|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimJeg skal lese de to siste krimbøkene til Karin Slaughter, og den siste til Jo Nesbø, også vet jeg ikke mer.
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimhttp://en.wikipedia.org/wiki/Glamorama
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim
Det kan være noe! Noen av dem du anbefaler? Bør de leses kronologisk?
Er ikke den veldig trist?
Har lest den! Har lest alt av B. E. Ellis, tror jeg.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimThe Road er veldig god, men ikke noe for sarte sjeler mht barn.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Da blir det ikke den. Jeg har heller ikke sett filmen, av samme grunn.
Ellroy er sånn som jeg gjerne vil like, men jeg syns det er litt kjedelig å lese. Filmatiseringene liker jeg veldig, veldig godt, i tillegg til en dokumentar om ham og The Black Dahlia som jeg så på Oslo Filmfestival for mange år siden.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimJa, han er litt tung, jeg er enig i det. Jeg bare liker så godt universet.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimDu er ikke noe på fantasy? Thursday Next-bøkene er virkelig morsomme for folk som er glad i litteratur og ikke har problemer med parallelle univers.
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimHar du lest noe av Carl Hiaasen? Amerikansk krim-ish. Litt annerledes. Kan absolutt anbefales.
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimHvis du ikke har lest Thursday Next-serien skal du få låne hele av meg. I tillegg kan du få låne (etterhvert) hele Sunday Philosophy Club-serien av Alexander McCall Smith, jeg er på treern nå og liker dem veldig godt.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimIkke lest fantasy eller sayers. Jeg er generelt skeptisk til fantasy. Over i sci-fi/Fringe er ok, middelalderkostymer og rare dyr; not so much.
![]() |
#13 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skulle jeg inn for å anbefale også.
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimDu vil like Thursday Next, ikke middelalder eller spesielt rare dyr. Veldig underholdende.
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimKallentofts krimbøker.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimSa siteringsvegreren.
![]() |
#19 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimJeg holder på med Fuglemannen av Mo Hayder. Det er virkelig fæl krim, men fryktelig fryktelig spennende.
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krimPeter Robinson er veldig ok britisk krim.
![]() |
|
|