Måltidsrytme for 7-månding - what to do når melken avtar?
Junior er 7 måneder nå, og jeg er litt usikker på måltidsrytmen hans.
Tidligfrokost - pupp
Frokost - grøtporsjon, litt pupp etterpå, evt vann
Lunsj - litt middag fra glass, evt litt grøt
Middag - Middag, og pupp
Kvelds - grøt og pupp
Dette er de dagene jeg er hjemme - da får han pupp så ofte han vil, men dessverre er det ikke lenger så interessant for ham. Morgenen og kvelden går greit, da er han trøtt og kosete, men dagpuppingen er ikke mye pop...Og jeg er ingen naturlig melkeku tydeligvis, så produksjonen har gått ned veldig. Jeg klarer ikke lenger å opprettholde med pumping heller, det kommer ikke noe lenger. (Med Vesla mistet jeg melken mye tidligere, så at det har holdt så lenge denne gangen er jeg kjempefornøyd med )
Ser det greit ut? Jeg vet at det er individuelt, han er blid og fornøyd, sover godt og vokser, så jeg antar han får nok.
Men hva gjør jeg de ukene jeg er på jobb? Morgenpuppen er grei, likeså fri puppetilgang på ettermiddagen - men vi har ikke lenger noe nedfrosset morsmelk, og pumpingen er forbi tydeligvis (han bruker selv mye lenger tid på å få melken i gang, og pumpen får bare ut noen dråper...). Bør vi gi ett mellommåltid (evt to små) med erstatning i løpet av dagen? Ellers blir det bare vann til maten, og jeg tenker at det blir litt for kalorifattig for tassen? Eller skal vi øke mengden grøt/middag/frukt i stedet?
Tenkte jeg skulle høre her før jeg evt ringte Helsesøster. Kloke damer med erfaring kan ofte bistå vel så godt. 
Og det er litt sårt at ammingen heller mot slutten, selv om det har vart så lenge...Jeg håper å beholde noe amming til vi drar på ferie, kan være ekstra greit når man er på nye steder å ha litt pupp å ty til når mat blir uvant eller ny...