Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Røros-smør og Kviteseid-smør

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 17:51   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Røros-smør og Kviteseid-smør

Er det meg som har vært uheldig, eller smaker disse typene ikke så godt?
Tine sitt er jo mye bedre. Rørossmøret idag smaker fisk (utløpsdato juni-11), og Kviteseidsmøret smakte harskt. Det har kun vært i kjøleskap.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 17:52   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røros-smør og Kviteseid-smør

Jeg synes Kviteseidsmøret er fantastisk! *savne*

Gammel 20-06-11, 19:12   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kvitseidsmøret er kjempegodt. Mer salt enn vanlig smør.

Gammel 20-06-11, 19:22   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Kviteseidsmør er kjempegodt. Du må ha vært særs uheldig med smaksprøven din, tenker jeg.

Gammel 20-06-11, 19:59   #5
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg synes Kvitseidsmøret smaker godt, men holder en knapp på Tine sitt smør.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 20:03   #6
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg tror du har vært uheldig.
Men både Kvitseid og Røros smaker mer av salt enn Tine.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 20:04   #7
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Ikke så godt" kan sikkert diskuteres. Jeg synes som deg at kvitseidsmøret smaker "rart", men det skal visst være slik og er utroooolig godt og verdt prisen, alt i følge min mann. Jeg synes Tine sitt helt vanlige smør er mye bedre.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 20:24   #8
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan bare uttale meg om kvitseidsmøret. til steking synes jeg det er bedre, men nå liker jeg ikke smør på maten, så jeg synes alt smør smaker ekkelt da! Alt til sitt bruk. Kvitseidsmøret er som nevnt saltere enn vanlig meierismør.

Gammel 20-06-11, 20:27   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røros-smøret er syrligere enn vanlig smør. "Ikke godt" er en smakssak. Jeg elsker det.

Gammel 20-06-11, 20:29   #10
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som røros smøret er noe å bruke på fisk hvis det er litt syrlig..

Gammel 20-06-11, 20:52   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte en av de (husker ikke hvilken type) da vi bakte nutty cheese muffins, husker jeg. Syntes det smakte så vondt av baksten, at hele porsjonen gikk i søpla til slutt.

Gammel 20-06-11, 21:09   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Rørossmøret er det beste; det kan jeg skjære i skiver og spise som det er. Kviteseidsmøret er betraktelig syrligere, og har mykere konsistens.

Gammel 20-06-11, 21:21   #13
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker begge. Aldri opplevd usmak.

Gammel 20-06-11, 21:35   #14
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi brukte en av de (husker ikke hvilken type) da vi bakte nutty cheese muffins, husker jeg. Syntes det smakte så vondt av baksten, at hele porsjonen gikk i søpla til slutt.

Selv om jeg elsker begge typene smør, så er jeg ikke sikker på at jeg ville brukt dem i bakst. De er ganske smakssterke.
Jeg bruker dem i mat og som smør på brød de gangene vi skal ha smør på brødet.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 21:56   #15
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Røros-smør har jeg aldri smakt, men jeg syns kviteseid-smør er godt på brød og vi pleier ofte å ha det i jula. Har aldri hatt noen dårlig smak, men svigerfar nekter å spise det for han har sett produksjonen - uten å si noe mer om det, heldigvis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.