Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Biltur med treåring – gjennomførbart?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 20:49   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Biltur med treåring – gjennomførbart?

Vi har tenkt på om vi skal ta oss en skikkelig bilferie i sommer. Kjøre Trondheim-Oslo-Sørlandet-Stavnger-Bergen- Trondheim (om vestlandet)

Er egentlig dette gjennomførbart med en på tre år eller er det alt for ambisiøst? Poden trives godt i bil egentlig og ser ofte film når han er våken. Han sover godt i bilen på kveldstid så en del kjøring blir nok etter "leggetid".

Vi tenker ca ti dager.

Crazy eller ok?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:55   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biltur med treåring-gjennomførbart?

Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med.

Jeg skal kjøre til Tromsø med en 3 åring og en 5.5 åring, det er ca 50 mil og tar ca 7-8 timer avhengig av hvor mange pauser vi tar. Jeg kunne sikkert kjørt lengre, men det er ikke aktuelt denne gangen.

Gammel 14-06-11, 20:58   #3
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det blir altså da snakk om 170-190 mil tenker jeg. Slo opp på ruteplanlegger. Dæven det høres langt ut.....

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:03   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det blir altså da snakk om 170-190 mil tenker jeg. Slo opp på ruteplanlegger. Dæven det høres langt ut.....

Jeg skal jo kjøre tilbake også, så tilsammen blir det jo 100 mil. I tillegg skal vi kjøre til Bodø litt senere i sommer, og det er vel omtrent samme avstand, kanskje litt lengre, og jeg tenker at det kommer til å gå helt fint. Jeg kunne sikkert kjørt lengre, men jeg er ikke så glad i å kjøre, så derfor holder dette for denne sommeren, men det har ingenting med barna og gjøre.

Gammel 14-06-11, 21:08   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?

Hadde ikke hatt noen problemer med det, vi skal kjøre omtrent det samme med vår gutt på nesten 5 år. Da han var 3år kjørte vi 170 mil uten problemer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:12   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne gjort det med barn som liker bil, men for meg er en fire timers tur med dem nok.

Gammel 14-06-11, 21:13   #7
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Nei hadde ikke hatt noen problemer med det.
God tur

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:18   #8
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går nok veldig bra så lenge han liker å kjøre bil God tur!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:18   #9
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, hvis vi ikke hadde et stramt tidsskjema, men kunne legge opp etappene etter lyst og dagsform. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt mer sliten selv, ferskis bak rattet som jeg er. Men jeg kan ikke fordra å kjøre med leie unger, altså. Da forsvinner feriefølelsen temmelig raskt.

Gammel 14-06-11, 21:46   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det er 145 mil her fra og til Finnmark der jeg er fra. Tar det som en dags tur
Så 190 mil på 10 dager er ingen ting.En plass noen timer eller en dag eller 3. Legge opp slagplan før man drar og tar litt på sparket
vi kjører 145 mil i ett, starter om mårningen og fremme om kvelden

Men så er vi vant med å kjøre og ungene.

Sist redigert av Honda : 14-06-11 kl 21:58.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:47   #11
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som en perfekt treåring å dra på biltur med. Ha rikelig rom for pauser når han trenger det og legg i vei.

Gammel 14-06-11, 21:48   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hatt problemer med å gjennomføre det, men om jeg tror det har vært en super ferietur er jeg dog litt mer usikker på.... (men du, så vakkert det er fra Bergen til Trondheim i bil)

Gammel 14-06-11, 21:49   #13
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Helt ok... vi kjører titt og ofte slike strekninger med store og små.

Sommeren for 2 år siden kjørte vi 450 mil med en 6 åring, 3 åring og baby

Gammel 14-06-11, 21:55   #14
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi kjørte Østfold - Nordkapp og tilbake i fjor med 3-åring og 5-åring. Ingen problem. Vi brukte lang tid da. Det var få maratonetapper.

Gammel 14-06-11, 22:11   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det hadde jeg ikke hatt problemer med, i alle fall ikke slik du beskriver poden. Vi tilbakela selv ca 2 500 miles (ca 420 mil) da vi var 17 dager i USA ved påsketider - og da kjørte vi slett ikke hver dag, og hadde kun to dager som ble skikkelige fartsetapper. Mine er jo 5 og straks 3, det gikk strålende!!!

Gammel 14-06-11, 22:13   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt gjennomførbart.

Gammel 14-06-11, 22:15   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde nok vært ganske uproblematisk for mine.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:20   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjørte Bergen - Kr.sand (båt)- Danmark -Sverige -Oslo-ish - Bergen da Knotten var nesten 3 år. Jeg husker ikke hvor lenge vi var borte, men det var vel rundt halvannen uke?

Gikk fint det, det er jo bare å passe på å legge inn pauser og få frest av seg der. Sånn sett er Vestlandet fint, med ferge-avbrekk.

Gammel 14-06-11, 22:20   #19
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pga familie rundt om i hele landet, så har ungene vært med på slike turer fra de var små, og det har aldri vært noe problem. Vi har hatt mange pauser, tissepauser, ispauser osv.

God tur, håper dere får en flott ferie!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:46   #20
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Vi kjørte godt over 400 mil sist sommer, og da var minste 3 år. Det gikk så fint, og ungene snakker enda om den ferien. Et vennepar av oss kjører fra Norge og nedover i Europa (Tyskland, Frankrike etc) hver sommer og de har 3 barn. De har kjørt med dem fra de var spedbarn, og kan fortelle om fine ferier.

Det kommer an på hvordan man selv takler det, og hvordan barnet er, tenker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.