Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen røyker på verandaen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 19:34   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Naboen røyker på verandaen

Altså, vi har verdens beste nabo. En gammel enkemann på ca. 75. Han er snill som dagen er lang. Barna får både jule- og bursdagsgaver hos han. Vi har en god tone og slår av en prat hver gang vi møtes.
Jeg vil på ingen måte ødelegge forholdet vi har.

Saken er den at han røyker på verandaen. Jeg har merket det tidligere år, men nå etter vi fikk glasstak over er det ganske ille. Glasstaket går bortover hele blokka og det er en ganske stor åpning mellom skilleveggen og taket. Om jeg har døra åpen får jeg røyklukt rett inn på stua. Jeg er også redd det setter seg i klærne jeg henger til tørk der ute.

Jeg er allergisk mot røyk, får migrene av det.

Hva gjør jeg egentlig? Jeg føler ikke at det er riktig av meg å be naboen slutte å røyke ute. Han bruker verandaen flittig. Men samtidig hindrer det meg å være på vår og å lufte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:45   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboen røyker på verandaen

Jeg ville tettet igjen hullet med et eller annet :enkel:

Gammel 15-06-11, 19:46   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tett igjen hullet. Naboen bør få røyke på sin egen veranda.

Gammel 15-06-11, 19:48   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tette hullet ja!

Gammel 15-06-11, 19:49   #5
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aj, aj, kinkig situasjon... Er nok den beste løsningen det de andre sier her. Tett igjen hullet

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:10   #6
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra at han går ut på vereandaen å røyker, da vil han røyke mindre enn om han røyker inne. Synd at det skal være sjenerende for deg, men man kan faktisk (enda) ikke diktere hvor folk kan og ikke kan røyke i sin egen bolig.

Her må du nok finne en løsning for å tette hullet.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:14   #7
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har samme problemet her. Naboen nedenfor røyker på altanen, han tar kveldsrøyken sin der ute akkurat når vi driver og legger oss en meter ovenfor. :S Men er ikke så mye å gjøre med det utenom å tette osv hvis det går. Eller flytte da. Det skal vi, men ikke av den grunnen da.

Gammel 15-06-11, 20:30   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det går nok ikke å tette hullet. Nei, jeg får bare finne meg i det. Det er bare så dumt at verandadøra er eneste luftemulighet på stua.

Gammel 15-06-11, 20:31   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Er vel ikke mye du kan gjøre med den saken nei. Vi sliter med det samme. Naboene er skikkelige hyggelige, men de røyker så mye inne at ekkel lukt siver inn gjennom ventilene på badet og vaskerommet. Ikke kan jeg jo tette igjen heller pga fukt. Æsj bæsj er det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:49   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Er det enkelte stader du kjenner mindre plager enn andre? Altså, er det mogleg at det blir betre om han feks. hadde avgrensa røykinga til den eine enden av balkongen? Trur neppe du får han til å røyke inne eller til å gå heilt ut, men kanskje han er grei nok til å ta litt omsyn til dykk på den måten? Er det andre som plagast av dette?

På dei blokkene her som har fått glasbalkongar/vinterhagar, så ser det ut til at dei i praksis fungerer som røykerom. Det er heilt utruleg kor mange som sitter og dampar på utstilling der. Merkelig konsept, synes eg.

Gammel 15-06-11, 20:57   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er det enkelte stader du kjenner mindre plager enn andre? Altså, er det mogleg at det blir betre om han feks. hadde avgrensa røykinga til den eine enden av balkongen? Trur neppe du får han til å røyke inne eller til å gå heilt ut, men kanskje han er grei nok til å ta litt omsyn til dykk på den måten? Er det andre som plagast av dette?

På dei blokkene her som har fått glasbalkongar/vinterhagar, så ser det ut til at dei i praksis fungerer som røykerom. Det er heilt utruleg kor mange som sitter og dampar på utstilling der. Merkelig konsept, synes eg.

Han sitter lengst unna vår veranda, men den er ikke så stor at det spiller noen rolle. Tidligere for jo røyken rett opp, men nå går den rett til oss. Har ikke hørt med naboen på andre side om de merker noe.
Han røyker inne også, men jeg vet jo at mannen elsker verandaen sin og er der så mye som mulig.

Gammel 15-06-11, 21:06   #12
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Du kan ikke snakke med borettslaget om de har noen løsning på problemet ditt da? Kanskje flere er i samme situasjon?

Skjønner at det er plagsomt. Hos oss er vi plaget med en nabo som sitter og damper i leiligheten sin hele dagen. Han er syk og går derfor sjelden ut, og han lufter svært sjeldent. Leiligheten er derfor rimelig innrøkt. De få gangene han har ytterdøra til oppgangen åpen, forpestes hele etasjen. Vi merker det de gangene han har tatt seg en tur på butikken, for å si det sånn ... De som skulle selge leiligheten ved siden av hans, slet lenge med å få solgt fordi folk på visning rygget unna.

Gammel 15-06-11, 21:54   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Enebolig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:10   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du plages må du flytte eller løse det på annen måte. Fint lite man kan gjøre.

Gammel 15-06-11, 23:02   #15
Left
Passiv

Standard

Jeg tror jeg hadde svelget det i meg, og forsøkt å bære over med det, og det på tross av at jeg haaaater røyk.
Vi har naboer som røyker i kjellerstua, og rekkehusene vi bor i, er i beste fall litt utette, og fytte grisen som det stinker i kjelleren vår. Det lukter av tøyet som henger der når det er som verst. DET har jeg faktisk sagt fra om, men det hender de glemmer seg enda. En lørdag de hadde fest, og så fotballkamp, satt de 8-10 stk og dampet der, og da luktet det faktisk opp i stua vår. Lekkert. Nei. Det går heldigvis an å snakke med dem, så jeg får minne dem på det igjen snart sikkert.

Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:09   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde samme problem da vi bodde i rekkehuset, da bodde det ett ektepar bortfor oss, de røyka kjempe mye begge to, og helst på skift. Fant aldri en fin måte og si noe på, så lot være.

Gammel 15-06-11, 23:09   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Æsj. Jeg skjønner godt at det er skikkelig ubehagelig for dere, men det er nok ikke så mye dere får gjort med det.
Snakke med boretslaget var en god ide synes jeg. Jeg antar at der er flere med samme problem. Går det ikke an å åpne disse glassene da? Sånn at han kunne åpnet sine helt når han skal røyke.

Enn så lenge er det lov til å røyke i sitt eget hus og på sin egen veranda.

Gammel 15-06-11, 23:13   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, slikt er kinkig, og vi sliter litt med det samme. Vi kan ikke godt nekte naboen å sitte ute i sin egen hage å røyke, enda så plagsomt det er at han sitter så og si under soveromsvinduet til Guttungen.

Det er ikke mye du kan gjøre, er jeg redd, men jeg vil anbefale deg å kontakte borettslaget sitt styre og legge fram problemet. Det er helt sikkert fler enn deg som syns det er sjenerende med røyk inn i leiligheten etter at disse verandaene kom.

Kunne det f.eks. være mulig å få montert en form for uttrekksvifte på verandaene, slik at røyk ble sendt ut på et vis?

Gammel 15-06-11, 23:18   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Haha, nå havnet denne like over en annen tråd, og jeg leste "Nyåringen røyker på verandaen".

På tide å finne senga nå når øya går i kryss.

Gammel 15-06-11, 23:22   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du milde, så forbannet jeg hadde blitt om jeg eide min egen leilighet og var godt voksen og en gjeng med hysteriske kjerringer nektet meg å ta en kveldssigarett på verandaen, og pusset borettslagsstyret på meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.