Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du gitt i bryllupsgave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva ville du gitt?
kr 300 eller mindre 1 1,19%
kr 400 2 2,38%
kr 500 17 20,24%
kr 600 0 0%
kr 700 3 3,57%
kr 800 5 5,95%
kr 900 0 0%
kr 1000 52 61,90%
kr 1100 0 0%
kr 1200 0 0%
kr 1300 0 0%
kr 1400 0 0%
kr 1500 1 1,19%
kr 1600 eller mer 0 0%
Ville gitt gave 3 3,57%
Annet, vennligst spesifiser i tråden 0 0%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-11, 22:44   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hva ville du gitt i bryllupsgave?

Paret ønsker seg stort sett penger eller gavekort. De er unge (i beg. av 20 årene) har et barn og er i etableringsfasen så det er helt greit. Men jeg vet ikke helt hva som er vanlig å gi.

Jeg er tante til brudgommen (jeg er hans fars halvsøster) og vi sees ca 5-6 ganger i året. Vi er bedt til kaffen og har halvannen times reise og overnatter gratis hpos mine foreldre om noen skulle lure på om det innebefattet store utgifter til reise osv. Hva ville du gitt?

Gammel 13-06-11, 22:46   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gitt i bryllupsgave?

Gavekort på kr. 1000,-.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:48   #3
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1000.- Enten gavekort eller en seddel.

Gammel 13-06-11, 22:49   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

1000,-

Gammel 13-06-11, 22:51   #5
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rundt 1000.- lappen i gavekort.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:55   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville også gitt gavekort på 1000 kroner.

Gammel 13-06-11, 22:56   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

1000 later til å være vanlig tantestandard, det var i hvert fall det vi fikk av samtlige tante- og onkelpar i fjor. Gavekort er veldig kjekt å få, særlig sånne Visa-gavekort som kan brukes mange ulike steder. Sånne.

Gammel 13-06-11, 22:56   #8
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til tantebarn ville jeg gitt 1000 kr.
(sier jeg som pr. dd ikke har noen tantebarn ...)

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:56   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gitt 1000.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 22:57   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Ser det er mange som er veldig enige her og at 1000 er tante-standard. Ta gjerne med om dere ville gitt mer eller midre avhengig om dere er bedt i middag eller til kaffen.

Gammel 13-06-11, 23:04   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok sannsynligvis også gitt 1000,- Mer om jeg hadde et nært forhold til tantebarnet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 23:09   #12
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri gjort forskjell på gave om jeg har vært bedt eller ikke. Har forstått at det er vanlig (gi gave tilsvarende kuvert,) men jeg har et meget avslappet forhold til det med gaver.
Gir mellom 3-700 til venner, avhengig av hvilket forhold vi har.
Mellom 500-1000 til slektininger, avhengig av hvor tett forhold vi har.
Om vi er bedt/ikke bedt gjør jeg ikke forskjell på.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 23:10   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

1000,- i gavekort. Sånn Visa-gavekort som kan brukes absolutt overalt. t.o.m. internett. Fåes kjøpt på bl.a. Narvesen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 23:13   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Du er halvtante til denne gutten hvis jeg forstår deg rett?
Dersom jeg hadde vært enslig og lite kontakt hadde jeg gitt 500,- (så jeg tok utgangspunkt i det). Dersom jeg og mannen var bedt hadde jeg gitt 1.000,-.

En annen ting som spiller inn syntes jeg er størrelsen på familien. Har du 30 tantebarn må man kanskje moderere seg litt. Jeg har 2 veldig nære tantebarn, så her har vi litt høyrere tariff.

Gammel 13-06-11, 23:13   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok gitt det samme uavhengig av om jeg var invitert til middagen eller bare til kaffen. Vi hadde bittelite bryllup uten noen tanter og onkler overhodet, og fikk likevel 1000 fra samtlige. Men så synes jeg uansett en må vurdere gave ut i fra hva en har råd til selv, relasjon til brudeparet etc. Jeg gir ikke like dyre gaver til venner som gifter seg, for eksempel. Tantebarn er det foreløpig bare tre av, og to av dem er små, så det har ikke vært aktuelt enn så lenge.

Gammel 13-06-11, 23:18   #16
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde også gitt kr 1000,- hvis det hadde vært et av tantebarna mine

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 23:55   #17
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Da vi giftet oss i fjor fikk vi 1000-1500 av tanter og onkler. Samtlige var invitert til middag.

Gammel 14-06-11, 02:11   #18
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Jeg ville gitt 1000 kroner.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 07:27   #19
Left
Passiv

Standard

Jeg er enig med majoriteten. En tusing ville jeg gitt.

Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:23   #20
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Kan bare signere resten,ville også gitt 1000 kr,enten i kontanter eller et gavekort,uavhengig av om jeg var invitert til middag eller kaffe.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.