Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone og forsikring - hvilken har dere?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 10:32   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iPhone og forsikring - hvilken har dere?

Jeg skal ha meg en Samsung Galaxy S2 eller en iPhone 4 nå om en ukes tid. Jeg tror det blir iPhone4, men er fremdeles ørlite usikker. Grunnen er forsikringen. Folk advarer jo veldig mot at iPhone er så skrøpelig og at man absolutt bør ha en god forsikring. Men forsikring til iPhone er jo skrekklig dyr og dårlig hos både Telenor og Netcom, virker det som (jeg skal ha Netcom).

Tips? Hvilken forsikring har dere, og hva koster den?

Gammel 17-06-11, 10:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone og forsikring - hvilken har dere?

Jeg har ikke noen forsikring jeg. Burde jeg ha det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:35   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde netcom sin forsikring gjennom bindingstiden. Nå har jeg sagt den opp og har ingen forsikring, dauer den så dauer den. Den har allerede overlevd mange av mine telefoner. Hvis du skal ha netcom sin forsikring, må du ha den dyreste. Den billigste dekker ikke noe av det du trenger. Jeg tror den kostet ca 70 kr mnd.

Gammel 17-06-11, 10:35   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ikke forsikring. Men iPhone er ikke så skrøpelig som mange skal ha det til, min har gått i bakken et uendelig antall ganger, og den er like hel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:35   #5
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke forsikring. Nå har jeg mobil dekket av jobben, så de dekker ny telefon dersom det skjer noe. Men jeg hatt min siden i høst, og den har da tålt endel. Jeg har silikondeksel og skjermbeskytter på den, da, det hjelper jo mye.

Gammel 17-06-11, 10:36   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg kjøper med abonnement og blir mobilen ødelagt sitter jeg og betaler nesten 500 kroner i måneden på ingenting, det går bare ikke. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre. Kommer jo knapt til å tørre å bruke den i tilfelle den går i stykker!

Gammel 17-06-11, 10:37   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så den er ikke så skrøpelig som alle skal ha det til altså? Inntrykket mitt er egentlig at det helst er Apple-motstanderne som knapt har tatt i en iPhone som sier dette. I hvert fall i min venne- og bekjentskapskrets.

Gammel 17-06-11, 10:38   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen forsikring og opplever ikke at Iphone er spesielt skrøpelig. Det den er, er fordømrade glatt, så jeg mister den mye mer. Den har allikevel ikke gått i stykker, men har nå fått seg en rød latexkjole, for å beskytte litt. Siden jeg har den liggende og slenge i veska, så har jeg satt på et tynt plastlag på skjermen, slik at den ikke skal få riper.

Er for øvrig applemotstander, men desverre har jeg ikke funnet annen telefon som kan måle seg med iphonen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:38   #9
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk min av mannen, så jeg betaler ikke noe på den. Ikke han heller. Men jeg opplever den ikke som skrøplig. Jeg har ikke minstet den i gulvet, men jeg har alltid vært ganske forsiktig med mobilene mine.

Gammel 17-06-11, 10:40   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvis du frykter at den er så skrøpelig at du knapt tør å bruke den, så ville jeg kjøpt en annen telefon, snarere enn å bruke enda mer penger på forsikring.

Min oppfatning er imidlertid at den er brillefint solid nok. Det er en telefon. Som de fleste andre. Den tåler ikke herværk, men den tåler at du bruker den.

Gammel 17-06-11, 10:40   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Så den er ikke så skrøpelig som alle skal ha det til altså? Inntrykket mitt er egentlig at det helst er Apple-motstanderne som knapt har tatt i en iPhone som sier dette. I hvert fall i min venne- og bekjentskapskrets.

Mobiltelefoner er jo stort sett skrøpelige saker. Iphone er litt annerledes, den tåler dårlig støt i enkelte vinkler. Det som da skjer, er at glasset knuses. Vår erfaring med ymse i-greier her i huset, er at de er ganske skrøpelige. Mister du dem i bakken, knuser de. Hvertfall hvis det er flisegulv. Men hvis du har vært smart og kjøpt deksel til dem (sånn gummi- eller plastdeksel), tåler de vesentlig mer. Jeg tror min har falt i gulvet på ymse underlag 1000 ganger minst. Og så kan det være greit å ha sånn plastbeskyttelse foran glasset, for det blir irriterende fort riper synes jeg.

