|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
VeloppDragen
|
![]() Forovervendt sete til liten åtteåringHvilket sete skal jeg kjøpe til Lillebror? Han er ca 120 og veier 22 kg på en god dag. Han har Recaro young Sport til lange turer, det jeg skal kjøpe nå er pute med rygg til korte turer.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringMe skal enten ha Cybex Solution X-fix som kom best ut i test. Eller Britax Kid Fix som også kom veldig bra ut i test. Me har per dags dato begge, men det ein som reservesete. Ikkje sikker på kven av desse eg likar best, faktisk.
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringVi er veldig godt fornøyd med Britax KidPlus setet til storebror (har ikke isofix)
![]() |
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringJeg har isofix i bilen min, men aner ikke hva det er eller hvordan det brukes.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringJeg leser for andre gang denne overskriften som "liten ettåring" og tenker bare "neineinei!!!" og har egentlig lite å bidra med, for vi har ikke erfaring med seter for barn over "definitivt bakover i et år til eller så"-alder...
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringVi er veldig fornøyd med Cybex soultion x-fix (med isofix, men kommer også uten). Jeg kunne ikke ha Briax kid fix siden isofixfestene sitter så langt inni seteryggen på min bil, dermed ble setet umulig å relugere i hellingen, for ikke å snakke om at det var nærmest umulig å få det inn i isofixfestene.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringSnuppa har Britax kidPlus og vi (og hun) er veldig fornøyd.
![]() |
![]() |
#8 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringDersom isofix ikke er for barn over 18 kg, er det ikke aktuelt å kjøpe seter som passer til det. Han som er halv fem er jo minst 16 kg nå, og ingen av barna sitter bakovervendt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåring
Joda, det er isofix fororvendt opp til 36 kg, det er bare bakovervendt som ikke er godkjent over 18 kg med isofix.
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringMen altså:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringIsofix er et feste som gjør at setet "henger fast" i bilen. Så slipper du å feste setet når det ikke sitter barn der.
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
Isofix er to fester som sitter i knekken mellom seteryggen og setet som bilsetene klikkes inn på.
![]() |
#13 |
VeloppDragen
|
Det har jeg ikke tenkt på engang, for Recarosetene sitter fast uansett. De festes med bilens seler.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
Altså, man bruker bilens belte når man setter ungen i setet, men man trenger ikke å feste selen når ungen ikke sitter oppi, om du skjønner.
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringJa. Høres bra ut. Jeg får vel ta med meg bilen når jeg skal kjøpe sete, så jeg kan få hjelp til å feste det skikkelig.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
Da forstår jeg.
![]() |
#17 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringBarnas hus har kid fix/kid plus på salg nå. Naf har Cybex på tilbud. Begge gode seter, til en billig penge nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringVi også er veldig fornøyd med Britax Kidfix.
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forovervendt sete til liten åtteåringVi har maxi-cosi Rodi og er kjempefornøyd med det. Har riktignok hatt det noen år så jeg vet ikke noe om nyeste modell. Han er ca 128 og har noen cm igjen til han vokser over hodestøtten. Da kan ryggen tas av og resten brukes som pute.
![]() |
|
|