|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Røros-smør og Kviteseid-smørEr det meg som har vært uheldig, eller smaker disse typene ikke så godt?
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørJeg synes Kviteseidsmøret er fantastisk! *savne*
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørKvitseidsmøret er kjempegodt. Mer salt enn vanlig smør.
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørKviteseidsmør er kjempegodt. Du må ha vært særs uheldig med smaksprøven din, tenker jeg.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørJeg synes Kvitseidsmøret smaker godt, men holder en knapp på Tine sitt smør. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørJeg tror du har vært uheldig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smør"Ikke så godt" kan sikkert diskuteres. Jeg synes som deg at kvitseidsmøret smaker "rart", men det skal visst være slik og er utroooolig godt og verdt prisen, alt i følge min mann. Jeg synes Tine sitt helt vanlige smør er mye bedre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørKan bare uttale meg om kvitseidsmøret. til steking synes jeg det er bedre, men nå liker jeg ikke smør på maten, så jeg synes alt smør smaker ekkelt da!
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørRøros-smøret er syrligere enn vanlig smør. "Ikke godt" er en smakssak. Jeg elsker det.
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørVi brukte en av de (husker ikke hvilken type) da vi bakte nutty cheese muffins, husker jeg. Syntes det smakte så vondt av baksten, at hele porsjonen gikk i søpla til slutt.
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørRørossmøret er det beste; det kan jeg skjære i skiver og spise som det er. Kviteseidsmøret er betraktelig syrligere, og har mykere konsistens.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smør
Selv om jeg elsker begge typene smør, så er jeg ikke sikker på at jeg ville brukt dem i bakst. De er ganske smakssterke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røros-smør og Kviteseid-smørRøros-smør har jeg aldri smakt, men jeg syns kviteseid-smør er godt på brød og vi pleier ofte å ha det i jula. Har aldri hatt noen dårlig smak, men svigerfar nekter å spise det for han har sett produksjonen - uten å si noe mer om det, heldigvis.
|
![]() |
|
|