|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[Bursdagskake] Lyseblå gelé?Ok, saken er denne. Storebror vil ha gelé på sjokoladekaken, slik at han og lillesøster får det beste av to verdner. Jeg har googlet og søkt og egentlig ikke funnet ut av hva jeg skal lage men jeg vet at jeg trenger lyseblå gelé. Sist redigert av Sundae : 19-06-11 kl 22:21. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Dixie Diner, du vet sikkert dette? Er sitrongelé brukbart i en barnekake? Er det skikkelig sitronsmak eller er den søtlig? Gå for blåbærsgele? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Jeg laget en gang sjokoladekakesjørøverskute på blått geléhav, og da brukte jeg den grønne Kiwi-geléen. Farget den ganske mørk blå med Cacasfarge.
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Ok. Takk for svar! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Projekt lyseblå gelé er i gang og tilfelle noen har planer om å gjøre noe lignende kan jeg fortelle at hvis man bruker sitrongelé og har i blåfarve blir resultatet først lyseGRØNT, så mellomGRØNT og så mørkeGRØNT. Men hvis man har nesten hele flasken med konditorfarve oppi, slik at det bare er noen dråper igjen på bunnen av flasken, DA får man en rar mørkeblågrønn farve. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Det er jo basic fargelære, så derfor farget jeg grønn gelé... Grønn gelé blir blå med kraftig nok blåfarge. Jeg anbefaler Cacas sine fargepastaer, for de gir mye mer farge enn sånne farger på flaske.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Blåbærgelen blir i hvert fall ganske lilla, så tror ikke det hadde hjulpet deg noe. Du kan se bilde av den oppå ostekake her. Har ikke noe bedre bilde, dessverre.
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Pingis: Ja, jeg får bruke den kunstneriske friheten til det ytterste. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Er enig med deg der. Da tror jeg farven jeg har er bedre faktisk. Blågrønt algehav er nok bedre enn lilla vann, ja. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?For å få til lysblå gele, kan du lage gele av den mest fargeløse saften til Fun Light, bruke gelatin og blå konditorfarge. |
|
|
|
#13 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Aaah, det var jo genialt, sjuggerpløm. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Jeg brukte grønn gele med masse blå konditorfarge i sist jeg laget sjørøverskipkake med "hav" rundt.
|
|
|
#16 |
|
Sv: [Bursdagskake] Lyseblå gelé?Det ble en "Dyrene i Afrika bor på en gressplen og skal drikke vann i det (lyse)blå havet som er fullt av krokodiller"-kake! Ungene elsket den! Sist redigert av Sundae : 19-06-11 kl 22:13. Årsak: Lagt til bilder av farven for spesielt intresserte... |
|
|
|
![]() |
|
|