Gammel 17-06-11, 10:42   #12
Anne C

Standard

Riper blir det jo på alle telefoner hvis man ikke har beskyttelse der.

Gammel 17-06-11, 10:43   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er for øvrig applemotstander, men desverre har jeg ikke funnet annen telefon som kan måle seg med iphonen.

Hehe, jeg har absolutt funnet flere telefoner som kan måle seg. Mange. Som telefon synes jeg nemlig ikke iPhone er spesielt imponerende. Men alt det andre den kan gjøre, utkonkurrerer glatt det faktum.

Gammel 17-06-11, 10:46   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen forsikring på min. Jeg ødela riktignok min første iphone ved å miste den rett i asfalten for 2. eller 3. gang uten beskyttelse på, men både den forrige og den jeg har nå har jeg mistet i ymse gulv og underlag massevise av ganger uten problemer. Jeg har en "bumper" rundt kanten, det tar utrolig mye av for støt. Riper i skjermen har jeg aldri hatt, enda jeg ikke bruker skjermbeskyttelse; det har holdt å være forsiktig med å ha den i lommer eller vesker som det også ligger nøkler, mynter eller annet skarpt i.

Gammel 17-06-11, 10:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hehe, jeg har absolutt funnet flere telefoner som kan måle seg. Mange. Som telefon synes jeg nemlig ikke iPhone er spesielt imponerende. Men alt det andre den kan gjøre, utkonkurrerer glatt det faktum.

Vel, siden den fremdeles er en telefon, velger jeg å omtale den som det. Og da er selvfølgelig alt det andre iberegnet.

Ringefunksjonen er det jeg bruker minst, men siden jeg ikke gidder å ha masse ulike gadgets, så må jeg ha en telefon som kan gjøre alt det andre i tillegg til å ringe. Jeg ser heller ikke hvordan ringefunksjonen dens skal være vesentlig dårligere enn andre telefoner.

Gammel 17-06-11, 10:52   #16
Anne C

Standard

Ja hva er galt med ringefunksjonen til iPhonen? Min er perfekt, og jeg elsker den.

Gammel 17-06-11, 10:56   #17
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Vel, siden den fremdeles er en telefon, velger jeg å omtale den som det. Og da er selvfølgelig alt det andre iberegnet.

Kanskje den ikke skulle hett telefon i det hele tatt. Kanskje den skulle hatt et helt annet navn. Noe automagisk. (Jada, fremdeles litt nyforelska. )

Jeg ser heller ikke hvordan ringefunksjonen dens skal være vesentlig dårligere enn andre telefoner.

Næh, jeg er bare ikke begeistret for lyden.

Gammel 17-06-11, 11:12   #18
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sett i forhold til antallet på jobb som har klart å ødelegge telefonene, og en del jeg vet om ellers, så er det ingen tvil om at iPhone tåler relativt lite sammenlignet med mange andre telefoner. Å ha silikonbeskyttelse rundt hjelper _veldig_ mye, og svært mange har etter hvert det.

Det er for så vidt også mange som har knust selve glasset, men ikke fått ødelagt skjermen - slik at telefonen fortsatt er brukbar. På iPhone 4 er det også mulig å få brist i bakdelen av telefonen. Man har jo også sett eksempler på at telefonen tåler temperatursjokk ganske dårlig - for eksempel telefon som tas ut fra varmt hus til iskald bil på vinteren - eller omvendt.

Spørsmål er jo kanskje også om tidspunktet nå er det rette for å kjøpe iPhone, eller om man vil se en oppdatering i juli? Kan jo dog ta sin tid før ny versjon kommer til Norge.

Gammel 17-06-11, 11:14   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

På iPhone 4 er det også mulig å få brist i bakdelen av telefonen.

På 3GS også. Jeg har en liten sprekk bak fra der ladekabelen stappes inn. Men det har aldri affektert mobilen på noe vis.

Gammel 17-06-11, 11:16   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt min i 1,5 år. Ingen forsikring. Ikke striper eller knust skjerm.'jeg har ikke hatt noe beskyttelse på den, og den har gått i gulvet mange mange ganger. Jeg prøver å tenke at jeg ikke hiver nøkler ol i samme lomme som den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.