|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvilke av disse stedene er i Syden? | |||
| Gran Canaria |
|
92 | 97,87% |
| Portugal |
|
47 | 50,00% |
| Spania |
|
69 | 73,40% |
| Franske rivieran på egen tur |
|
18 | 19,15% |
| Franske rivieran til Sunwing eller lignende |
|
48 | 51,06% |
| Italienske rivieran |
|
23 | 24,47% |
| Italia til Sunwing eller lignende |
|
50 | 53,19% |
| Tidligere Jugoslavia |
|
28 | 29,79% |
| Hellas på egen tur |
|
55 | 58,51% |
| Hellas til Sunwing eller lignende |
|
87 | 92,55% |
| Tyrkia på egen tur |
|
53 | 56,38% |
| Tyrkia til Sunwing eller lignende |
|
85 | 90,43% |
| Egypt på oppdagelsesreise |
|
24 | 25,53% |
| Egypt til Sunwing eller lignende |
|
68 | 72,34% |
| Marokko |
|
19 | 20,21% |
| Thailand |
|
10 | 10,64% |
| Kenya |
|
2 | 2,13% |
| Sør Afrika |
|
2 | 2,13% |
| Que? |
|
2 | 2,13% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva er egentlig Syden?Hvilke av disse stedene definerer du som Syden? Sist redigert av Pelen : 11-06-11 kl 04:47. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig Syden?Blir vel noe sånt som charter til Spania, Hellas eller Tyrkia. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig Syden?For meg har syden ingenting med charter å gjøre. Syden er rundt Middelhavet. Det spiller mindre rolle hvem som arrangerer turen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva er egentlig Syden?For meg er syden destinasjonen når man er på chartertur, en sydenferie er et ferdigsydd opplegg der man slipper å ordne særlig selv. Syden er for meg lett tilgjengelig solferie der man ankommer hotellet/leiligheten i guidet buss sammen med mange andre nordmenn/svensker/dansker. Syden er ganske likt om det er i Hellas eller i Spania. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva er egentlig Syden?Enig med Drømmedama. Syden er den virkeligheten som skapes i møtet mellom massecharterturister og tjenesteyterne på stedet man reiser til. Det er underordnet om det er Hellas eller Spania det er snakk om, for helst bør Syden være minst mulig forstyrret av lokal kultur. Man det må være varmt, det må være strender og svømmebasseng, og man må kunne kle seg som man vil, feste som man vil, og få den samme standarden på service uansett hvilket land man er i. Spesielt gjelder dette for all inclusive-reiser hvor turister slipper å forholde seg til stedet de er på utenfor hotellet, svømmebassenget, stranda og sightseeingbussen med mindre de aktivt oppsøker det. Med en gang man beveger seg utenfor denne sfæren og gjør, er man ikke lenger i Syden men på et sted. Tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er egentlig Syden?Stemte alle alternativene bortsett fra de to siste. Badeferie i varme strøk er syden for meg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Sv: Hva er egentlig Syden?Charterdestinasjoner er syden, rett og slett fordi det er enormt med turister og dertilhørende bar- disko- restaurantvirksomhet på slike steder.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva er egentlig Syden?Jeg bruker det vel helst om badeferier. Av typen "jeg tror jeg trenger en sydentur i høstferien", i betydning at jeg har lyst på en badeferie, og tenker vel da på Middelhavsområdet. Men jeg bruker det ikke som stedsangivelse, som i "jeg har akkurat kommet hjem fra syden". Da sier jeg hvilket land. Hvis jeg prater om Sunwing og sånt så kaller jeg det charterferie. Så jeg stemmer for at syden er Sør-Europa. Sist redigert av Pepper Lemon : 11-06-11 kl 10:59. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva er egentlig Syden?Man kan fint dra til både Hellas, Tyrkia og Spania uten å dra til syden. Er man på ferie i en liten landsby på besøk til familien Parondinga, så kvalifiserer det ikke til sydenbenevnelsen.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Hva er egentlig Syden?Alt bortsett fra Kenya og Sør-Afrika.
|
|
|
|
#13 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva er egentlig Syden?
Hvorfor trekke inn "høyverdig" om å ikke reise på chartertur? Er det pga stereotyper mange forbinder med charterturer og folk som "chartersvein" (som grisefest, flatfyll og utdriting på offentlige steder), eller er det det at man ikke reiser på egen hånd? *nysgjerrig* |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hva er egentlig Syden?Sør-Norge. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er egentlig Syden?Jeg vet ikke om jeg tenker så mye på sted i grunnen. Sydentur er pakketur der man blir fulgt opp fra A til Å og målet med turen er å slappe av, bade og sole seg og gjøre minst mulig annet. Om reisemålet er en gresk øy, en Kanariøy eller Kypros, Tyrkia, Egypt eller noe sånt er ikke så nøye.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Hva er egentlig Syden?
Jeg synes ikke det er nedrig å reise på chartertur - for meg er Syden som regel en smertefull pine uansett reiseform.
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva er egentlig Syden?Syden for meg er charterdestinasjoner. Nå for tiden kan det like godt være Thailand som Hellas. Altså bestilt pakketur med fly, buss og hotell til steder som er bygd opp med hoteller og restauranter for turister og Startour, Apollo og de andre er sterkt representert. Jeg har mang en slik tur bak meg og vi drar gjerne hvert år på storfamilietur en uke, sist til Kypros i september i fjor. Akkurat det med å bli fulgt opp fra A-Å er vel litt overdrevet, jeg har sjelden hatt kontakt med noen fra reiseselskapet i løpet av ferien dersom det ikke er en påmelding til tur, bortglemt koffert etc.
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva er egentlig Syden?Spør Mave.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er egentlig Syden?I mitt hode er "syden" chartetur til Sør-Europa + om man reiser på egenhånd på badeferie til samme område.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er egentlig Syden?"Syden" er når poenget med reisen ikke er hvilket land man reiser til, men utelukkende sol og varme. Altså kan det være både Kanariøyene, Italia og Thailand, samtidig som at ingen av disse destinasjonene MÅ være Syden.
|
![]() |
|
|