Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Marbella og melkeallergi

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 21:43   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Marbella og melkeallergi

Vi skal 2 uker til Marbella i August. Min datter har melke- og soyaallergi.
Er det noen som vet om man får tak i bla:

- melkefrie pølser
- ris- eller havremelk
- melke- og soyafritt smør

Litt greit å vite om man må ta med seg disse tingene, eller om det er mulig å få kjøpt.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:14   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marbella og melkeallergi

Vi er like utenfor Marbella nå, men nå har ikke jeg allergi barn, så jeg legger ikke så nøye merke til sånne ting på butikken. Men det er store og flotte matbutikker her og billig mat og godt utvalg. Det jeg har spesielt lagt merke til her er at det er mat uten gluten overalt. Så de er tydeligvis opptatt av allergimat. Jeg skjønner ikke innholdsfortegnelsene siden mye står på spansk og det kan jeg ikke, men det gluten greiene er merket tydelig på fremsiden av ting. Mange er dessverre veldig dårlig i engelsk her også, så ikke like lett å spørre om ting bestandig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 00:02   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har inntrykk av glutenfri mat er fryktelig mye enklere å oppspore enn melkefri/soyafri mat, desverre.

Er det andre som har erfaring fra Spania med allergibarn?

Gammel 24-06-11, 00:08   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi var der i vinter med vårt barn som ikke skal ha melk eller soya. Vi fant melk hun kunne drikke, samt smør hun kunne spise. Navn husker jeg ikke. Ellers så lagde vi mye mat selv, slik at vi fikk maten så ren som mulig.

Gammel 24-06-11, 19:00   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Okei, så da finnes det melk og smør altså.
Vi lager mye mat selv, men er avhengig av smør og melk.
Melkefrie pølser er en bonus, da det er lettvindt i varmen.

Gammel 24-06-11, 20:29   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

De har ihvertfall et utrolig godt utvalg i laktosefri melk, men det hjelper jo ikke deg Jeg ville dratt til det store supermarkedet på kjøpesenteret La Canada, der vil jeg tro du finner det meste. Vi skal dessverre ikke ned igjen selv heller før august, ellers skulle jeg sjekket for deg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:04   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

De har ihvertfall et utrolig godt utvalg i laktosefri melk, men det hjelper jo ikke deg Jeg ville dratt til det store supermarkedet på kjøpesenteret La Canada, der vil jeg tro du finner det meste. Vi skal dessverre ikke ned igjen selv heller før august, ellers skulle jeg sjekket for deg.

Takk, da vet jeg i det minste hvor jeg kan sjekke.
Men mulig jeg drar meg meg dette i kofferten sånn i tilfelle.

Gammel 24-06-11, 21:06   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om de matvarene du spør spesifikt om, men i 2006 var allergimerkningen på mat i Spania langt bedre enn her hjemme! Mye var merket med "uten melk" (sin lac) med store bokstaver, så det var lett å plukke.

Gammel 25-06-11, 11:57   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bare vær obs på at "sin lac" nok er laktosefritt, ikke nødvendigvis melkefritt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.