Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mødre krangler om Lano-ungen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-11, 22:24   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mødre krangler om Lano-ungen

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110...-om-lano-ungen

Jeg blir direkte kvalm av noen av innleggene der, helt utrolig hvor ufine man kan være bare man er anonym.

Er det virkelig sånn at når man er anonym så trenger man ikke stå til ansvar for ytringene sine?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:27   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mødre krangler om Lano-ungen

Jeg blir uvel av noen av kommentarene. Snakk om å være ufine og idiotiske.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:34   #3
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Snakker om å sjule seg bak anonymitet. Det verste er at mange av den helt sikkert ikke hadde hatt noe imot å stå frem med fult navn heller. Enkelte eier ikke skrupler og er så trangsynte at det er skummelt. Dette er første gangen på 60 år at et funksjonshemmet barn vinner så greier de ikke å unne dem seieren. Trist.

Gammel 25-06-11, 22:40   #4
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Kjenner i grunn at jeg får lyst til å gi enkelte en god omgang med juling *gaah*.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:46   #5
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Snakker om å sjule seg bak anonymitet. Det verste er at mange av den helt sikkert ikke hadde hatt noe imot å stå frem med fult navn heller. Enkelte eier ikke skrupler og er så trangsynte at det er skummelt. Dette er første gangen på 60 år at et funksjonshemmet barn vinner så greier de ikke å unne dem seieren. Trist.

Jeg tror heller det er litt at de skriver det for å skape diskusjon jeg da. Selvfølgelig er det noen som mener det de skriver, men på steder man kan være anonym er det nok mange nett troll.

Det at de er en skjønnhetskonkurranse er jeg uenig i. Som så mange andre konkurranser som handler om å sanke stemmer på nett er det om og gjøre å ha mange kontakter på facebook.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:48   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som mamma til en multifunksjonshemmet gutt, fikk jeg bare vondt, langt inn i sjela av å lese dette.

Men - på den andre siden. Bildet av den funksjonshemmede gutten som vant, var rett og slett ikke et godt bilde. Jeg har sett mange fler bilder av ham, som har vært mye finere.

Og med dette, mener jeg, at konkurranser som Lano-ungen, med fler, som går ut på å sanke flest mulig stemmer, ved å plage flest mulig venner, på FB, blir hakkande galt. Bildet kan være så dårlig teknisk som bare rakker'n, bare det samler flest stemmer.

Jeg savner den tiden en jury valgte ut vinnerbilder, ut fra kriterier om hvor gode bildene var, reint teknisk.

Men... da igjen, ville nok neppe denne gutten ha vunnet - all den tid han ikke er den "typiske" blåøyde, skumbadende, smilende gladungen. Jeg er redd juryer vil falle for en blåøyd klisje av et Lanobadende barn - om det er et teknisk godt bilde.

Søren så vanskelig.

Uansett - tilbake til essensen - slike kommentarer som blir vist til i artikkelen - det gjør bare vondt.

Gammel 25-06-11, 22:49   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg blir uvel av noen av kommentarene. Snakk om å være ufine og idiotiske.

Det var det jeg også ble.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:52   #8
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer meg ikke inn og får lest diskusjonene, men sitatene var nok til at jeg tenker at det er like greit.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:53   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Nei fy, nå ble jeg småkvalm her jeg sitter.
Noen av disse kommentarene var helt skrekkelige. At man kan være så ufine bare fordi man ikke trenger stå for det man ytrer er helt hårreisende.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 22:55   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får lyst til å si at jeg virkelig ikke håper at folk som er så tilbakestående er i ferd med å få barn. Men det er kanskje ikke helt PK å si.

Forumlivet mitt startet på BIM. Jeg er glad jeg kom meg videre.

Gammel 25-06-11, 22:59   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ble ikke bare kvalm. Jeg blir rykende forbanna! Dette er kvinner som har/venter barn, og så har de en slik holdning. Håper inderlig at avkommet deres får mer vett i hodet. Koker av slike mennesker #¤¤%&%¤#

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 23:00   #12
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg får lyst til å si at jeg virkelig ikke håper at folk som er så tilbakestående er i ferd med å få barn. Men det er kanskje ikke helt PK å si.

PK er for pyser.

Gammel 25-06-11, 23:14   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

æsjj.. blir ordentlig kvalm av å lese..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 23:19   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at Lilleborg fremdeles arrangerer den konkurransen i den formen, de burde hatt vett til å gå tilbake til gammel form eller kutte ut hele greia.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 23:21   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ikke at Lilleborg fremdeles arrangerer den konkurransen i den formen, de burde hatt vett til å gå tilbake til gammel form eller kutte ut hele greia.

Helst det siste. Det er 2011, for crying out loud. Det er noe middelaldersk over hele opplegget.

Gammel 25-06-11, 23:30   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Syns sånne konkurranser er teite - både utseendekonkurranser for barn og konkurranser som går ut på å spamme folk eller inviterer til teknisk juks. Men det har vel ikke noe med funksjonshemming å gjøre, syns jeg, det blir jo helt det samme for ethvert barn som ikke har " det gyldne snitt" for skjønnhet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:17   #17
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Disse konkurransene funker ihvertfall ikkje på den måten de er lagt opp nå. Syns det var flott at denne gutten som kanskje ikkje var helt "A4" slik en gjerne har blitt forestillt at det skal være. Eg kunne funnet på å stemt bare fordi å poengtere at det er greit å være annerledes! Men dette opplegget her bare fungerer ikkje. For det første er det jo litt snodig hele greia siden en liksom konkurrerer om hvem som har den fineste ungen. Eg syns sjøl mine unger er utrolig nydelige <3 men eg har ingen behov for at hele verden må være enig med meg. Helt ok at andre mammaer synes at DERES barn er de vakreste Og så er det jo det at det er så vanvittig lett å jukse her. De som ikkje har fast ip, kan f.eks resete routeren flere ganger hver dag for å kunne stemme fra flere iper.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.