Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 11:54   #1
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Sint!

Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Det har seg sånn at den helvetes katten, som ligger særdeles høyt oppe på hatlisten om dagen,
har pisset i garderobeskapet i yttergangen.
Det har luktet kattepiss av alle jakker og sko i eviglang tid nå.

Hvordan får jeg vekk lukten fra skoene? Får jeg den vekk i det hele tatt?
Katten ryker på håvve og ræven ut snart, om den fortsetter å pisse der det passer den.

Den har allerede tidliere pisset på de to hvite joggesko-parene jeg hadde, som jeg da måtte kaste

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:28   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg vet at eddik tar de fleste stanker. Hvis det er sko som tåler vann så ville jeg prøvd å legge dem i sterkt eddikvann.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:29   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg har hatt samme problemet som deg. Vasket i eddik og andre diverse saker, men måtte til slutt bare kaste støvlettene. Meget surt!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:37   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Domestos fresh da, kan det hjelpe? Vasket to (!) vogner med det her om dagen, og lukten forsvant.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:43   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Hmh... Jeg må jo prøve å vaske skoene uansett med noe.
Jeg har mateddik på 7%, kan jeg bruke det?
Jeg er helt fullstendig grønn på det med eddik-bruk.

Pappa har visst en maskin på jobben, omtrent som en mikrobølgemaskin for sko,
som de setter skoene inn i, og som visstnok dreper bakterier og lurer på om den dreper lukt også.
Jeg tror jaggu meg må ta en telefon.

Det er selvsagt de skoene jeg bruker mest som er rammet, det er de som står i garderobeskapet.
To par joggesko, et par "boksesko", et par boots, to eller tre par støveletter, og selvsagt skoene til Lille :furie:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:52   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg har vasket sko i vaskemaskinen, men endte opp med å kaste skoene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:53   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Du kan fint bruke eddiken du har, bare ikke bland den ut med så mye vann. Hadde helt klart prøvd den sko-microen, ja.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:30   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg har snakket med pappa, og han sier den fjerner lukt, men usikker på om pisselukten vil gå vekk, men han skal hive dem inni iallefall.
Han sa det er ultrafiolett lys, som stråler på hvert sko-par i en 10 minutter ca, og så lukter de solarium når de kommer ut igjen.

Nå har jeg fylt 4 poser med sko som han skal få med seg, og ber om at lukten forsvinner :ber:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:39   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Hadde selv en fertil hankatt (avlshan) som av og til tisset feil sted. Stusseligt !

Vi brukte med held:
* Domestos Fresh
* Exit (den der spray)
* klorin

Men jeg må innrømme at det var med en vis lettelse, at jeg fikk katten avlivet da det viste seg å ha nyresvikt. Aldri mere fertil hankatt !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:56   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Men jeg må innrømme at det var med en vis lettelse, at jeg fikk katten avlivet da det viste seg å ha nyresvikt. Aldri mere fertil hankatt !

Hm.. Hvordan oppførte katten seg? Tisset den veldig mye inne?
Katten vår, er ganske tjukk, helt blind og har begynt å bli ufattelig irriterende.
Sånne ting som vi avvente henne med å gjøre for mange år siden, gjør hun nå.

Hun ligger i sengen vår igjen, selvsagt på lakenet på min side
Hun har bæsjet inne og det virker som hun skvetter litt overalt.
Det lukter veldig sterkt i stuen, så jeg frykter at hun har pisset på
teppet.
Hun hopper også opp på stuebordet, noe hun ikke har gjort på mange år.
Vi kan ikke ha noe spiselig der, da spiser hun det med en gang vi snur ryggen til.
Om det er kjeks, middag, chips. Spiller ingen rolle. Alt går ned.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:26   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hm.. Hvordan oppførte katten seg? Tisset den veldig mye inne?
Katten vår, er ganske tjukk, helt blind og har begynt å bli ufattelig irriterende.
Sånne ting som vi avvente henne med å gjøre for mange år siden, gjør hun nå.

Hun ligger i sengen vår igjen, selvsagt på lakenet på min side
Hun har bæsjet inne og det virker som hun skvetter litt overalt.
Det lukter veldig sterkt i stuen, så jeg frykter at hun har pisset på
teppet.
Hun hopper også opp på stuebordet, noe hun ikke har gjort på mange år.
Vi kan ikke ha noe spiselig der, da spiser hun det med en gang vi snur ryggen til.
Om det er kjeks, middag, chips. Spiller ingen rolle. Alt går ned.

Ta den til dyrlegen. Det kan være noe så enkelt som urinveisinfeksjon. Da tisser de inne, for at vi mennesker skal skjønne at det er noe galt med dem.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:30   #12
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg har puttet sko i fryseren for å få bukt med tåfis før (I en plastpose ja).
Også finnes det sånn kuler til å putte oppi som kanskje kan hjelpe?

Egentlig så tror jeg ikke noe hjelper. Tror jeg ville kjøpt meg skoskap til å ha på veggen var jeg deg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:56   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Egentlig så tror jeg ikke noe hjelper. Tror jeg ville kjøpt meg skoskap til å ha på veggen var jeg deg.

Vi må jo ha en løsning på skoene i garderobeskapet uansett,
men det hadde jo vært grååådig greit å kunne finne en løsning fordi vi vil,
og ikke fordi vi må, i tillegg til at vi kanskje må kaste nesten 15 par med sko

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 16:06   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Ville tatt med meg katten en tur til dyrlegen og fått en helse sjekk på katten.

Håper du blir kvitt lukten fra skoene.

Lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 16:20   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt kattepisslukt fra sko?

Jeg har prøvd hardt et par ganger, men endte opp med å måtte kaste skoene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no