Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vaksine ved reise til Tyrkia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 22:45   #1
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vaksine ved reise til Tyrkia

Det er under 2 uker til avreise og i dag fikk jeg nyss om at vi kanskje burde vaksinere oss,speielt ungene burde vaksineres mot hepatitt A. Det er sikkert sløvt av meg og ikke ha tenkt på dette, men nå er jeg i villrede på om jeg skal gjøre det eller ikke. Det haster jo litt.

Dere som har vært i Tyrkia, har dere vaksinert dere? Ungene? Fikk man noen bivirkninger av vaksinen? Og hvorlangt i forveien børman vaksinere seg skal det være noen vits?

Vi har fått time til dette 2 dager før vi drar, men jeg har ikke bestemt meg for dette enda...

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:50   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaksine ved reise til Tyrkia

Det er anbefalt, ja. Vi vaksinerte ungen før en type "Sydentur," med kombien av hep A og hep B siden vi først var i gang. Ingen bivirkninger (om man ikke medregner at hun nok aldri mer lar seg sjarmere av den hyggelige fastlegen som stakk henne).

Gammel 20-06-11, 22:52   #3
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi vaksinerte oss ikke når vi reiste til Tyrkia.

Rett å slett fordi jeg ikke tenkte på at det skulle være behov for å vaksinere seg for å reise der.

Gammel 20-06-11, 22:53   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, det har ikke slått meg. Vi skal til Tyrkia i høst. Men det er jo ikke langt fra Hellas, der vi skal i sommer og ofte er. Vi har bare vaksinert oss ved reise til Asia. Men der har ikke ungene vært, så de er ikke vaksinert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:03   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg spurte helsesøster, men hun sa det ikke var nødvendig.
Kommer kanskje litt an på hvilken type tur man skal ta?
Vi var på et all inclusive-resort, og holdt oss for det meste der.

Gammel 20-06-11, 23:04   #6
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal til Bulgaria og har valgt Hep A+B.
Minstejenta fikk store bivirkninger av dose 2 (av 3): Merket ikke noe etter første dose eller på de andre barna. Hun var trøtt, uvel og kastet opp.

Jeg ville snakket med smittevernkontoret. De har prosedyrer på dette.

Gammel 20-06-11, 23:06   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har valgt å ikke gjøre det. Skal bo i privat leilighet, og lage det meste av mat etc selv. Og ellers kommer vi til å være veldig nøye med håndhygiene. Vi reiser også om under to uker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:12   #8
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Vi har ikke tatt noen vaksiner når vi har reist til Tyrkia.
Men det er mer av uviten om at man burde evnt tenke på det.

Gammel 20-06-11, 23:37   #9
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt med barn fra de var 6 mnd. til Tyrkia (den eldste er nå over 20 år) har aldri vaksinert de eller meg hverken ved reiser til Tyrkia, Hellas eller Spania.. Har vært i Tyrkia siden vi har sommerhus der de siste 20 årene uten noe vaksine. Har faktisk aldri tenkt på noe vaksine til sydenland!

Gammel 21-06-11, 00:34   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vanlig badeferie til Tyrkia? Nei, det tenkte ikke vi på. Vi var i Side i høstferien og vi hadde det fint, vi.

Venninnen min m.fam. skulle til Egypt men det ble jo avlyst da det brøt ut konflikt i vinterferietiden, men vet at de tok noen vaksiner i forkant. Mulig det er mer opplyst eller pålagt for reise til Egypt da..

Gammel 21-06-11, 08:29   #11
Left
Passiv

Standard

Vi har vært i Tyrkia to ganger, og har ikke vaksinert oss.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.