|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Surrogati er ikke menneskehandelhttp://www.dagbladet.no/2011/06/27/k...barn/17080787/ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Surrogati er ikke menneskehandelSyns vel kommentarene var friske, men sånn i essensen er jeg vel helt enig med flere. Nå snakker jeg om surrogati hvor man ikke er biologisk forelder, da. Det syns jeg ikke kan karakteriseres som noe annet enn menneskehandel (så kan man diskutere mellomtilfellene for seg, lizm). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Surrogati er ikke menneskehandelSett bort fra det tvangsmessige/ulovlige i noen saker, så handler det jo i en del saker om mennesker som gjerne ønsker egne barn, og har kjærlighet å gi dem. De vil få barn som er høyt elsket og har det bra. Så kan man diskutere rundt hvordan surrogati bør praktiseres for at det skal bli minst mulig skade rundt dette. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Surrogati er ikke menneskehandelDet er vel få som mener at adopsjon er menneskehandel - hvorfor er surrogati menneskehandel da? Jeg tenker som så at handelen her ikke er barna som blir født av surrugatmødre, men den handelen som blir gjort av kjøperen av barnet. For i motsetning til adopsjon så kjøper man jo barna ved surrogati som oftest. Og gjerne av fattige kvinner som har egne barn å forsørge - f.eks. i India. Hvordan det er i USA vet jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Surrogati er ikke menneskehandelOm man skal sammenligne adopsjon og surrogati i denne sammenheng, så blir det for meg å sammenligne det å dekke et behov, og det å skape et behov, for så å dekke det. I mine øyne vil sistnevnte helt klart ha flere etiske dilemmaer knyttet til seg.
|
|
![]() |
|
|