|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserhttp://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10086960
![]() |
#2 |
X First Lady
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserJa det kortet har vi med. Minstejenta havnet på sykehus for noen år siden da vi var på ferie og da kom kortet til nytte. Reiseforsikring i tillegg er også viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiser
Jeg har snakket med folk som ikke engang har hørt om kortet. Så det er en ganske viktig påminnelse, tenker jeg.
![]() |
#5 |
X First Lady
Her kan du lese. http://www.norsk.dk/Norsk/Hvis-uhell...enn-i-Danmark/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserVi har hatt det alle sammen, men de har gått ut på dato. På tide å skaffe nye med andre ord!
![]() |
#7 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserGodt tips, det må vi skaffe oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserViktig påminnelse ja. Vi har de alltid med, jeg har de liggende i lommeboken min - til oss alle fire.
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserJeg mistet mitt hvert år nesten så pleier å bestille nye før ferien. Gjorde det faktisk før i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserJada, disse har vi alltid med. Vi har prøvd ut både legetjenester og sykehus i Spania, og der er de ikke interessert i det kortet i det hele tatt. De vil ikke se på det en gang. Reiseforsikringskortet derimot bør man ha klart.
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserJa, de kortene har vi alltid med. T.o.m. før i gamle dager når det var på A4 ark. Våres har gått ut nå så må se å bestille nye.
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiser"kan du risikere at utgiftene til nødvendig legehjelp ikke blir dekket, hvis du ikke samtidig har en god nok reiseforsikring."
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserSelvfølgelig har vi alltid med oss de kortene. Vi fikk brukt for det i Danmark i påsken. Det var det eneste de ville se på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserbestilt.
![]() |
#17 |
X First Lady
Ikke om å gjøre å ta den sjansen. Da minstejenta vår ble innlagt på sykehus i Hellas så måtte vi vise frem Helsetrygdekortet. Reiseforsikringen så de ikke på engang. Min mann tok deretter kortet med seg på hotellet mens jeg ble igjen. Da hun skulle skrives ut så måtte vi igjen vise kortet frem. Der sto jeg uten og de nektet å la oss forlate sykehuset. Mobilen virket ikke så jeg fikk ikke gitt beskjed til mannen. Sto lenge å diskuterte og med en syk unge på armen samt et fly som vi skulle rekke. Må innrømme at det var et h...... Heldigvis etter en stund kom tilfeldigvis legen som undersøkte henne da hun ble lagt inn og han gikk god for oss mot at vi sendte kopi på fax så snart vi ankom hotellet. Sist redigert av Michelle : 16-06-11 kl 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserVi har samme erfaring som Hillary, de fire-fem gangene vi har hatt brukt for å dra til lege med unger i utlandet er det kortet det eneste de vil se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserVi har dei liggande saman med passa, og dei er med når passa er med. Alle har gyldiger kort, sjekker jo dei også når vi sjekker om passa er gyldige.
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Dette kortet MÅ du ha med på utenlandsreiserI Spania var de så opptatt av kortet fra forsikringsselskapet at mannen min knapt slapp inn på sykehuset. Selv om han kom inn med sykebil. De maste og kjaste og da han svarte med å rulle med øynene og spy, slapp han inn.
![]() |
|
|