|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
BursdagskonkurransenQuoter fra en annen tråd istedetfor å kuppe den siden spørsmålet var om noe helt annet der. Vil høre deres tanker om dette temaet..
Du tar opp en ting som virkelig irriterer meg til tider.. at det virker som endel foreldre legger lista så høyt og presset sånn opp at slettes ikkje alle har mulighet til å følge. Og trenger egentlig ungene at ting er målt så veldig opp i en viss sum for at de skal bli glad for det de får? Er det kun "dyre gaver" som blir verdsatt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BursdagskonkurransenVi har kun hatt bursdager hjemme, aldri lekeland eller noe sånt. Min datter har vært i mange bursdager de siste årene, 99% av dem har vært hjemme hos venner.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: BursdagskonkurransenI Guttungen sin klasse er det følgende "bursdagsregler" som gjelder:
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: BursdagskonkurransenHer ber man logiske grupper som milla sier, det er enten alle i det aktuelle årskullet, alle jentene eller alle guttene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: BursdagskonkurransenJeg har, i løpet av femten år med barn, aldri hatt bursdag noe annet sted enn hjemme eller ute i naturen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: BursdagskonkurransenJa, og vi har nok de kjipeste godteposene. Maks 15 kroner, helst mindre om jeg kan. Og ikke bruke posene fra godterihylla. De er gedigne. Jeg betaler heller noen kroner for noen små poser som ser stappfulle ut med lite. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: BursdagskonkurransenJeg synes det er et større problem (for meg) med de som legger lista høyt med bruk av tid og stort nettverk enn med bruk av penger. Enorme kunstverk av noen kaker, gjennomtenkte opplegg som har tatt ukesvis å planlegge og bekjente som figurerer som klovn og tryllekunstner. Noe sånt kan jeg ikke stille opp mot. Og det tenker jeg er mitt problem, ikke alle andres. Noen har tid, noen har nettverk, noen har penger. Og noen har alt på en gang. Det er på ingen som helst måte gitt at det er de dyreste bursdagene som er de kuleste sett fra barneperspektiv. De voksne må ta ansvar for å legge lista et sted de kan leve med. Her som overalt ellers.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: BursdagskonkurransenEtter å ha avholdt bursdager både ute og hjemme de siste 7 årene, har jeg litt erfaring fra både barnehage og skole. Begge min er født i samme måned, og den måneden er også ekstremt hektisk i utgangspunktet.
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: BursdagskonkurransenMå bare få poengtere at det var ikkje det at NOEN velger å leie lokale, dra på lekeland eller lignende som overraska meg altså, men det at noen mener at vi MÅ gjøre dette for å følge "dagens standard" sånn at ungene våre ikkje skal bli utenfor. Et sånt uskrevet KRAV foreldre imellom vil eg ikkje være med på ihvertfall... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: BursdagskonkurransenNei. Men i år har virkelig ale vært på lekeland i podens klasse. Jeg har tenkt tanken at det kan jo være at det er noen som synes det er et ganske stort økonomisk løft. Jeg håper ikke folk føler de må for å si det sånn. Jeg synes jo som Billa at det ultimate er en godt planlagt hjemmebursdag, og at jeg kjøper en kjip avledning når jeg leier lekeland.
|
|
|
#11 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BursdagskonkurransenJeg har egentlig bare gode og fine
|
|
|
#12 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BursdagskonkurransenHer vi bor ber man de man vil, enten det er alle jentene/guttene, hele trinnet eller en miks fra begge klassene. Nabounger og andre venner kommer i tillegg.
|
|
|
#13 |
|
~~~~~~~
|
Sv: BursdagskonkurransenFast takst gave: 100,-
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 20-06-11 kl 23:48. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: BursdagskonkurransenJeg synes det er feil om det blir slik at noen føler de MÅ den ene eller andre i i barnebursdager.
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: BursdagskonkurransenJeg ser at det kan gå litt inflasjon i fancy bursdagsfeiringer. Men det er flere grunner til det. Her vi bor har de fleste liten plass hjemme, og det skal inviteres veldig få hvis det ikke skal bli fullt.
|
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: BursdagskonkurransenVi har bare hatt hjemmebursdager med hele klassen, de aller fleste har det her. Men de har blitt invitert på lekeland et par ganger, bowling et par ganger, gårdsbursdag og akebursdag. Jeg har ikke lagt merke til noe "bursdagsinflasjon". |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: BursdagskonkurransenDa eldstejenta var mindre hadde vi typisk hele-klassen eller alle-jentene-bursdag. Med yngstejenta har vi invitert de vennene hun selv ville be, det var de hun holdt seg mest i lag med på fritiden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: BursdagskonkurransenJeg er velsignet med ei jente født midt i fellesferien, noe som har resultert i svært små selskap, med alt fra 2 til 4 gjester, og gjestene inviteres på grunnlag av hvem som faktisk er hjemme
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: BursdagskonkurransenJeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. I løpet av første skoleår har Hiawata vært i en lekelandbursdag, en kinobursdag, en akebursdag i parken, og resten hjemmebursdager, eller fellesbursdag på det lokale velhuset. Ingenting veldig fancy hos noen. Noen har hatt godeposer, andre ikke. Mengdene i dem har vært ganske små.
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: BursdagskonkurransenNei, klart ting koster. Men stort sett blir det vel fort dyrt om en er nødt til å ha mange flere gjester enn en har plass til hjemme. Men godt å høre at det virker som denne mammaen mannen snakka om har sannsynligvis tatt dette presset litt for langt. Vi har ikkje begynt med barneselskap ennå siden vår eldste er bare 3. Når begynte dere forresten? |
|
|
|
![]() |
|
|