Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Minnebok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 22:42   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minnebok?

Jeg begynner visst å dra på åra.
Det finnes jo ikke minnebøker lenger? Har vært på 2 forskjellige ARK-butikker, de hadde iallefall ikke.

Siden 1.klassingen skal bytte skole, tenkte jeg det kunne vært morsomt å kjøpt en minnebok eller "Mine klassekamerater" - sånn som vi hadde da vi gikk på barneskolen. Jeg satte veldig mye pris på det dengangen, og husker minnene utenat fra de forskjellige - så mye leste jeg i den...

Er det noen som har sett sånne?
Kanskje jeg bare får lage en til han...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:44   #2
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minnebok?

Det finnes sånne! Jentungen har hatt med et par sånne hjem i det siste. Hun går i 1. klasse.

Men det var sånne rosa med prinsesser eller top model. Usikker på hvor de er kjøpt, men ville tippe de har det på toys r us eller br eller sånt..

Gammel 10-06-11, 22:48   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Joda, det finnes. Eldste har en, jeg vet ikke hvor den er kjøpt (gave), men den er utgitt av egmont serieforlag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:48   #4
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

De fines. Mellomste har en 2-3 stykker.
Mulig du finner på leketøysbutikker.

Gammel 10-06-11, 22:50   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nåtidens minnebøker er vel disse vennskapsbøkene der du skal skrive vekt, høyde, favoritt stæsj, favoritt klesmerke osv. Vesla har fått noen slike i bursdag.

Gammel 10-06-11, 22:50   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Altså, ikke bare for jenter. Kan'ke ha sånn Top Model-bok.
Må være nøytral (evt litt guttete).

Ok, da skal jeg pløye flere bokhandlere og lekebutikker!

Gammel 10-06-11, 22:51   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

BR leker har minnebøker.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:53   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Libris og Ark har.

Gammel 10-06-11, 22:54   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nåtidens minnebøker er vel disse vennskapsbøkene der du skal skrive vekt, høyde, favoritt stæsj, favoritt klesmerke osv. Vesla har fått noen slike i bursdag.

Ja, det er greit nok det.
Skjønner at det kanskje er litt avlegs med:

"Da du var liten da var du vel søt
Med lyserød kjole og bukse (?) så bløt" (eller..)

Det var ei som anbefalte meg "Gutteboka" (det finnes "Jenteboka" også), men der var ikke plass for så mange venner å fylle ut og skrive, mest bokas eier selv. Også var den litt vel kul for en førsteklassing syns jeg.

Gammel 10-06-11, 22:55   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jøye. Jeg trodde jeg dro opp snittet her, men minnebøker hadde vel sine glansdager lenge før skoledagbøkenes inntog, eller? Er det virkelig i bruk ennå?

Det kan jo selvsagt ha vært in og så ut et halvt dusin ganger fra jeg var skoleelev til nå, selvsagt.

Gammel 10-06-11, 22:55   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Oj, så det finnes altså! Da skal jeg lete mer.

Takk for hjelpen!

Gammel 10-06-11, 22:56   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jøye. Jeg trodde jeg dro opp snittet her, men minnebøker hadde vel sine glansdager lenge før skoledagbøkenes inntog, eller? Er det virkelig i bruk ennå?

Det kan se slik ut. Men glansdagene er nok forbi? Eller, kanskje de får en liten renessanse?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.