|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Biltur med treåring – gjennomførbart?Vi har tenkt på om vi skal ta oss en skikkelig bilferie i sommer. Kjøre Trondheim-Oslo-Sørlandet-Stavnger-Bergen- Trondheim (om vestlandet) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Biltur med treåring-gjennomførbart?Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med.
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Biltur med treåring-gjennomførbart?
Jeg skal jo kjøre tilbake også, så tilsammen blir det jo 100 mil. I tillegg skal vi kjøre til Bodø litt senere i sommer, og det er vel omtrent samme avstand, kanskje litt lengre, og jeg tenker at det kommer til å gå helt fint. Jeg kunne sikkert kjørt lengre, men jeg er ikke så glad i å kjøre, så derfor holder dette for denne sommeren, men det har ingenting med barna og gjøre.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Jeg kunne gjort det med barn som liker bil, men for meg er en fire timers tur med dem nok.
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Nei hadde ikke hatt noen problemer med det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Det går nok veldig bra så lenge han liker å kjøre bil
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, hvis vi ikke hadde et stramt tidsskjema, men kunne legge opp etappene etter lyst og dagsform. Jeg tror kanskje jeg hadde blitt mer sliten selv, ferskis bak rattet som jeg er. Men jeg kan ikke fordra å kjøre med leie unger, altså. Da forsvinner feriefølelsen temmelig raskt.
|
|
|
#10 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Biltur med treåring-gjennomførbart?
Det er 145 mil her fra og til Finnmark der jeg er fra. Tar det som en dags tur
Sist redigert av Honda : 14-06-11 kl 21:58. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Høres ut som en perfekt treåring å dra på biltur med. Ha rikelig rom for pauser når han trenger det og legg i vei.
|
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Jeg har ikke hatt problemer med å gjennomføre det, men om jeg tror det har vært en super ferietur er jeg dog litt mer usikker på.... (men du, så vakkert det er fra Bergen til Trondheim i bil)
|
|
|
#13 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Helt ok... vi kjører titt og ofte slike strekninger med store og små.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Vi kjørte Østfold - Nordkapp og tilbake i fjor med 3-åring og 5-åring. Ingen problem. Vi brukte lang tid da. Det var få maratonetapper.
|
|
|
#15 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Det hadde jeg ikke hatt problemer med, i alle fall ikke slik du beskriver poden. Vi tilbakela selv ca 2 500 miles (ca 420 mil) da vi var 17 dager i USA ved påsketider - og da kjørte vi slett ikke hver dag, og hadde kun to dager som ble skikkelige fartsetapper. Mine er jo 5 og straks 3, det gikk strålende!!!
|
|
|
#16 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Absolutt gjennomførbart.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Vi kjørte Bergen - Kr.sand (båt)- Danmark -Sverige -Oslo-ish - Bergen da Knotten var nesten 3 år. Jeg husker ikke hvor lenge vi var borte, men det var vel rundt halvannen uke?
|
|
|
#19 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Pga familie rundt om i hele landet, så har ungene vært med på slike turer fra de var små, og det har aldri vært noe problem. Vi har hatt mange pauser, tissepauser, ispauser osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Biltur med treåring – gjennomførbart?Vi kjørte godt over 400 mil sist sommer, og da var minste 3 år. Det gikk så fint, og ungene snakker enda om den ferien. Et vennepar av oss kjører fra Norge og nedover i Europa (Tyskland, Frankrike etc) hver sommer og de har 3 barn. De har kjørt med dem fra de var spedbarn, og kan fortelle om fine ferier.
|
![]() |
|
|