Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydlige strøk og bassengliv med ettåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 15:38   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sydlige strøk og bassengliv med ettåring

Jeg sikler ekstremt på å gjøre om årets uke på primitiv hytte med ettåring som ikke slapper av et sekund og står opp fem hver dag til uke i varmere strøk med frokost servert. Jeg sier til meg selv at det bare er pes med en på 14 måneder i sydlige strøk, men er det egentlig det? Hun vil nok på det tidspunktet øve svært på å gå, krabbe i rasende fart, sove noen timer hver dag. Hun liker mennesker, frukt, is og vann.

Blir det mer pes enn hygge? Noen med erfaring? Vi bør ikke bruke de pengene, men vi HAR dem. Vi skulle bare ikke ha dyr ferie i år, men jeg føler at hele familien kan ha godt av en varm og god uke før vi gyver løs på skolestart, barnehage, sykdom og jobb.

Vi ser for oss et større anlegg, og mest holde oss der. Utpreget restaurantliv på kveldstid er ikke aktuelt.

Hvor er det forresten fint i overgangen juli/august?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 15:51   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåring

Vi var i sydligere strøk da mini var 3 mnd., 11 mnd. og 14 mnd. 11 og 14 mnd. var veldig travelt men samtidig sov han mye slik at det var rom for avslapning mellom slagene. Han sov ikke om kvelden da vi spiste, men da sov han desto mer på dagtid.

Jeg hadde reist om igjen om jeg hadde fått velge, så reis og kos dere.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 16:14   #3
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke akkurat favorittalderen min å dra på, man må passe på hvert eneste sekund. Men det har ikke hindret meg for å si det sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 16:37   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hvis dere er på et barnevennlig sted, blir det aldri feil med sydenferie. Vi har vært med småttinger, og kost oss. Er det barnebasseng så kan de være uti lenge på egenhånd og man kan sitte på kanten og slikke sol.

Jeg hadde ikke nølt med å reise.

Gammel 26-06-11, 16:43   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var i syden med en på ca 16 mnd, det var grusomt. Han hatet sand, vann, basseng, sol, varme, mat, det meste. Men min er av den sta og egenrådige typen da. Jeg ville ikke tatt den ferien om igjen (veldig lite avslappende), men det kan jo være at din ettåring er ulik min.

Gammel 26-06-11, 16:46   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar!
Jeg tror nok det blir vellykket, spørsmålet er mer om det er verdt det siden vi egentlig ikke skulle prioritere slik i år. Lillesøster elsker at det skjer ting og å se på ting og være med oss og elsker storebror, så jeg tror hun vil trives. Det vil selvsagt bli litt slitsomt for oss, men jeg tror det blir slitsomt uansett hvor vi er med henne i år... Begynner å ane meg at en trang hytte uten strøm og vann kanskje ikke er så rent lite slitsomt heller.

Gammel 26-06-11, 17:15   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i Spania da eldste var 12-13 måneder, og det var bare kos. Både ved bassenget og stranden, men særlig sistnevnte. Han kunne sitte i evigheter og grave i sanden og plaske i vannkanten. Og siden han fremdeles sov en god økt på dagtid, så fikk vi voksne en "siesta".

Gammel 26-06-11, 17:21   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Trang hytte høres enda mer slitsomt ut, spør du meg. Vi var i Tyrkia i fjor sommer, på Sunwing i Side, Minsten var da 20 mnd, så noe eldre enn deres. Men det er virkelig den beste ferien vi har hatt. Han hoppet fram og tilbake i barnebassenget, kjørte bil i bassenget og storkoste seg. Det var virkelig beregnet for folk med helt små barn og de enda større barna.

Ja, vi blir hjemme i år pga flytting og mellomfinasiering, men drømmer om turen vi skal ta neste sommer.

Gammel 26-06-11, 17:40   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den alderen syntes vi strand var pyton, basseng fantastisk. Vi var i Frankrike da han var 12 måneder, og det var utrolig vellykket så sant vi ikke dro på stranden. Jeg foretrekker Frankrike fremfor noe annet sted ved Middelhavet jeg da, som ikke er så varmt som Spania og Helles. Enda mer moderat varme finner du nok på vestkysten av Frankrike, atlanterhavssiden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:08   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi var to uker med en 14månting i Thailand, og det var flott. Holdt oss til bassengliv, han puslet rundt i UV-drakt og hadde det strålende, og 1-2 timers soving midt på dagen gjorde ham opplagt til å være med ut på middag på kvelden - der han etterhvert sovnet i vognen.

Vi reiste imidlertid i desember - kunne det være aktuelt for dere å avvente til desember/januar og få et fint varmt avbrekk da?

Gammel 26-06-11, 19:13   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt med ungene fra de var rundt 9-10 mndr. til sydligeres strøk, også i hetebølge og det har aldri vært feil!
Nå har vi hatt ganske rolige unger som sover hele natten.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:18   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi var to uker med en 14månting i Thailand, og det var flott. Holdt oss til bassengliv, han puslet rundt i UV-drakt og hadde det strålende, og 1-2 timers soving midt på dagen gjorde ham opplagt til å være med ut på middag på kvelden - der han etterhvert sovnet i vognen.

Vi reiste imidlertid i desember - kunne det være aktuelt for dere å avvente til desember/januar og få et fint varmt avbrekk da?

