|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Hvilken film? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Hvilken film? Istid 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Jeg husker ikke helt hvilke, men tror eldste har sett veldig mange 7-årsgrensefilmer lenge før hun fylte 7. Jeg tror Cars og Madagaskar hadde 7-årsgrense på kino, og det er jo "ufarlige" barnefilmer. Man har lov å se filmer med 7-årsgrense på kino fra man er 4 år, sammen med en voksen over 18 år.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Sønnen min har sett flere filmer med 7-årsgrense, men kun sammen med oss.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Fimer med 7-årsgrense bør absolutt ikke vises i barnehagen, nei. Jeg hadde blitt møkksur om noe slikt skjedde da min eldste gikk i barnehagen, for hun ble svært redd av filmer som ingen andre synes er skumle, og vi måtte pass godt på henne når hun så en ny film. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Min snart 6åring har sikkert sett filmer med 7årsgrense, men jeg kan ikke akkurat si at jeg husker hvilke.
![]() |
#7 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?
Enig med Teo. Storesøster her har alltid vært veldig lettskremt når det gjaldt film og vi har derfor stort sett holdt oss til å se film hjemme slik at det var lyst rom, at vi kunne snakke om det og at vi visste hva hun hadde sett. Jeg opplevde at hun kom hjem fra barnehagen og var skremt av ting som vi ikke en gang hadde fått beskjed om at hun hadde sett og det frustrerte meg veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Det har jeg faktisk ikke oversikt over, det er mange. Både her hjemme og på kino. Han gir aldri noe uttrykk for at det er skummelt. I Bhg bør de sef ikke vise slike filmer. Akkurat som jeg ikke viser filmer med 16 års grense til 8. klassingene mine på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Poden vår så en god del filmer med 7-årsgrense mens han gikk i barnehagen, men jeg husker hverken hvilke det var eller hvor gammel han var. Han syntes noen ganger at filmer med mye støy og "action" var skumle (jeg husker at han ble litt skremt av en sekvens i "Over hekken"), men det gikk generelt greit.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Ungene her hatt fått sett noen 7årsfilmer men jeg kommer ikke helt på hvilke.
![]() |
#11 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Hvilken film?Mange filmer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Storebror fikk forresten se To på rømmen på søndag og det hadde definitivt ikke gått greit å se den i bhg eller på kino. Storebror må nemlig ha muligheten til å stikke ut i gangen når det blir for skummelt. Han synes filmen var knall altså, og vi forklarte alle de skumle tingene som skjedde, det hadde bare ikke gått i bgh eller på kino.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Knerten er 3,5 år og skal ikke se filmer med 7-årsgrense i barnehagen. Jeg hadde blitt ganske harm hvis de hadde gjort det for han blir fryktelig redd av slikt.
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Det var en veldig zen-aktig reaksjon fra deg, må jeg si.
![]() |
#15 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Mitt barn har sett mange filmer med 7-årsgrense, men aldri i bhg. Jeg lar heller aldri barn på besøk se 7-årsgrense hvis de velger å se film i stedet for barne-tv.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er bare moderat fornøyd med autokorreksjon på iPhone, men som den dyslektikern jeg er så trenger jeg den til all den andre feilstavinga mi som dere ikke ser.
![]() |
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilke 7-årsgrensefilmer har ditt barnehagebarn fått se?Hva de ser sammen med oss er en ting men jeg synes ikke at det er greit at barnehagen viser annet enn tegnefilmer i barnehagen - om de absolutt må se film der. Vet at det har blitt mer og mer vanlig.
![]() |
|
|