|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg skal ha meg en Samsung Galaxy S2 eller en iPhone 4 nå om en ukes tid. Jeg tror det blir iPhone4, men er fremdeles ørlite usikker. Grunnen er forsikringen. Folk advarer jo veldig mot at iPhone er så skrøpelig og at man absolutt bør ha en god forsikring. Men forsikring til iPhone er jo skrekklig dyr og dårlig hos både Telenor og Netcom, virker det som (jeg skal ha Netcom).
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg har ikke noen forsikring jeg. Burde jeg ha det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg hadde netcom sin forsikring gjennom bindingstiden. Nå har jeg sagt den opp og har ingen forsikring, dauer den så dauer den. Den har allerede overlevd mange av mine telefoner.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg har heller ikke forsikring. Men iPhone er ikke så skrøpelig som mange skal ha det til, min har gått i bakken et uendelig antall ganger, og den er like hel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Har ikke forsikring. Nå har jeg mobil dekket av jobben, så de dekker ny telefon dersom det skjer noe. Men jeg hatt min siden i høst, og den har da tålt endel. Jeg har silikondeksel og skjermbeskytter på den, da, det hjelper jo mye.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Men jeg kjøper med abonnement og blir mobilen ødelagt sitter jeg og betaler nesten 500 kroner i måneden på ingenting, det går bare ikke. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre. Kommer jo knapt til å tørre å bruke den i tilfelle den går i stykker!
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Så den er ikke så skrøpelig som alle skal ha det til altså? Inntrykket mitt er egentlig at det helst er Apple-motstanderne som knapt har tatt i en iPhone som sier dette. I hvert fall i min venne- og bekjentskapskrets.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg har ingen forsikring og opplever ikke at Iphone er spesielt skrøpelig. Det den er, er fordømrade glatt, så jeg mister den mye mer. Den har allikevel ikke gått i stykker, men har nå fått seg en rød latexkjole, for å beskytte litt. Siden jeg har den liggende og slenge i veska, så har jeg satt på et tynt plastlag på skjermen, slik at den ikke skal få riper.
![]() |
#9 |
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg fikk min av mannen, så jeg betaler ikke noe på den. Ikke han heller. Men jeg opplever den ikke som skrøplig. Jeg har ikke minstet den i gulvet, men jeg har alltid vært ganske forsiktig med mobilene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Hvis du frykter at den er så skrøpelig at du knapt tør å bruke den, så ville jeg kjøpt en annen telefon, snarere enn å bruke enda mer penger på forsikring.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?
Mobiltelefoner er jo stort sett skrøpelige saker. Iphone er litt annerledes, den tåler dårlig støt i enkelte vinkler. Det som da skjer, er at glasset knuses. Vår erfaring med ymse i-greier her i huset, er at de er ganske skrøpelige. Mister du dem i bakken, knuser de. Hvertfall hvis det er flisegulv. Men hvis du har vært smart og kjøpt deksel til dem (sånn gummi- eller plastdeksel), tåler de vesentlig mer. Jeg tror min har falt i gulvet på ymse underlag 1000 ganger minst. Og så kan det være greit å ha sånn plastbeskyttelse foran glasset, for det blir irriterende fort riper synes jeg.
![]() |
#12 |
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Riper blir det jo på alle telefoner hvis man ikke har beskyttelse der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Make it count!
Hehe, jeg har absolutt funnet flere telefoner som kan måle seg. Mange. Som telefon synes jeg nemlig ikke iPhone er spesielt imponerende. Men alt det andre den kan gjøre, utkonkurrerer glatt det faktum.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg har ingen forsikring på min. Jeg ødela riktignok min første iphone ved å miste den rett i asfalten for 2. eller 3. gang uten beskyttelse på, men både den forrige og den jeg har nå har jeg mistet i ymse gulv og underlag massevise av ganger uten problemer. Jeg har en "bumper" rundt kanten, det tar utrolig mye av for støt. Riper i skjermen har jeg aldri hatt, enda jeg ikke bruker skjermbeskyttelse; det har holdt å være forsiktig med å ha den i lommer eller vesker som det også ligger nøkler, mynter eller annet skarpt i.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Vel, siden den fremdeles er en telefon, velger jeg å omtale den som det. Og da er selvfølgelig alt det andre iberegnet.
![]() |
#16 |
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Ja hva er galt med ringefunksjonen til iPhonen? Min er perfekt, og jeg elsker den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Make it count!
Kanskje den ikke skulle hett telefon i det hele tatt. Kanskje den skulle hatt et helt annet navn. Noe automagisk.
Næh, jeg er bare ikke begeistret for lyden.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Sett i forhold til antallet på jobb som har klart å ødelegge telefonene, og en del jeg vet om ellers, så er det ingen tvil om at iPhone tåler relativt lite sammenlignet med mange andre telefoner. Å ha silikonbeskyttelse rundt hjelper _veldig_ mye, og svært mange har etter hvert det.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
På 3GS også. Jeg har en liten sprekk bak fra der ladekabelen stappes inn. Men det har aldri affektert mobilen på noe vis.
![]() |
#20 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?Jeg har brukt min i 1,5 år. Ingen forsikring. Ikke striper eller knust skjerm.'jeg har ikke hatt noe beskyttelse på den, og den har gått i gulvet mange mange ganger. Jeg prøver å tenke at jeg ikke hiver nøkler ol i samme lomme som den.
![]() |
|
|