|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Vaksine ved reise til TyrkiaDet er under 2 uker til avreise og i dag fikk jeg nyss om at vi kanskje burde vaksinere oss,speielt ungene burde vaksineres mot hepatitt A. Det er sikkert sløvt av meg og ikke ha tenkt på dette, men nå er jeg i villrede på om jeg skal gjøre det eller ikke. Det haster jo litt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaDet er anbefalt, ja. Vi vaksinerte ungen før en type "Sydentur," med kombien av hep A og hep B siden vi først var i gang. Ingen bivirkninger (om man ikke medregner at hun nok aldri mer lar seg sjarmere av den hyggelige fastlegen som stakk henne).
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVi vaksinerte oss ikke når vi reiste til Tyrkia.
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaJøss, det har ikke slått meg. Vi skal til Tyrkia i høst. Men det er jo ikke langt fra Hellas, der vi skal i sommer og ofte er. Vi har bare vaksinert oss ved reise til Asia. Men der har ikke ungene vært, så de er ikke vaksinert. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaJeg spurte helsesøster, men hun sa det ikke var nødvendig.
|
|
|
#6 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVi skal til Bulgaria og har valgt Hep A+B.
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVi har valgt å ikke gjøre det. Skal bo i privat leilighet, og lage det meste av mat etc selv. Og ellers kommer vi til å være veldig nøye med håndhygiene. Vi reiser også om under to uker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVi har ikke tatt noen vaksiner når vi har reist til Tyrkia.
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Hvor: Oslo
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaJeg har hatt med barn fra de var 6 mnd. til Tyrkia (den eldste er nå over 20 år) har aldri vaksinert de eller meg hverken ved reiser til Tyrkia, Hellas eller Spania.. Har vært i Tyrkia siden vi har sommerhus der de siste 20 årene uten noe vaksine. Har faktisk aldri tenkt på noe vaksine til sydenland!
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVanlig badeferie til Tyrkia? Nei, det tenkte ikke vi på. Vi var i Side i høstferien og vi hadde det fint, vi.
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Vaksine ved reise til TyrkiaVi har vært i Tyrkia to ganger, og har ikke vaksinert oss. |
|
![]() |
|
|