le litt i dag, noen synes vist det er flaut å kjøpe brukt, var ei dame i butikken vår i dag (vi selger nye og brukte møbler) og hun skulle ha en brukt salong til hundene sine, ok hun fant en hun likte og mannen min kjørte den hjem til henne i kveld, da de har fått dem på plass i huset så kommer ene hunden å hopper opp i sofaen, mannen sier at han fant plassen sin med en gang ja, da jager hun hunden ut av sofaen for der får han ikke ligge, så kom hun nok på hva hun hadde sakt og sa at sofaen er jo til hundene så det er de som skal bruke den

Synes du det er flaut å kjøpe brukt ?

Gammel 09-03-07, 23:01   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaut å kjøpe brukt

Jeg kjøper glatt brukt.

Gammel 09-03-07, 23:02   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg både kjøper og selger på finn.no. Jeg er altfor økonomisk til å la slikt hindre meg i å gjøre en fornuftig handel.

Gammel 09-03-07, 23:02   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke det er flaut å kjøpe brukt.
Hverken møbler eller klær.

Gammel 09-03-07, 23:03   #5
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke flaut i det hele tatt - vi kjøper brukt, både via annonser, loppis og kjentfolk
Kjøpte brukt sofa fra en rett borti gata her (via finn) i høst, og en seksjon/reol av nærmeste nabo Fått masse av svigerfamilien gjennom årene - ikke alt like lekkert, men kjekt å slippe å bruke penger på mye rart når man skal etablere seg.

Gammel 09-03-07, 23:05   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke flaut å jkøpe brukt! Det som er flaut, er å kjøpe på impuls. Gurimalla, hvor mange impulskjøp jeg har gjrot, og angret i ettertid ...

Gammel 09-03-07, 23:11   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Synes du det er flaut å kjøpe brukt ?

Jeg synes ikke det er flaut, men jeg synes det er mye arbeid. Det er utvilsomt lettere med butikker som har et fast vareutvalg, websider etc.

Gammel 09-03-07, 23:22   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange av de som kjøper brukt hos oss sier at de aldri hadde kjøpt hvis de måtte reist rundt til private folk. for mange synes det er ekkelt å si at de ikke vil ha det da de ser det.
Det kommer også noen innom som skal se på nye ting, for brukt vil de ikke ha, men da de ser hvordan de brukte møblene vi har ser ut så er det veldig mange som ombestemmer seg. mange sier at da de tenker brukte møbler så tenker de på loppemarkedmøbler, så de blir litt sjokkert da det ser ut som det er nytt.
Har mange kunder som sier at det er den fineste bruktbutikken de noen gang har sett (Vi blir litt stolte da, koselig med ros)

Gammel 09-03-07, 23:25   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper gjerne brukt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:26   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I det siste har jeg kjøpt litt brukte IKEA-møbler, genialt! Går først på IKEA og finner det jeg vil ha, og går så på Finn.no og finner det samme der. Ikke for å spare penger (selv om det ikke gjør noe), men fordi at på Finn.no er montering inkludert!

Istedet for å kjøpe en trøtt Billy hylle og ha stuen full av planker og papp i timesvis kan man plukke opp en pent brukt, ferdigmontert nesten gratis en en liten kjøretur unna. Oh yeah baby.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:31   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I det siste har jeg kjøpt litt brukte IKEA-møbler, genialt! Går først på IKEA og finner det jeg vil ha, og går så på Finn.no og finner det samme der. Ikke for å spare penger (selv om det ikke gjør noe), men fordi at på Finn.no er montering inkludert!

Istedet for å kjøpe en trøtt Billy hylle og ha stuen full av planker og papp i timesvis kan man plukke opp en pent brukt, ferdigmontert nesten gratis en en liten kjøretur unna. Oh yeah baby.

OK. Det er da jeg skjønner at jeg er litt rar. Jeg synes det er morsomt å montere ikea-møbler jeg. Det er jo så lett, så for en stakket liten stund kan jeg føle at jeg er praktisk anlagt.

Gammel 09-03-07, 23:31   #12
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

brukt er bra! Og miljøvennelig!! Alle bør resirkulere syns jeg.

Gammel 09-03-07, 23:32   #13
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elsker brukt!!

Er ikke så lenge siden vi hivde hengeren bakpåbilen og dundret til Oslo og kjøpte brukt skinnsofa. Så godt som ny og kjempegos å sitte/ligge i!!

Feilen med den var att vi måtte bære den ned 3 etasjer, en kjempetrang trapp, mens vi hadde 2 unger i en låst bil utenfor. Også måtte vi vente på grønt lys for å komme oss over en sterkt traffikert gate og bort til bilen, 2 ganger.... Ganske pinligt, var mengder med festlige kommentarer!!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:33   #14
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe brukt. Men jeg har en venninne som har fryktelig dårlig økonomi, hun handler brukt pga økonomien, og liker det ikke.

Forskjellen er kanskje at hun føler at hun ikke har noe valg?

Gammel 09-03-07, 23:33   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

men fordi at på Finn.no er montering inkludert!

Det er mange som bruker som argument for å handle hos hos oss også, det de kjøper er ferdig montert og de får det på dagen, både nytt og brukt,
Sosialkontoret og flykningskontoret bruker også ofte oss, de kunne jo fått noe av det billigere på jysk, men det ville vært dårligere kvalitet, og så må de ha noen til å montere det. og da ville det blitt dyrere for dem.

Vi kjøper en del av de brukte møblene på finn.no vi også.

Gammel 09-03-07, 23:34   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøper gjerne brukt, det er da ikke flaut.
Vintage er jo veldig in for tiden også. Kjøper heller noe brukt som er akkurat sånn som jeg vil ha det, enn å måtte følge det som er dagens mote og ikke det jeg vil ha. :vanskelig:

Gammel 09-03-07, 23:34   #17
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det er i grunnen ikke så ofte jeg kjøper noe brukt, men flaut er det absolutt ikke. Burde egentlig bli flinkere til det.

Gammel 09-03-07, 23:35   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

OK. Det er da jeg skjønner at jeg er litt rar. Jeg synes det er morsomt å montere ikea-møbler jeg. Det er jo så lett, så for en stakket liten stund kan jeg føle at jeg er praktisk anlagt.

Ikea er lego for voksne!

Gammel 09-03-07, 23:35   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jamen jeg synes også det er gøy - Kinderegg for voksne liksom! Men ikke Billy og kjedelige kommoder med skuffer om og om igjen... det er jeg lei av. Så DE snapper jeg heller opp ferdigmontert!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:37   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper lett brukt, men som Tjorven synes jeg IKEA-montering er gøy.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.