|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Jeg og jentene tok toget fredag før Pinse kl 08.07 fra Oslo S, skulle til Trondheim. Kom til Ringebu, fikk beskjed om buss videre til Dovre, den kom etter en time. Bussen tok oss til Vinstra, der ble den bedt om å snu for å frakte oss tilbake til Ringebu. Der ble vi i fire timer før vi fikk maxi taxi til Lillehammer, tog til Hamar. Klokken var 19 så vi avsto fra bussreise Østerdalen - Dovre for å nå Trondheims toget.
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Flere som fikk Pinse ferien avlyst pga flom?Vi kom oss helskinnet frem, men skummelt at det gikk ras i Eidfjord et par timer etter at vi passerte ...
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Flere som fikk Pinse ferien avlyst pga flom?Det er selvsagt kjipt når ting ikke går som planlagt, men tatt i betraktning størrelsen på denne naturkatastrofen, må jeg si at jeg ikke har så mye medfølelse med deg. Jeg sitter midt oppi dette og ser at dette tar fra folk både hus og alt de eier og har forøvrig. Vi er totalt innesperret, men har kommet fra dette uten skader forøvrig. Dette kommer til å gå helt fint for vår del - så lenge ingen blir syk og må til lege eller sykehus.Alle veier er sperret, så eneste mulighet for å komme seg på legevakt eller sykehus, er helikopter dersom det er ledig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?http://www.nrk.no/video/se_helikopte...9BCE080FB603C/
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Jeg skjønner godt at LoneLone syns det er frustrerende å ikke komme frem dit hun skal og at informasjonen om situasjonen er dårlig, selv om det er andre, som dere Lhi-My, som har det mye verre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Det har du helt rett i Gaia. Men jeg tror at i mange tilfeller så er det planer for å håndtere situasjonen. Jeg bor midt opp i det jeg også, men bor heldigvis litt oppe i høyden, så jeg blir ikke direkte berørt. Men jeg har veldig mange venner og naboer som nå er kalt ut og hjelper til for å håndtere det hele og unngå at katastrofen skal bli større. Og de gjør en helt fantastisk jobb!!! At nsb er dårlige på både informasjon, service og håndtering av uforutsette ting, er vel ikke noe nytt. At nsb og jernbaneverket kan bli bedre?? Å ja, ingen tvil om det. Men det virker nesten som de bare har gitt opp og resignert. De gidder ikke prøve en gang lenger.
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Det jeg visste ikke mer enn jeg fikk lest på VG, men måtte spare på batteriet. Jeg leste det meste i gårsdagens avis. Og det er kanskje det jeg er mest irritert over, at det er mer informasjon i avisene enn hos reiseselskapet. NSB visste allerede før toget gikk, at det var flom og ras. De hadde satt opp busser, men de var for langt nord og kom seg ikke ned til Ringebu. De burde gitt oss buss fra Ringebu til Dovre, kjørt mot Atna til Østerdalen. Det ble sikkert vanskelig for de å kommunisere når også Telenor feilet fra kl 13.
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?
Jeg betviler ikke et eneste sekund at NSB har veldig mye å hente når det gjelder informasjon og ivaretakelse av sine passasjerer. Jeg har nok av dårlige opplevelser der jeg også. Det hender ikke så rent sjelden at det av ulike grunner settes opp buss for tog i Gudbrandsdalen og det er alltid et kaos uten like, selv når det er godt planlagt lang tid i forveien. Men akkurat på fredag tror jeg NSB må få holdes litt unnskyldt også. Det var totalt kaos i området her og veier ble stengt og åpnet igjen, for deretter å bli stengt igjen etter en knapp halvtime. Det ble jo ikke bedre av at mobilnettet var nede, både pga den feilen Telenor hadde over hele landet og pga lokale brudd pga flommen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Min bror reiste fra Hedmark til trøndelag i går med bil,det tror jeg gikk bra.Har ikke hørt noe annet,men de måtte jo kjøre en annen vei da.
|
|
|
#10 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?
Da må han ha kjørt utrolige omveier for å komme frem vil jeg tro.Jeg sier ikke at det ikke er mulig,altså.Men det kan hende at de har fått ordnet noe opp oppigjennom østerdalen, slik at det kanferdes.
|
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Han hadde kjørt via Tynset var det vel,så det hadde gått veldig fint. Men lynet hadde slått ned så hele bilen rista.Det var vel det verste med turen.
|
|
|
#12 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Vi dro fra Vestfold fredag morgen og passerte Bagn en time før det raste der :skummelt: Kom oss fint fram, men nå er "alle veier" stengt, så vi vet ikke hvor vi kjører nedover igjen. Drar ikke før tirsdag, så vi håper fjellet er åpent igjen da
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Vi kjørte fra Trondheim til Oslo på fredags ettermiddag. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Sv: Flere som fikk pinseferien avlyst pga. flom?Se den! Det tok 12 uker fra jeg sendte krav, og 6 uker fra jeg purret på kravet.
|
|
![]() |
|
|