|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kake til barnehagebursdag?Jeg tør knapt å spørre, med siste tiders diskusjoner friskt i minne, but here goes.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kake til barnehagebursdag?Det må være kake? Ellers vil jeg slå et slag for pizzasnurrer!
|
|
|
#3 |
|
Pandemonium
Sv: Kake til barnehagebursdag?Det er så mye arbeid, og jeg har ikke kjevlesertifikat.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kake til barnehagebursdag?Hvis den er god og du har erfaring med at barn liker den så kjør på. Kake pleier å være stas i barnehager også, både for den som får lov å ha med seg, og de som får smake. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Kake til barnehagebursdag?Er bursdagskaker fremdeles i bruk i bhg? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kake til barnehagebursdag?Gjærbakst inneholder som regel mindre sukker enn kaker, så hva med boller? Fruktpinnsvin bruker også å slå godt an hos oss, selv hun på 11 ville ha det til feiringen sin. Du snur en halv vannmelon, trer diverse frukt på trespyd som du så stikker inn i vannmellonen. Eller bare noe så enkelt som masse jordbær, og kanskje is til? Men det er kanskje akkurat for tidlig for jordbærsesongen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kake til barnehagebursdag?Min erfaring er at det som betyr noe for ungene er mengden glorete pynt på kaka. Det trenger slettes ikke se bra ut. (Noe jeg kan prise meg lykkelig over.) Hva den er laget av og hvordan den smaker er mer underordnet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pandemonium
Sv: Kake til barnehagebursdag?Hmm, kanskje jeg like gjerne kan bake boller? Det liker frøkna vår veldig godt, i hvertfall. Da er det vel lurest å lage helt uten rosiner eller liknende, siden noen småttiser ikke liker det. JEG synes nemlig det helt klart er best, sammen med kanel/epleboller.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kake til barnehagebursdag?Barnehagen til Knerten har fast greie om at foreldre ikke skal ha med noe, de får en ispinne. Som resultat har jeg sluppet å tenke på å bake til barnehagen, og Knerten har blitt en racer på å spise ispinner. (Da han begynte for et år siden kunne han ikke spise en ispinne uten at det smeltet, rant eller falt av biter, nå går ikke en dråpe til spille...)
|
![]() |
|
|