Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan lager dere smørkrem med farge?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 08:55   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager dere smørkrem med farge?

Når det kommer til baking er jeg litt treg, så frem med teskjea!

Har dere en oppskrift på "standard" smørekrem dere tilsetter forskjellig farge?

Og er det disse fargene fra Cascas som gjelder?

Gammel 19-06-11, 08:57   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lager dere smørkrem med farge?

Disse:
http://www.cacas.no/ProduktKategori/96

Jeg lager bare smørkrem av melis, smør, vann og litt farge. Og hvis jeg føler for å være litt vill og gal slenger jeg oppi litt vaniljesukker eller kaffe for mer smak.

Gammel 19-06-11, 08:58   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du oppskrift, altså hvor mye melis, vann og smør? :viser til teskjea:

Gammel 19-06-11, 09:01   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde du spurte om hvordan man lager SKOKREM med farge og lurte veldig hva skokrem hadde med baking og gjøre (Skremmern tar figurkaker til nye høyder, kanskje?) - Vel. uten å være storbaker, så kan jeg fortelle at jeg mener å ha hørt at det er fargepasta og ikke fargepulver som er det store. Ellers: Smørkrem som skal brukes til dekorasjon holder seg best om du bruker delfiafett i stedet for smør (den er stivere)

Søkte på "smørkrem" på cacas sine sider og kom frem hit:
http://www.cacas.no/Finn/Alle/
Tre oppskrifter her

Gammel 19-06-11, 09:01   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har søkt opp Nennes oppskrift her inne, den er genial og fullstendig idiotsikker.

Sitat:

Hvit smørkrem lager du av

50 gram smør
50 gram Flott matfett
300 gram melis
1 1/2 ts vaniljesukker
2-3 ss melk

Jeg synes det blir best resultat hvis matfettet og smøret er helt flytende før jeg blander i resten.

Oppskriften over er en enkel porsjon, du vil ofte trenge halvannen eller to porsjoner for å dekke en vanlig kake laget i 24-26 cm springform eller i en figurform.

Med ytterligere teskje: Smelt smør og fett på svak varme. Ha i kjøkkenmaskin og ha i melisen. Rør kraftig til den er kremet og jevn, ha i et melka og vaniljesukker (eller enellerannen essens, f.eks romessens).

Gammel 19-06-11, 09:01   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt grunnoppskriften fra Cacas.

Gammel 19-06-11, 09:02   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å bruke oppskriften til Magnolia vanilla cupcakes fra Det søte liv. Og jeg tror fargene jeg har er fra Wilton, eller noe.

Gammel 19-06-11, 09:06   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Thank you! Teskjeer er fine greier!

Gammel 19-06-11, 10:05   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

fins det noe å sprøyte ut som kakepynt som ikke smaker så vondt som smørkrem? Ingen av ungene i snupsens bursdag likte kaka, fordi de ikke likte smørkremen.

Gammel 19-06-11, 10:07   #10
Albertine
Passiv

Standard

Smørkremen fra Magnolia Cupcakes bruker å være en vinner, for våre små gjester gnager av glasuren og lar muffinsene være igjen...

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 10:09   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Diva, her.

Smørkremen fra Magnolia Cupcakes bruker å være en vinner, for våre små gjester gnager av glasuren og lar muffinsene være igjen...

Samme her. Jeg kunne tenkt meg å gjøre det selv, jeg.

Gammel 19-06-11, 10:13   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Diva, her.

det er da ikke noe spesielt med den? det er omtrent akkurat sånn jeg lager smørkrem, og ungene hater den. det var kanskje 3-4 av de 25 barna som spiste den, resten lot være å spise hele kaka, eller spiste bare selve kaka, ikke glasuren

Gammel 19-06-11, 10:14   #13
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Inspirert av denne tråden, har jeg nå laget muffins med smørkrem. To små som tripper og venter på at vi skal spise dem.

Gammel 19-06-11, 10:27   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

fins det noe å sprøyte ut som kakepynt som ikke smaker så vondt som smørkrem? Ingen av ungene i snupsens bursdag likte kaka, fordi de ikke likte smørkremen.

Gulrotkakeglasur er et bra alternativ. Lemon cream cheese frosting også, men du må være litt mer hard på melisen for å få den sprøytbar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.