|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Godt på grillenJa, hva anbefaler du av spesialiteter på grillen? Selv om det er st.hans idag, kan vi vel grille andre ting en bare de "trauste pølsene" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: Godt på grillenLaks i folie, sammen med de grønnsakene du liker, salt, pepper, smør og noen dråper sitronsaft - evt en skive sitron. Dette er kjempegodt syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godt på grillenVi har fast grillspyd på St.Hans, men jeg synes kjøtt og grønnsaker har ulikt grillbehov, så jeg pleier ha bare kjøtt på spydene, og grønnsakene har jeg i en pakke av alu.folie som grilles ved siden av. Årest utgave er svinekotelett i biter (for vi hadde koteletter i går) kyllingfilet og ytrefilet av storfel i biter på spydene, og løk, sopp, paprika, sukkererter og brokkoli i alu.folie. (Siden jeg selv er mer glad i kald salat skal jeg lage til litt av det i tillegg.) Siden vi skal på borettslagets fellesarrangement er min ordinære løsning med ris til slik mat litt tungsvindt, så det blir baguetter i stedet. Det er jeg egentlig vant til fra St. Hans fordi mine foreldre pleier dra til et sted det tar en halvtimes tid å kjøre til, da er det heller ikke hensiktsmessig å ta med kokt ris...
![]() |
|
|