|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Erfaringer fra Polen-tur (Stavanger-FP, take notice)Jeg er litt forelsket i Polen. Hvem ante at det var der man kunne kombinere en Rivieraferie med strandpromenade og sydenfølelse med den billigste shoppingen, superservice, de hyggeligste menneskene, kultur, historie og spennende aktiviteter? Sopot/Gdansk anbefales varmt for en ekstrem billig luksusferie. Sist redigert av Balanse : 17-06-11 kl 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Kult at du skulle skrive om det akkurat nå, for min mor var nettopp i Gdansk og sa det var aldeles fantastisk! Byen er perfekt for feks. veganere, så jeg vil absolutt dra dit. Norge er jo et u-land når det gjelder sånt, der er Polen (og de fleste andre land) kommet milevis lenger frem. Jeg forelsket meg i bildene hennes (samme bilder som deg + tusen flere) og har utrolig lyst å dra!
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Men du, 1200,- kroner for flybilletter tur-retur for 5 personer fra Stavanger, er du seriøs?
![]() |
#5 |
Vaklende
|
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)
Så rart! Vi opplevde bare ekstrem vennlighet og hjelpsomhet. Søsteren min tok turen til Gdansk alene en dag, og et reisefølge mistet sitt eget tog for å forsikre seg om at hun fant frem til sitt. Når jeg traff folk som ikke snakket engelsk ble jeg gjerne fulgt et stykke ned i gata fordi de visste om noen som snakket engelsk i restauranten lenger nede, eller de gikk og hentet noen som snakket engelsk. I tillegg var alle velvillig innstillt til å tolke mitt egenkomponerte tegnspråk og onomatopoetikon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Signerer deg Balanse. Var i Krakow i mars og skal til Warzawa i august. Gdansk har jeg også hørt utrolig mye bra om, så dit må jeg komme meg. Ligger reisebrev fra Krakow i bloggen min.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-06-11 kl 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Vi har også oppdaget Gdansk via venner. Så det blir nok vårt neste planlagte feriemål.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Jeg har vært i Krakow, Warzawa og en kjapp tur innom Gdansk. Jeg synes det var flott alle plassene, vil gjerne tilbake engang sammen med mine kjære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Sopot er utrolig flott. Det var vel her de gamle kommunistpampene koste seg.
![]() |
#10 |
Vaklende
|
Jeg likte Gdansk veldig godt, men for tur med barn vil jeg anbefale Sopot. Der er det mye grøntområder og lekeplaser, strand og en koselig strandpromenade, mens Gdansk er mer by og trafikk. Som sagt, det var veldig enkelt å ta turen fra Sopot til Gdansk. de fleste hoteller og leiligheter ligger maks 5 min fra en jernbanestasjon, og det tar få minutter med toget. Billettpris på toget var 6 - 7 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Jeg skal lufte tanken for min bror og svigerinne, og mamma. Har lyst til å reise sammen med dem, da blir det en ordentlig veganertur med restauranter for "slike som oss" og masse shopping.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
Sikkert. Jeg følte meg forresten både rik og fattig i Polen, vi var som regel de mest shabby overalt i våre enkle ferieklær. Det er nok fremdeles en ferieby for de pengesterke polakkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise dit.
![]() |
#15 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Flyselskap?
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Kjempebra reisereportasje, Balanse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Var i Wroclaw i fjor, fløy også med Wizzair. Vår erfaring var også at det er veldig billig og masse hyggelige folk i Polen. Anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vaklende
|
Jeg aner ikke hvordan det er med regler for mat, men mistenker at du finner det på toll.no. Jeg kan ihvertfall si med sikkerhet at du får ikke med deg armbrøst gjennom sikkerhetskontrollen på Lech Walesa flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vaklende
|
![]() Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)Ja, og så var jeg inne for å bestille billetter til ny tur i høst, men alle billigbillettene til under 100 kr er utsolgt fra Stavanger. Nå er det 400 - 900 kroner hver vei. Fra Bergen og Sandefjord var de fremdeles å oppdrive. Det er mange polske her i Rogaland, i tillegg til at nesten en tredel av mine bekjente har vært eller reiser snart, så flyene fra Stavanger er nok fulle tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|