|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det nærmar seg skulefri her, så er det nedtrapping, førebuing og kos i fleire veker før. Personleg synes eg det blir i meste laget, for det er kos og førebuing i vekene før jul, i vekene før påske og i vekene før sommarferie.
Bergensis Sist redigert av Ru : 16-06-11 kl 10:25. Årsak: Link i første innlegg |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Hos oss er det i hvert fall ikke mye nedtrapping (4. trinn). De har riktignok noe mindre lekse denne uka enn vanlig (men fortsatt nok til at Herremannen fortviler!), og ikke målprøve på fredag, men ellers er det fullt kjør. En del av kjøret foregår ute ifbm at de har tatt sykkelprøven og at de har orientering - men begge deler er kompetansemål i læreplaner og absolutt del av "pensum" - som passer godt å ta nå. Så det regner jeg ikke som nedtrapping.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?På vår skole hadde de helt ordinær undervisning til og med sist fredag. Tirsdag, onsdag og torsdag (som er siste skoledag før ferien) denne uken, har de hatt ulike typisk rett-før-ferien-aktiviteter. De har ryddet i bøker og papirer, gjort ferdig diverse formingsaktiviteter, sett film, hatt klassefest osv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?På vår skole har vi sett lite til noe nedtrapping, siste skoledag tirsdag neste uke. Og det er full lekseplan, det eneste de ikke har hatt denne uken er diktat.
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Mini har fullt kjør t.o.m denne uken. Frøkna har spilt fotball og slåball siste måneden, hun skjønner ikke hvorfor hun ikke bare likegodt kan være hjemme og jeg er enig.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her har heller ikke vært nedtrapping (3. klasse). Alt som normalt frem til siste dagen, da de skal ha arrangement i gymsalen med hele skolen og kosetime med klassen.
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Yngstemann går i 3. klasse, og der synes jeg det har vært lite nedtrapping. Eldstemann går i 1. klasse på videregående, og de har hatt masse fridager fordi tredjeklassingene har eksamen. Kunne ikke eksaminantene sitte et annet sted enn på selve skolen? Han sier videre at de ikke har gjort en skjit etter at de selv hadde eksamen for et par uker siden. Bare sett film og sløvet. Så akkurat det synes jeg er litt uheldig.
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her har det bare vært nedtrapping de siste fire dagene og det syns jeg i grunnen er helt greit. Nedtrapping har bestått i en stranddag for hele skolen med natursti og fysiske oppgaver, en kanonballdag der de spiller kamper mot andre klasser hele dagen og en ryddedag hvor de også ser på 7. klasses avgangsforestilling. De har ikke hatt lekser i disse dagene.
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Kan ikkje sei at det er noko nedtrapping hjå guttungen. Eller, jo, dei har kun leselekse denne veka ( kvar dag som vanlig ) ikkje matte og norsk i tillegg. Til og med på tirsdag, som er deira siste skuledag, har dei delvis timar som normalt.
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Lite nedtrapping her også. Full undervisning, og tilnærmet normal mengde med lekser.
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her var det vanlig uke sist uke. Kos, rydding og lek denne uken. Denne uken er det jo bare 3 skoledager da, og gutten min går 1. klasse. Jeg syns det er passe med kos.
|
|
|
#12 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Vi har siste skoledag tirsdag. Andreklassingen har leksefri fra mandag til tirsdag, med litt kos tirsdag. Ellers vanlig skole. Sjuendeklassingen har leksefri hele denne uken, overnatting med klassen, film, utedager, fri i morgen og så videre...
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Førsteklassing her, vanlig uke.
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her startet de nedtrapping i forrige uke. I følge ukeplanen var de ferdig med alt de skulle gjennom, de har hatt noen leketimer, skogsturer osv. De hadde litt lekser forrige uke, denne uken har de ingenting bortsett fra lesing. Tirsdag hadde de ryddedag, går hadde de aktivitetsdag, i dag skal de på skogstur (hele skolen), og i morgen er det idrettsdag. På mandag rydder de ut av klasserommet, og på tirsdag er siste skoledag med piknink. Hun går i 3. klasse. Litt mye blir det jo, men de bytter lærer i år så kanskje det er derfor det blir litt ekstra |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Begge mine har normal ukeplan med lesker denne uken. Eldste har til og med to prøver/tester. Mulig det blir litt kos de tre siste dagene (men ikke alle, går jeg ut fra) men så langt går alt som normalt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her er det ingen nedtrapping. Det er fire skoledager igjen. De har begynnt å rydde litt og i dag tror jeg de skal gjøre ett eller annet i løpet av dagen. Men det er lekser og ukeplan som vanlig. Heldigvis.
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Hm, eg registrerer at det ikkje er så mykje "kos" andre stader som hjå oss.
Det er holdninga her i området også, og når eg no har sett på vekeplanane i oppkøyringa til feriar, så er det fullt forståeleg.
|
|
|
#18 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Storesøs går siste året på barneskolen, og har hatt koseskole siden midten av forrige uke, de har siste skoledag tirsdag, har altså da hatt koseskole de siste 14 dagene før skoleslutt. Ingen lekser heller. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Har ikke kjent noe til nedtrapping ennå. Leksene har gått som vanlig denne uka. Mulig det er litt slappere på lavere trinn. Min går i 4, men når jeg tenker meg om så tror jeg det var fullt kjør i fjor også. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her har det ikke vært noen nedtrapping så langt. Fullt kjør med lekser denne uken og, men leksehjelpen sluttet 31.mai. Siste skoledag er onsdag neste uke og jeg tror det er planlagt en utedag på mandag. |
|
|
|
![]() |
|
|