|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snikende tiger
|
![]() Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Vi reiser til San Francisco med ungene på 3 og 5,5 om et par uker (
Chocolate is the answer. Who cares what the question is. Sist redigert av Hobbes : 27-06-11 kl 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Minstemann er fem år nå, men hun har vært på lange flyturer siden hun var tre. Jeg syns lista ser bra ut. I tillegg ville jeg tatt med mp3 med lydbøker og musikk de liker og gode øretelefoner. Vi har med hell hatt med en ny leke, pakket inn, og litt forsjellig snack; kjeks, saltstenger, snop. Veldig nyttig når tålmodigheten er helt brukt opp. Og dere kan ha med tomme drikke flasker, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Kjøp vannflasker på flyplassen, dere får ikke fyllt flaskene på Gardermoen uansett. Bare varmtvann i kranene der.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Vi har 4-5 timer pr laptop, og vi tar med to. Mp3-spillere hadde jeg glemt, ja. Vi har en iPod og to iPhoner. Lydbøker, ja. De har både Hakkebakkeskogen, Kardemommeby og Karuis og Baktus på Spotify.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Vi har reist med våre barn til Amerika, da de var helt ned i 1 års alderen, og det går så det suser. Listen din ser veldig bra ut. De kan jo også røre litt på seg og spasere litt rundt. Om dere er heldige, så kanskje dere får en tur i cockpit'en? Ellers så har de fleste flyselskap små pakker til barna som de gir ut. Vi har ihvertfall fått på KLM og AA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Henger meg på her. Vi skal fly med en seksåring og en på halvannet.
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Jeg synes det høres ut som om du har det meste. Vi har alltid hatt med kosebamse for sovingen, ellers har vi klart oss uten så mye stæsj. Da han var i treårsalderen husker jeg vi kjøpte noen indianerfigurer og kano etc, og brukte de til å dra han gjennom indianernes historie, som han syntes var stas siden vi skulle til USA. Da lekte han med de figurene i mange timer etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)
Det kommer til å gå så fint!!
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Og du, riktig gooood tur!! Heldiggrisen!!!
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Ser ut til at dere er ganske godt forberedt. Vi har bodd i Australia så da ble det noen laaange flyturer med jentene både når de var 3 og 5 år og tilbake igjen da de var et år eldre. Jeg pleier å pakke inn noen små ting; eks. klistremerker, polly pocket, bøker slik at de kan bruke litt tid på å pakke det opp også. Men nå med filmer/underholdning i seteskjermen så går det veldig fint. Vi hadde også med noen kjærligheter på pinne som de fikk for å utligne trykket ved avgang/ankomst. Nå husker jeg ikke hvor nøye de er i London, ellers kan det være greit å ha med hver sin lille boks med litt eplebåter, druer og kjeks... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Honeybunny, jeg kjøpte på vei hjem fra deg i forrige uke.
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Vår lille på 5 får nå en "skolebok" som er pakket inn, og nye fargeblyanter, også pakket inn, på reise. "Skolebok" er slike hefter der man kan øve på å skrive bokstaver eller tall som vi kjøper på bokhandelen, hun syns de er veldig stas.
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Nå er mine litt større, men det har aldri vært noe problem. Langdistanseflyene kan ikke sammenlignes helt med type charterfly. Det er egne skjermer på stolryggen forran med spill og videoer, man spiser litt, sover litt, tussler litt rundt, leser, tegner og spiller kort.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 14-06-11 kl 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Nå vet jeg ikke hvilket selskap dere reiser med, men Continental/United og SAS har egen barnevennlig mat, barna får aktivitetsesker og de kommer stadig med drikke og en lett snacks til ungene. På SAS har de også hatt små snacksfat med div på "midtstasjonene" i flyet de siste gangene vi har flydd.
![]() |
#16 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Ja, har jo tenkt å sjekke inn før vi drar. Jeg visste det var en grunn til at jeg lagde denne tråden - jeg husket ikke om jeg hadde bestilt barnemenyer til ungene eller ikke. Så da ringte jeg og sjekket, og det hadde jeg visst ikke. Heldigvis var det såpass lenge før reisen at hun kunne legge det inn, så da er det i orden.
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)
Hos mange flyselskaper kan du også booke setene før avreise, uten kostnad. Vi har bestilt setene for flere måneder siden både på inn og utreise. (reiser i juli)
![]() |
#19 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Jeg fant "skolehefter" på Notabene i går. Geniale! I tillegg til bøkene "1000 klistremerker for gutter" og "1000 klistremerker for jenter". Jeg måtte virkelig begrense meg, jeg kunne handlet hefter for flere tusenlapper der altså. Skikkelig bra tips, Palmen, tusen takk!
![]() |
#20 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Laaaang flyreise med barn (Absalone, kanskje?)Da er omtrent alle innkjøpene gjennomført. Det ble lite tegnebøker på Tigerungen, men hun har tre hefter med "skoleoppgaver". Og klistremerkebok. Og en tegneblokk. Og nytt pennal.
![]() |
|
|