Nei, vi var i Thailand i november ifjor, så det er jo ikke så synd på oss . Da var hun 5-6 måneder, og det gikk veldig fint hvis man ser bort fra enorm mengde konsumert morsmelk hele døgnet.
Jeg kan ikke ta ferie når jeg vil, og storebror skal på skolen han også. Det er årets sommerferie som er greia her. Alternativet er hytta, som også sikkert er greit. Planen var egentlig bankers til jeg begynte å vurdere andre ting.

Gammel 26-06-11, 19:22   #13
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Aha, da skal jeg ikke komplisere det ytterligere.

Egentlig tror jeg det blir best der dere har mest lyst til å dra, men at man ikke har urealistiske forventninger til hvordan det skal bli. Selv har vi vært på utenlandstur, og resten av ferien blir hytteliv - uten strøm og vann...

Gammel 26-06-11, 19:30   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Egentlig tror jeg det blir best der dere har mest lyst til å dra, men at man ikke har urealistiske forventninger til hvordan det skal bli.

Helt enig. Det er vel ingen tvil om hva vi har mest lyst til, og fint blir det nok uansett, men det er jo del dyrere med tur til varmere strøk enn til en hytte vi låner gratis. Så det er vel mest et prioriteringsspørsmål. Får diskutere det med mannen...

Gammel 26-06-11, 19:34   #15
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi har vært i syden når de har vært på den alderen med begge.

I 2009 da lillesøster var 10,5 mnd hadde vi Happy Baby leilighet på Sunwing og det var genialt. Vi hadde solsenger og parasol på inngjerdet terrasse. Det var gull verdt siden vi delte litt på å være i leiligheten når hun skulle sove. Mens hun sov lå jeg og leste på solsengen!
Vi var ved bassenget og hun badet litt og satt litt i vognen og vi gikk litt tur med henne.

Stresset var egentlig å henge med storesøster som ville bade hele tiden og måtte passes på. Jeg var så lenge ute i bassenget at jeg til slutt reagerte på kloren.. noe jeg aldri hadde gjort før.

Gammel 26-06-11, 19:48   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i Hellas med venner og tre ettåringer i juli. Det var i varmeste laget midt på dagen for min smak, men da tok vi midt-på-dagen-luren inne med air con på. Ungene koste seg på stranden, men min gutt var midt i sin verste putte ting i munnen-fase, og det var litt slitsomt på en steinstrand. Det hjalp å ha ham i plaskebasseng (uten vann) under parasoll, men han hadde akkurat lært å krabbe og var høyt og lavt hele tiden. Det enkleste for oss når det ble for mye styr om dagen, var å sette oss på tavernaen hvor han fikk masse oppmerksomhet fra personalet som ikke hadde veldig mye å gjøre midt på dagen. Hotellbassenget var uvurderlig, og vi hadde også en terasse sammen med flere andre hvor ungene kunne boltre seg. I kveldinga puttet vi barna i vogn og gikk på taverna for å spise. Ungene sovnet i vogna etter middagen, og vi kunne sitte og nyte litt voksenliv i godt selskap. Det gikk som regel greit å få barna sovende over i senga tilbake på hotellet (alle vi som reiste hadde bare et barn, men jeg ser for meg at dette kunne gått med en seksåring i tillegg - han tåler jo antagelig å være oppe litt seinere enn ettåringen). Det var alt i alt en strålende ferie.

Gammel 26-06-11, 20:05   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi var i Tyrkia da snuppa var femten måneder. Vi var i Side. Rett ved sjøen og med masse bassenger i tillegg.
All inclusive høres kjedelig og platt ut, men med små barn var det rett og slett deilig å bare kunne gå og spise når det passet henne, og de hadde mye utvalg.
Ja, mye gåing med en unge i denne alderen, men vi slappet av og hadde det kjempedeilig.
Mannen og snuppa slappet av på hotellrommet midt på dagen, mens mor slappet av i sola.

Gammel 26-06-11, 20:12   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Går så fint. Vi var nettopp med en på 7 måneder. Har vært med eldste Ann da han var 15 måneder også. Bare kos så lenge man tar det med ro og ikke bestreber seg på masse aktiviteter.

Vi pleier å dra til Spania. Store bassengområder, balkong og eget soverom er fint.

Gammel 26-06-11, 21:02   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var nettopp på tur med lillebror som er 1,5 år.

Plussen var at han sov mye, gjerne to dupper mot sin ene her hjemme. Han elsket barnebassenget, så med baderinger på så kunne jeg sitte på kanten og se ham spinne avgårde.

Langt mer stress enn å være på tur med de store barna på 5 og 8, men ikke mer stress enn at jeg hadde reist igjen i morgen om noen plutselig hadde billetter til overs

Gammel 26-06-11, 22:46   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil anbefale dette dette "berømte" hotellet som det har blitt skrevet så mye fint om herinne i det siste.
Callisto i Agia Napa, Star Tour Hotell.
Eller et annet hotell som har sånn bassengområde hvor det starter helt på grunnen.

Det er virkelig supert for barn som er så små for bassenget starter helt på grunnen og blir dypere utover. Men den grunneste delen er stooor og veldig oversiktlig for små tasser som bader på egne prinsipper.

Vi dro da lillebror var 1 år og 9mnd og han storkoste seg der hele dagen lang med armringene på.
Vi hadde en grense ved steien du ser der, han fikk plaske fritt innenfor der - og det var stooor boltreplass.
Nå har det visst blitt pusset opp ser jeg , og det er nok enda flottere der nå. Fantastisk fint og med stranden rett nedenfor.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.