|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lider av tastleksi
|
![]() Voksing av leggerJeg er litt ny på dette med voksing av legger, lat som jeg er gjorde jeg det i fjor på denne tiden, og så gjorde jeg det igjen på fredag. Husker ikke hvordan det artet seg i fjor. Men jeg lurer på om det skal klø så infernalsk nå? Det klødde jo litt samme kvelden, men i dag har det vært ganske ille og jeg lurer på om det finnes noen magiske ting man kan gjøre for å få en slutt på det? Hjelper fint lite med sommerklare legger som er klødd til blods, da må de jo gjemmes vekk uansett.
![]() |
#2 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerHvilket produkt brukte du? Var det sånne oljeservietter til å smøre med etterpå?
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Voksing av leggerGjorde det hos hudpleieren min, men jeg vet ikke hva hun gjorde jeg. Hun smørte noe på etterpå tror jeg, sannelig om jeg husker.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Voksing av leggerDette er ett ukjent problem skal jeg være helt ærlig. Det kan klø pittelitt på vei hjem fra salongen, men jeg har aldri klødd meg til blods. Er du veldig tørr i huden? Du blir smurt inn med en olje etter voksen, denne fjerner overskuddet av voksen. Prøv å vaske leggene med mildt såpevann og smør deg inn med en mild hudkrem.
![]() |
#5 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerJeg pleier ikke å klø etter voksing. Kan du ha reagert på produktene som ble brukt?
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Voksing av leggerDet kan hende leggene er utsultet på fuktighet altså, men jeg spurte jo og hun sa det kunne klø litt med en gang. Men jeg smører og smører så får vi se, for det er ikke noe utslett eller andre ting så vidt jeg kan se.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerPrøv peeling. Jevnlig. Og masse fukt.
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerJeg klør også veldig etter voksing og får hovne områder som ser ut som store myggstikk. Jeg har prøvd forskjellige typer voks uten hell og hudpleieren har aldri sett sånn før. Men Jeg smører på masse fuktighetskrem og dagen etter er det bra igjen.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerJeg klør helt infernalsk av å røske hår ut med rota uansett måte. Jeg vokser ikke, men epilerer. Noen dager har jeg klødd så mye at jeg nesten har begynt å gråte. :skrape:
![]() |
#10 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av leggerEtter voksing, smører dere noe på for å unngå inngrodde hår? Bruker epilator selv og sliter med inngrodde hår selv om jeg bruker sånne hansker med lett skrubbende effekt hver dag.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Voksing av legger
Jeg var og vokset i går. Nå har jeg hatt endel inngrodde hår, og denne gangen var det ikke veldig mye bedre. Så jeg forklarte at jeg peelet noen ganger pr uke og brukte skrubbhanske hver dag. Dette gjorde visst alt mye verre, for huden går inn i en type "forsvar" og overproduserer hudlag. Jeg ble anbefalt å peele skikkelig en gang pr uke og droppe hanskene. *så nå skal jeg altså prøve det*
![]() |
#12 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voksing av legger
Aha, å jeg som trodde jeg var flink som skrubba hver dag.
![]() |
|
|