|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sydlige strøk og bassengliv med ettåringJeg sikler ekstremt på å gjøre om årets uke på primitiv hytte med ettåring som ikke slapper av et sekund og står opp fem hver dag til uke i varmere strøk med frokost servert. Jeg sier til meg selv at det bare er pes med en på 14 måneder i sydlige strøk, men er det egentlig det? Hun vil nok på det tidspunktet øve svært på å gå, krabbe i rasende fart, sove noen timer hver dag. Hun liker mennesker, frukt, is og vann. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var i sydligere strøk da mini var 3 mnd., 11 mnd. og 14 mnd. 11 og 14 mnd. var veldig travelt men samtidig sov han mye slik at det var rom for avslapning mellom slagene. Han sov ikke om kvelden da vi spiste, men da sov han desto mer på dagtid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringDet er ikke akkurat favorittalderen min å dra på, man må passe på hvert eneste sekund. Men det har ikke hindret meg for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringHvis dere er på et barnevennlig sted, blir det aldri feil med sydenferie. Vi har vært med småttinger, og kost oss. Er det barnebasseng så kan de være uti lenge på egenhånd og man kan sitte på kanten og slikke sol.
|
|
|
#5 |
|
Skal rømme
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringJeg var i syden med en på ca 16 mnd, det var grusomt. Han hatet sand, vann, basseng, sol, varme, mat, det meste. Men min er av den sta og egenrådige typen da. Jeg ville ikke tatt den ferien om igjen (veldig lite avslappende), men det kan jo være at din ettåring er ulik min.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringTakk for svar! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var i Spania da eldste var 12-13 måneder, og det var bare kos. Både ved bassenget og stranden, men særlig sistnevnte. Han kunne sitte i evigheter og grave i sanden og plaske i vannkanten. Og siden han fremdeles sov en god økt på dagtid, så fikk vi voksne en "siesta".
|
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringTrang hytte høres enda mer slitsomt ut, spør du meg. Vi var i Tyrkia i fjor sommer, på Sunwing i Side, Minsten var da 20 mnd, så noe eldre enn deres. Men det er virkelig den beste ferien vi har hatt. Han hoppet fram og tilbake i barnebassenget, kjørte bil i bassenget og storkoste seg. Det var virkelig beregnet for folk med helt små barn og de enda større barna.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringI den alderen syntes vi strand var pyton, basseng fantastisk. Vi var i Frankrike da han var 12 måneder, og det var utrolig vellykket så sant vi ikke dro på stranden. Jeg foretrekker Frankrike fremfor noe annet sted ved Middelhavet jeg da, som ikke er så varmt som Spania og Helles. Enda mer moderat varme finner du nok på vestkysten av Frankrike, atlanterhavssiden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var to uker med en 14månting i Thailand, og det var flott. Holdt oss til bassengliv, han puslet rundt i UV-drakt og hadde det strålende, og 1-2 timers soving midt på dagen gjorde ham opplagt til å være med ut på middag på kvelden - der han etterhvert sovnet i vognen.
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi har hatt med ungene fra de var rundt 9-10 mndr. til sydligeres strøk, også i hetebølge og det har aldri vært feil! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåring
Nei, vi var i Thailand i november ifjor, så det er jo ikke så synd på oss |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringAha, da skal jeg ikke komplisere det ytterligere.
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåring
Helt enig. Det er vel ingen tvil om hva vi har mest lyst til, og fint blir det nok uansett, men det er jo del dyrere med tur til varmere strøk enn til en hytte vi låner gratis. Så det er vel mest et prioriteringsspørsmål. Får diskutere det med mannen... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi har vært i syden når de har vært på den alderen med begge.
|
|
|
#16 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var i Hellas med venner og tre ettåringer i juli. Det var i varmeste laget midt på dagen for min smak, men da tok vi midt-på-dagen-luren inne med air con på. Ungene koste seg på stranden, men min gutt var midt i sin verste putte ting i munnen-fase, og det var litt slitsomt på en steinstrand. Det hjalp å ha ham i plaskebasseng (uten vann) under parasoll, men han hadde akkurat lært å krabbe og var høyt og lavt hele tiden. Det enkleste for oss når det ble for mye styr om dagen, var å sette oss på tavernaen hvor han fikk masse oppmerksomhet fra personalet som ikke hadde veldig mye å gjøre midt på dagen. Hotellbassenget var uvurderlig, og vi hadde også en terasse sammen med flere andre hvor ungene kunne boltre seg. I kveldinga puttet vi barna i vogn og gikk på taverna for å spise. Ungene sovnet i vogna etter middagen, og vi kunne sitte og nyte litt voksenliv i godt selskap. Det gikk som regel greit å få barna sovende over i senga tilbake på hotellet (alle vi som reiste hadde bare et barn, men jeg ser for meg at dette kunne gått med en seksåring i tillegg - han tåler jo antagelig å være oppe litt seinere enn ettåringen). Det var alt i alt en strålende ferie.
|
|
|
#17 |
|
Curlingkone
|
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringVi var i Tyrkia da snuppa var femten måneder. Vi var i Side. Rett ved sjøen og med masse bassenger i tillegg.
|
|
|
#18 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringGår så fint. Vi var nettopp med en på 7 måneder. Har vært med eldste Ann da han var 15 måneder også. Bare kos så lenge man tar det med ro og ikke bestreber seg på masse aktiviteter.
|
|
|
#19 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringJeg var nettopp på tur med lillebror som er 1,5 år.
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sydlige strøk og bassengliv med ettåringJeg vil anbefale dette dette "berømte" hotellet som det har blitt skrevet så mye fint om herinne i det siste.
|
|
![]() |
|
|